Aktuelno - Info - Bus - Business - Afere

Autor Marko_BL417, 14 06, 2017, 01:54:34 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 2 Gosti pregledava ovu temu.

setra315gt-hd

#180
Citat: CehajicHaha to kad spomenu nađe se način, Bakic uvezao prije par godina par 200 i 300 serije tako da...
Samo jedna stvar. Bakic je prije uvođenja euro 3 norme za uvoz dok se moglo uvesti do 10 godina starosti uvezao setre 215HDH dok su setre 315HDH sa euro 4 motorima tj imaju filtere i one su kao i 215 HDH ocarnjene.

Cehajic

 Ne igra tu ulogu na uvozu sto ima partikl filter euro 4, euro 5 već mora biti orginal Euro 4 itd. To bi bilo isto da neko uveze Golf.3  sa partikl filterom 4. To nije moguće

Setraaa

Bakić je te svoje setre ocarinio davno kad su se mogle ocariniti samo ih je i dalje držao na D tablicama, znam 100% jer smo tad nekad 2007. ili 2008. radili u istoj špediciji u Gradišci ja ocarinio tad jedan bus a on te svoje radio....

Manas

 Bjeljevac/Hankom je prije par godina uvezo gradske MANove koji su mislim EURO 1, GIPS je takodje uvezo prosle godine MANa SG312 koji je mislim 1997 godiste.


Surinam

Ajd ovdje ću pitati, pa ako ko zna....

Koja je razlika između vožnje za flix i touring, u smislu cijena?
I ako neko zna otprilike koje su cijene po kilometru?

The hicMe

Touring koliko znam nikad nije placao kao flix
Devojčice, Fiat je automobil, Mercedes je spejs šatl!

Marko_BL417

U Dubrovniku 30 vozača Libertasa uzelo bolovanje. Dole voze ZET-ovi vozači kao ispomoć

Više na linku ispod

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=668257863688121&id=360383684475542

Marko_BL417

Masovni odlazak vozača polako ali sigurno uzima danak
Firme počele ozbiljno strahovati da će ostati bez iole potrebnog broja radnika, a to će za posljedicu imati neredovan prevoz
Realizacija javnog gradskog prevoza autobusima (kao koraka u industrijskom lancu, da bi ljudi stigli na posao itd.) mogla bi se uskoro dovesti u pitanje, što bi se moglo odraziti na ekonomiju u gradu, pa i u čitavoj državi (ljudi ne bi stigli na posao ili bi kasnili)

https://www.danas.rs/beograd/iz-gsp-odlazi-jos-350-vozaca/

akz

Sta je tu cudno, kratko i jasno normalan tijek događaja ljudi idu gdje im je bolje, a oni koji ih ne mogu zadrzati neka se zapitaju zasto je to tako...Pa u firmama u HR, pr. Črnji i Slavonija Busu sve više vozača iz Srbije i BiH radi...iskreno viđam ih na svakodnevnoj bazi po nekoliko, ali isto tako mislim da je njima Hrvatska samo usputna stanica, buduci su dobili EU papire, i odradit ce mozda godinu dana ovdje i odose lagano na Zapad, pr. Njemacka, te pogotovo Austrija kad otvori trziste ljudima iz HR...

Busfahrer

Al zato u administracijo ne fali i ne planiraju nigdje da idu 😅 Trabaju se zapitat da li je normalno da jedna prevoznicka firma ima radnika u administraciji koliko i vozaca? Da nisu primali preko veze, svalerke i sl. Mogli su vozacima dati 800 eur pa mozda bi neko i ostao.
Ovako ko ode, snadje se, prevede porodicu ne vraca se ni za 800 ni za 1500...

