GP Banja Luka - Istorija i stare slike

Autor Marko_BL417, 25 06, 2017, 00:20:20 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

The_Dubster

ubuduće navedi tačan dio fb - koji profil, grupa, stranica...

to isto ko da napišeš Google...


nego u kojem je period ovaj vozio i jel stigao nov ili polovan?

Stefan_Rudic

Bravo Marko za fotku, i ja sam je nedavno vidio na nekoj od FB stranica ali nisam imao vremena da je postavim, a kasnije sam zaboravio na kojoj stranici je uopšte i bila. Inače, ovo je posljednji Ikarbusov autobus u BL koji je vozio sve do prije nekih 10-tak godina. Ako se ne varam, ovo je model IK-103 ali malo starije generacije dok ima ta ugaona stakla od plafona do poda.
Na forumu Gradskiprevoz DW Proski je postavio neke crno-bijele fotokopir slike iz analize JICA-e 1999. godine pred japansku donaciju 35 buseva u 2000. godini i na jednoj slici je ovakav Ikarbus i ispod nje piše "Autobus kupljen 1996. trenutno na popravci", tako da je moguće da je to taj odnosno da je taj, samo što u tabeli sa popisom vozila nema nijednog iz '96, ali ima iz '97. Pošto su tu navedena 3 autobusa porijelkom iz SR Jugoslavije, skeptičan sam da je to jedini IkarBus (ranije su bili samo Ikarusi) ali pred kraj karijere je sigurno bio jedini.

Evo tih fotki preuzetih sa foruma gradskiprevoz na kojima možemo sagledati tadašnje stanje Autoprevoza i njegovog voznog parka, a izvori su, kao što je tamo naveo DW Proski, navedeni na fotografijama













Marko_BL417

#77
Citat: The_Dubster  u 22 01, 2021, 20:05:51 POSLIJEPODNE
ubuduće navedi tačan dio fb - koji profil, grupa, stranica...

Dogovoreno. Ta slika u postu #74 je skinuta sa fb grupe Ikarbus Autobusi ali nije je napravio onaj ko ju je tamo postavio.

Marko_BL417

Evo jedna slika Centralovog Saurera iz jednog spota snimljenog u Banjaluci 1999. a možda čak i prije. Prva sjećanja za Saurer me vraćaju u 1999. i 2000. godinu, u vrtićko doba, kad sam imao 5 i 6 godina. Povučeni su 2005-2006. godine, pa su se zatim oko 209-2010. kratko vratila dva (gbr. 25 i 34), jedan je bisirao ujutru na liniji 14b, a drugi je ja mislim vozio prigrad prema Manjači. Povučeni su 2013. godine, definitivno jedan od buseva koje želim vidjeti i provozati se i prisjetiti se tog zvuka i promjene brzina. Imao je spužvasta sjedišta obložena bordo kožom.



Izvor: youtube.com

Stefan_Rudic

Nemoguće je da je taj spot iz 1999. zato što je ja mislim te godine počelo uklanjanje bivšeg "kružnog toka" i produženje Bulevara cara Dušana prema Tržnici, a probijanje ulice je, prema dostupnim izvorima, završeno 2000. godine, a tada je najvjerovatnije završena i sadašnja semaforizovana raskrsnica. Spot je onda najvjerovatnije 2000, 2001. ili eventualno 2002.
Ja se tim Saurerima nisam nikako vozio ali ih se sjećam na liniji 14b i na prigradu za Manjaču (prolazili su Kozarskom ulicom), a pamtim ih i da su vozili 2008, bar na prigradu. Zvuk Saurera je prilikom kretanja sa stanice po meni bio pomalo sličan zvuku Volva B10R, mada je kod Volva bio dosta izraženiji. Koliko mogu da primijetim, oni imaju Postbus šemu (imali su ih ja mislim i Centralovi Mercedesi O405) samo ne znam iz kojeg grada potiču.

Marko_BL417

Jest, u pravu si, spot je iz 2000-2001. tih godina sam išao često išao kod bake i dede u Mejdan, pa smo nekad išli linijom 17 na kojoj je saobraćao. Linija 17 je tada išla s Paprikovca preko Bulevara, centra, Borika, dijela Starčevice, pa u Mejdana, ali ne znam gdje se okretala u Mejdanu, to bih volio saznati.

I jeste, nakon povlačenja ostalih, jedan je vozio na liniji 16d prema Dedić Lokvi, i to baš dugo. Ostali su se povukli dolaskom NL222 i O405, a ta dva Saurera su vozila, jedan do 2012-2013. bisirao 14b ujutru (nerijetko je bio i cijeli dan, kao glavni bus, a bilo je uzastopnih dana kad ga nije bilo na 14b), a drugi je bio na prigradu prema Manjači.

