GP Banja Luka - Istorija i stare slike

Autor Marko_BL417, 25 06, 2017, 00:20:20 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 2 Gosti pregledava ovu temu.

Marko_BL417

Tražeći slike Autoprevozovog polurashodovanog Sanosa S-115 našao sam slike unutrašnjosti Centralovog Saurera






Stefan_Rudic

Kraj '90-tih godina (najvjerovatnije je 1998, jer vidim neku tablu u zoni Bulevara koju sam vidio na još jednoj slici iz iste godine a koja nema veze sa gradskim prevozom). U daljini se vidi Ikarus, a ovaj desno bus ne znam koji je (sa proizvođačem i modelom neka mi neko pomogne)

Izvor: https://www.znanje.org/i/i25/05iv01/05iv0126/galerija1.htm

amfan

Ne znam ni ja koji je, ali nije neki uobičajeni. Vjerojatno Švicarac.
Paško @ www.autobusi.org

Marko_BL417

#93
Slike sam dobio na Viber


Mercedes, da li Bočcov O305 ili Pavlovićev O307 ne bih znao reći. Linije su ili 3 ili 13P, obzirom da je slikano na Gradskom mostu



Centralov glasni Volvo



Pavlovićev Steyr



Ovo nije neka daleka istorija, ali da se vide ex. vlasnici Pavlovićevih MAN-ova K29 i O99





Svi su poslije dobili pavlovićevu narandžastu šemu. Ovakvu plavo-žutu šemu je imao i Bočcov T78-M-011 ali njega nisu rebrendirali. On je rashodovan. Koje su ovo firme, druga je PSV, BSV, tako nešto??

ja5ko

Jel ovaj zuti man otiso Hazretu pa sad u Hankom?


Marko_BL417

Da napravimo kratak "rivju" onoga u čemo smo se vozili na prelazu iz pretprošle u prošlu deceniju. Neki od ovih buseva su se čak do 2020.

Prva veća nabavka nakon Saurera (cca. 2003-04. god.) je bila nabavka 5x MAN NL 222 i nekoliko Mercedesa O405. Mislim da se Mečka zadržala do 2018. (2017. sigurno), a tad su negdje i MAN-ovi NL sklonjeni





Centralovi MAN-ovi SU 283, njih 8 komada, nabavljeni su 2012. Godine (prvi u BL) i bili su u saobraćaju mislim do 2019.





Takođe, Central je prvi u Banjaluci nabavio MAN-ove NL xx3, i to pet komada mislim 2010. U narednom periodu ista serija je počela stizati i Bočcu, Pavloviću, a potom i Žaku



Podsjećanja radi, debitant i naredne generacije MAN-ova je bio Central sa 2x A20 (2005.g.p.), kupljenih krajem ljeta 2017. u Beču

Okosnicu prigradskog voznog parka Bočca činili su ovi MAN UL 272 (i jedan UL 292) od kojih je par komada završilo i kod Aldemo Toursa



Kad već spominjemo prigrad, red je da postavimo Grafonju koji se najduže zadržao na banjalučkim ulicama, a to je ovaj 270M12 od Žak Toursa. Godina povlačenja 2016-17



Autoprevoz, osim Grafonja, nije imao buseve prigradskog tipa, pa su u tu namjenu korišteni, između ostalih, i ovi Liazi 5256, za koje vozači tvrde da su jedni od pouzdanijih i izdržljivijih motora



Donacijom Japana je 2001. stiglo i ovih 9 MAN-ova SG 312. Nakon skoro 13 godina rada na najtežim gradskim linijama (8, 14, 13, 10 i 2 - izuzetno opterećene linije), povučeni su iz saobraćaja. U vršnim polascima su znali biti puni da ljudi stoje kao sardine od početka do kraja autobusa, na stanici se jedva uđe, ali su pametnjakovići ukinuli zglobove i sad na tako opterećenim polascima voze dva autobusa na istoj liniji jedan za drugim (radi kapaciteta autobuskih stajališta - jedan zglobni bus = 18m a dva solo po 12 = 24m - pametnima dosta)

Ipak, gbr. 1182 se jedno kratko vrijeme (2015. i 2016.) vratio na liniju koja je među Banjalučanima bila poznata po njemu (dupla trineska)



Ostaje žal što nije vozio još koju godinu, kad sam dobio interesovanje za snimanje videa, bilo bi super da ga snimim tu na Mejdanu, kod škole Dositej Obradović...

