GP Banja Luka - Istorija i stare slike

Autor Marko_BL417, 25 06, 2017, 00:20:20 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

Marko_BL417

#135
Citat: Marko_BL417  u 07 01, 2022, 01:26:52 PRIJEPODNE
Za kraj da spomenem još jedan unikat. Central je bio poznat po Agorama, Autoprevoz po Cobrama i King Longovima, Žak je imao unikatnog MB Laubera O405 R9H (bdw kad tražim na google ne izbacuje taj model, tako da onaj ko ga je u VP uveo pod tim imenom je vrv pogriješio), Pavlović ima Setre 315 NF, a Ostić će ostati upamćen po tome što je jedini u BL imao MAN-a treće generacije u SL izvedbi, konkretno SL 223. Prethodnu generaciju je imao Bočac (SL 202), ali SLxx3 nije imao niko ni prije a ni poslije Ostića. Nabavljen je početkom 2013. a godinu-dvije je prodat prijedorskom Autotransportu. Sliku nemam.

Zahvalite mi se što sam tadašnje slike banjalučkih MAN-ova stavio u fb grupu MAN Autobusi, pa iako mi je propašću servera dodaj rs i kasnijom nepažnjom servisera računara dosta slika propalo, tu su zahvaljujući tome. A i hvala Slaviši što me podsjetio na tu grupu

Znači SL 223, jedini SL xx3 u Banjaluci, unikat je bio vlasništvo Ostić Prevoza









* Jedino ako nisam pobrkao slike unutrašnjosti sa nekim drugim, jer mi ova tabla nekako vuče na SL xx2 a ne na SL xx3

Doki21

Unutrašnjost definitivno nije njegova  ;)

Marko_BL417

#137
Hvala Doki, to mi je palo na pamet gledajući i SL 223 kako tvojih Vukovaraca tako i Blue Line Herceg Novi, takav model je redovno vozio lokal do nabavke Akie Ultra

Evo pronašao sam prave slike (dakle na donje dvije slike je unutrašnjost Ostićevog SL 223)





Kad sam već spomenuo Bočcovog SL 202 evo i njega komplet, a onaj enterijer u prethodnom postu je od Ademovog NL 202 :D Hvala još jednom










Marko_BL417

Kad smo kod Bočca evo modela koji je činio kičmu prigradskog prevoza prema jugu i zapadu - MAN UL xx2. Bilo ih je sa 270 (UL 272) i jedan sa 290 KS (UL 292) ali i dva UL 312 sa kockastim farovima











Evo jednog od njih iznutra, pozdrav za čika Sretka koji mi je tad dao da slikam




Marko_BL417

#139
Uz ove dvije slike najdužeg gradskog autobusa u Banjaluci (MAN SG 312 - 18,75m) prilažem album na fb gdje sam stavio svoje slike harmonike i gdje se na par slika može vidjeti koliki je to dugačak autobus bio: https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.853382741417819&type=3 (ako ne vidite slike, zamoliću kolegu MANAS da podesi privatnost grupe na "javna")





Uz to da kažem da se nakon Žaka i Centrala i Autoprevoz 2012. odlučio na oblačenje svojih autobusa u reklame i prvi njihov autobus sa reklamom je bio baš SG 312 gbr. 1178 koji je vozio na liniji 2

2 Trn-Centar-Trn

Posjeduje li neko sliku unutrasnjosti zglobnjaka ali da je sa zadnjeg dijela autobusa?


Marko_BL417

Karosa na Haništu, na liniji 17

Šta su sve ovi autobusi pretrpili od 2001. do 2017. to je čudo, al da su se kvarile jesu vala



Izvor: srpskainfo.com

Stefan_Rudic

Apsolutno se slažem, a sjećanje me služi da su se kvarovi već javljali u ranijim 2000-im godinama, tipa 2006. (problemi sa otvaranjem vrata - vozač pritišće dugme a vrata se ne otvaraju, jedva nekako, isto tako i sa zatvaranjem, kočnice su se masu puta kvarile - brojni članci su svjedoci toga, uistinu im je i zvuk nekako bio čudan, pamtim i jednu koja je pokvarena stajala na stajalištu kod sata na Mejdanu 2006) a ako još pridodamo i dizajn ja sam zaista zajedno sa mnogim građanima mislio da su proizvedene 1970-ih ili 1980-ih godina, sve dok se nisam malo bolje udubio u priču o dolasku buseva donacijom Vlade Japana 2000. godine. Kad smo već kod dizajna, ukus je nešto individualno, ali opet mi je uprkos i dalje prisutnoj konzervativnosti kod ovih banjalučkih Karosa bila bolja prednja maska nego kod sarajevskih (ako se ne varam sarajevske su 1996. a banjalučke 1999. godište).

Marko_BL417

Da ne prekucavam, moj tekst iz 2011. u jednoj autobuskoj fb grupi

Ove Karose MRZIM!!! Toliko ih mrzim da, kad su na liniji 13 (u Banjaluci), čekam da dođe zglobni MAN za 10 minuta, A NE DA MISLIM HOĆU LI IZGINUTI ZBOG OTKAZIVANJA KOČNICA! Ovaj bus (ako se može tako nazvati) pri brzini od 60 km/h se DRMA KAO LUD, NA LERU SE TRESE, VRATIMA TREBA "POLA SATA" DA SE OTVORE I ZATVORE (A KAD SE ZATVARAJU OBAVEZNO LUPE), ŠKRIPI KAD KOČI, BILO DA POLAKO ILI NAGLO KOČI... F U J ! ! !


Dobio sam informaciju da su Centralove Agore prodane u Federaciju (vjerovatno Šije) i da su isječene... Šteta, bile su jedni od boljih i kvalitetnijih gradskih buseva u BL

2 Trn-Centar-Trn

Citat: Marko_BL417  u 19 11, 2023, 13:40:26 POSLIJEPODNE
Ove Karose MRZIM!!! Toliko ih mrzim da, kad su na liniji 13 (u Banjaluci), čekam da dođe zglobni MAN za 10 minuta, A NE DA MISLIM HOĆU LI IZGINUTI ZBOG OTKAZIVANJA KOČNICA! Ovaj bus (ako se može tako nazvati) pri brzini od 60 km/h se DRMA KAO LUD, NA LERU SE TRESE, VRATIMA TREBA "POLA SATA" DA SE OTVORE I ZATVORE (A KAD SE ZATVARAJU OBAVEZNO LUPE), ŠKRIPI KAD KOČI, BILO DA POLAKO ILI NAGLO KOČI... F U J ! ! !
Copy Karosa, Paste King Long.
Ako nista bar i ove šklopocije idu na rashod uskoro.

Manas


2 Trn-Centar-Trn

Pa... Rekao bih autobusi koji su se najkrace zadržali na ulicama, po meni i zasluženo...
Trunu polako ali sigurno u Priječanima...


The_Dubster

šta je problem pa su isključeni?

a mislim da ovaj nije ni bio registrovan nego da se prodaje i dalje

2 Trn-Centar-Trn

Nisam siguran, koliko se sjecam ne vozi od kako je pavlovic preuzeo ap, a prije toga i nije bio ovdje parkiran, sa druge strane je jos jedan ako se ne varam.
Vozio sam se par puta u njima i ovako na oko neka slicna prica kao K-L, a mehanicki ne znam....