Stefan_Rudic

Uspio sam naći jednu sliku na kojoj se vidi djelić Čivčijinog MAN-a Avtomontaža ili koji je već. Pošto bus uopšte nije u prvom planu, samo ću je linkovati: http://galerija.automotofoto.com/albums/oldtajmer-bl05/oldtajmer_bl05_011.jpg

Evo i jedne slike na kojoj se vidi malo zadnjeg kraja Mironovog MAN-a SL 200 ex BVAG Braunschweig http://galerija.automotofoto.com/albums/oldtajmer-bl05/oldtajmer_bl05_008.jpg

Godina obje slike je 2005.

Stefan_Rudic

#82
Čivčijin gradski Steyr, samo šteta što ga je zaklonio krivi sat. Uslikan je najvjerovatnije oko 2004-2005. godine

Izvor: printscreen Youtube https://www.youtube.com/watch?v=HBd07uPgwE4 na 1:13

Marko_BL417

#83
Citat: Stefan_Rudic  u 02 03, 2021, 23:10:55 POSLIJEPODNE
Uspio sam naći jednu sliku na kojoj se vidi djelić Čivčijinog MAN-a Avtomontaža ili koji je već. Pošto bus uopšte nije u prvom planu, samo ću je linkovati: http://galerija.automotofoto.com/albums/oldtajmer-bl05/oldtajmer_bl05_011.jpg

Meni ovaj u linku više izgleda kao ovaj zeleni Steyr u tvom današnjem postu...

Stefan_Rudic

Moguće je da je to taj Steyr jer sad vidim da ima prozorčić kao na ovom iz mog današnjeg posta. Pomislio sam da je MAN Avtomontaža jer je nekako zaobljen i ima taj uski prozorčić ali moguće je da sam se zeznuo.

Manas


amfan

Paško @ www.autobusi.org

Stefan_Rudic

#87
Hvala Amfan za sliku, znao sam da Alain ima još po neku sliku iz BL samo što je nije odmah našao. Može se pretpostaviti da je godina 1998 jer su bosanske tablice. Ovakve Saurere je imao i Central (sada ga je preuzeo Aldemo), ima slika u prethodnim postovima. Inače, ovo je jedina slika koju sam do sada vidio da je takav Saurer u vlasništvu Bočca, na svim ostalim su Centralovi. Pored ovoga, vidi se i zanimljiv kadar prekopavanja glavne gradske ulice, Ulice Kralja Petra I Karađorđevića, najvjerovatnije zbog toplovoda ili čega već - prva slika iz '90-tih na kojoj se vide i neki radovi.
Koji je ovo tip Saurera? Znam da su Centralovi RH525-23

DWProski


Marko_BL417

Jedno vrijeme, 2007-8-9 je postojala linija 14S. Njiu je držao Central, najčešće kombijem (MB O 100 City). Išla je od autobuske stanice, preko Banjalučkog polja, Kampusa i dvorane Borik. Onda skrene lijevo u Gundulićevu (pored hotela Krajina) i tom ulicom idu svi busevi koji prolaze kroz moje naselje Borik. (9b, 14, 14b, 17a, te svojevremeno i 9i) Onda se dolazi na jedan semafor (kod San Rema), desno Centar, a lijevo Borik, linije u zagradi skreću lijevo, a 14S bi nastavljala pravo, preko mosta Venecija, pored ekonomskog fakulteta i studetskog doma. Prvi semafor lijevo, opet prvi semafor lijevo, preko Rebrovačkog mosta dođe do Kampusa (samo sad u suprotnom smjeru) i pravac stanica. Ko je makar jednom obišao cijelu Banjaluku svatiće :D

Polasci su bili svaki dan u 7:00  12:30  14:30  18:00  20:00  sa terminala autobuska stanica. Ukinuta je 2009-10 god. Ne znam što li su tu liniju ukinuli, možda zato što se većim dijelom poklapala sa lin. 14b.. Kako god, linija je bila baš dobra za studente jer je povezivala Kampus i studentski dom sa autobuskom i željezničkom stanicom..



Linija 9I po svemu sudeći je, zajedno sa Centralom, otišla u istoriju... Ona  je išla od stare utobuske, Alejom Sv. Save, Gundulićevom, pa kroz Borik, pa na rebrovački most i Bul. Stepe Stepanovića do Incela ( do gradskog olimpijskog bazena, odnosno do želj. stanice Incel, tamo se okretala)

Iako se 95% njene trase poklapalo sa linijom 9b, ovo je bila jedina linija koja je povezivala GOB sa Centrom direktno i sa cijelim gradom indirektno