Marko_BL417

Ne mogu a da ne spomenem i Karose, koje su se ne znam kako uspjele održati na banjalučkom usijanom i zaleđenom asfaltu. Na stranu što Autoprevoz tad nije baš bio poznat po održavanju, vozačima ovih Karosa, kao i putnicima, je stalno bila glava u torbi. Već po zvuku vidiš da su krševi. Drndaju kad voze, drmaju se kad stoje u leru, škripe kad koče bilo kakvim intenzitetom, vratima treba pola sata da se otvore i zatvore, a kad se zatvaraju lupe...

Ispadi iz reda vožnje zbog kvara su bili svakodnevna pojava. Bilo je svega, od relativno lakših kvarova (najčešće je pucanje crijeva od zraka) do ozbiljnijih otkaza kočionog sistema, što je kumovalo nekolicini saobraćajnih nesreća (najčešće u brdovitim dijelovima grada). Svako malo su mediji izvještavali autobus sletio, autobusu otkazale kočnice, a u glavnim ulogama je bila u 99% slučajeva Karosa (bolje joj stoji naziv kantosa).
   




Karosa u svom prirodnom položaju - dignuta hauba, upaljena sva četri i natpis u kvaru



Ako me pitate koji autobus mi je nekako najdraži, koji je na mene ostavio neki poseban utisak - to je ova Reno Agora (zagrepčani imaju Irisbus Agoru ili Irisbus Citelis, ne znam sad, ali smo mi imali Renault Agoru). Jesnostavno mi se ovaj bus sviđa jer izgleda nekako robusno, čvrsto; i u vožnji je osjećaj isti,  teško je to opisati, ali na momente me podsjeća na turistički autobus, kako se ušuškano i tiho vozi u njemu. Nabavljene su 2010 ili možda čak '09 (ako su nabavljeni '09. onda su i NL xx3 nabavljeni '09. jer su njima garažni brojevi od 1 do 5 a Agorama od 6 do 9, sad se ne mogu sjetiti jel to bila 2010. ili ipak '09. god), redovno su vozile naredne 2-3 godine, da bi potom služile samo kao BIS i rezreva jer su, prema riječima vozača, imale veliku potrošnju











Za kraj da spomenem još jedan unikat. Central je bio poznat po Agorama, Autoprevoz po Cobrama i King Longovima, Žak je imao unikatnog MB Laubera O405 R9H (bdw kad tražim na google ne izbacuje taj model, tako da onaj ko ga je u VP uveo pod tim imenom je vrv pogriješio), Pavlović ima Setre 315 NF, a Ostić će ostati upamćen po tome što je jedini u BL imao MAN-a treće generacije u SL izvedbi, konkretno SL 223. Prethodnu generaciju je imao Bočac (SL 202), ali SLxx3 nije imao niko ni prije a ni poslije Ostića. Nabavljen je početkom 2013. a godinu-dvije je prodat prijedorskom Autotransportu. Sliku nemam.

Stefan_Rudic

#98
1997. godina, slike Autoprevozovih Sanosa S-115 i dva članka u vezi sa stajalištima prigradsko-međugradskih buseva u centru grada.
Izvor: Glas Srpske - Elektronska arhiva https://www.glassrpske.com/arhiva/1997/09









2005. godina, Čivčijin gradski Steyr i čuveni Centralov Saurer
Izvor: Glas Srpske - Elektronska arhiva https://www.glassrpske.com/arhiva




Slavisa

#99
Pošto Central više ne obavlja gradsko-prigradski prevoz u Banjaluci, njihov vozni park prebacujem u ovu temu.

Central, Banja Luka

(Ovaj prevoznik više ne obavlja gradsko-prigradski prevoz u Banjaluci)

GBR    Registracija   Vozilo               Novi vlasnik
---       J45-K-819       Mercedes-Benz Sprinter 616 CDI - Aldemo Turs, Banja Luka
---       O59-K-907      MAN A21
---       O59-K-912      MAN Lion's Comfort
10       A10-T-324       MAN SÜ 283 - Prevoz putnika, Zavidovići
11       K61-A-914      MAN SÜ 283 - Prevoz putnika, Zavidovići
12       A10-T-323       MAN SÜ 283
14       A97-E-304      MAN SÜ 283
15       T43-K-301      MAN SÜ 283 - Prevoz putnika, Zavidovići
16       O65-E-583      MAN SÜ 283 - Gare Tours, Zavidovići
17       T43-K-303      MAN SÜ 283
18       A97-E-305      MAN SÜ 283 - Prevoz putnika, Zavidovići
19       M67-O-873     MAN NL 263
20       J28-K-269      Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
21       A59-T-008      Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
22       J30-T-018       Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
23       J30-T-061       Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
24       J30-T-016       Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
25       M54-A-502     MAN Lion's City
26       M54-A-503     MAN Lion's City
27       -----------       Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
28       -----------       Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka
29       -----------       Mercedes-Benz O 530 Citaro - Aldemo Turs, Banja Luka


Rashodovana vozila:
Volvo B10R            184-J-205
Saurer RH580         982-T-850
Saurer RH525-23    077-M-358??
Saurer RH525-23    A32-?-026
Saurer RH525-23    414-M-7x9
Saurer RH525-24    bez tablica
Saurer RH525-23    182-E-415
Saurer RH525-23    J13-E-049
Saurer RH525-23    077-M-358
Saurer RH525-23    273-E-123

Odjavljena,rashodovana i prodata vozila:
GBR    Registracija   Vozilo
1         795-J-516       MAN NL 263
2         K60-E-544      MAN NL 263
3         811-K-940      MAN NL 263
4         811-K-941      MAN NL 263
5         811-K-947      MAN NL 263
6         O09-M-985     Renault Agora
7         E73-K-438      Renault Agora
8         M12-T-124      Renault Agora
9         A44-A-689      Renault Agora
32       194-T-112       Mercedes-Benz O 405
37       E64-O-301      Neoplan N 409 NF
39       A98-T-946       Mercedes-Benz O 405
41       454-E-826       MAN NL 222
42       454-E-830      Mercedes-Benz O 100 City
43       210-J-833       Mercedes-Benz O 100 City
45       O31-K-682      Mercedes-Benz O 405
xx       A47-M-181      Neoplan N 409 NF
46       454-E-825       MAN NL 222
48       454-E-827       MAN NL 222
49       J53-E-047        MAN NL 222
50       454-E-829       MAN NL 222
51       A04-M-269      Neoplan N 4009 NF
54       O87-T-880       Steyr SS 11HUA210
58       A04-M-270      Neoplan N 4009 NF

The_Dubster

post dopunjavajte kako budu stizali podaci gdje im je koji bus stigao...

što se tiče
42       454-E-830      Mercedes-Benz O 100 City
43       210-J-833       Mercedes-Benz O 100 City

jedan je kako smo vidjeli sa slika bio kod Jelića, a jedan kod Senija. Međutim dobio sam info da je Seni tad uzeo ipak 2 ovakva, ovaj jedan je vozio a drugi je rashodovan odmah. Dakle bilo ih je tri?

The hicMe

4x NL222 i O405?
Citat: The_Dubsterja ne znam, a pozdrav ide rođaku Muhamedu


Inače, stiglo je 4 MANa + Mercedes iz Centrala

Devojčice, Fiat je automobil, Mercedes je spejs šatl!

The_Dubster

vrlo vjerovatno, al hajd uganjaj koji je koji gdje :D

The_Dubster

tragom priče iz teme Razno/Diskusije - je li iko ikad imao troosovince solaše u BL?