Marko_BL417

#191
To je ono kad gazde kontaju ma neće on nigdje, ćušnuću mu još 50-100€ na ruke svaki mjesec-dva, jest da će rintat ko konj 29 dana mjesečno, ali naći ćemo neki dogovor... Već se lagano osjete posljedice i u međunarodnom saobraćaju i turizmu - dosta vozača je zimus ili proljetos neposredno pred ljetnu sezonu napustilo firme, teško je dispečerima napraviti raspored, firme moraju ući u kooperacije da bi linije bile realizovane, a busevi kupljeni prošle godine i početkom ove za ovu sezonu i za ovogodišnje planove, stoje u garaži, nema ih ko voziti, niti ima posla za njih jer su, kao što rekoh, prevoznici ušli u kooperaciju na linijama koje su prethodno vozili sami i za koje su pred ovu sezonu obnovili vozni park.

Meni u toj priči jedino nije jasno zašto se mladi onda hvataju volana? Ako je stanje kakvo jeste, evo drug mi je počeo skoro raditi u gradskom prevozu u BL, kaže sve je po PS-u - imaš svoju smjenu, ne radiš ni minut duže, slobodni dani se strogo poštuju, ako crkne bus nazoveš fino dispečera kažeš mu ostao sam u kvaru tu i tu, oni pošalju zamjensko auto, niko se ne ljuti na tebe ni ako ga malo zakačiš (tipa mrak je i pada kiša, okrećeš se u bočnoj ulici gdje je baš usko i slučajno ga malo zagrebeš)... Plata je malo manja od 1000KM i po njegovim riječima dobija se redovno. Sad, ili su se gazde stvarno opametile, ili postoji neka caka koju će ovi novi vozači tek kasnije skontati... prije bih rekao ovo drugo, jer ako je sada već tako idealno, zašto onda i sada vozači gledaju da napuštaju te firme u kojima je navodno med i mlijeko???

Dreamwalker

Generalno, situacija je loša u svakoj struci, ne samo u autobusnoj branši.

Što se tiče autobusne branše, cijene prijevoza vrlo su niske, svatko ih danas još pokušava i dodatno spustiti. Kad voziš za male novce, ni vozaču i drugom osoblju ne možeš dati plaću koja zadovoljava. Nekad nije čak ni sve u novcima, ima nešto i u radnim uvjetima. Ako su uvjeti loši (puno radnih sati, neodržavani autobusi, neredovna isplata...) to zna češće potjerati vozača nego manjak novaca.
Nije ni u EU ništa bolje. Plaće su niske s obzirom na troškove života. Jedino kad se isplati otić van je situacija kad ode cijela obitelj pa se s dvije - tri plaće može lijepo živjeti što vjerujem da u BiH nije slučaj.
A što se tiče puno mlađih/friških vozača koji većinom idu s B na D kategoriju, to je rezultat nedostatka adekvatno (redovno) plaćenog posla u primarnoj struci priučenog vozača. Onda dođe na autobus (za čije polaganje često firma pomogne u financiranju), pa mu je prvih par mjeseci dobro jer su primanja napokon redovna. Kad skupi iskustva, a nije mu problem voziti turizam ili međugrad, odlazi na mjesto gdje je lova veća. Potpuno prirodan tok.
Kako to pokušati spriječiti? Zakonom urediti cijene prijevoza, zakonom urediti i poboljšati radne uvjete,... ali i to ćemo teško doživjeti.

Surinam

Sve više se polaže za C i D kategoriju jer se lako može naguliti vani s tim zvanjem.
Koliko znam, dosta firmi po BiH jako dobro plaća međunarodni saobraćaj, za ove uslove života. Sad kolko je na ruke, koliko na banku je drugi par opanaka.

Da ne ispadne da Marko laže, ali 1000km za BL gradski prevoz mi baš previše zvuči.

Marko_BL417

On mi je rekao da mu je plata 900 i nešto

A završio je srednju školu za vozača, maturirao 2013. i evo konačno ove godine je položio za bus i bogami kad je prvi dan na obuci u firmi vozio, ja se iznenadio kako čovjek dobro vozi. Kasnije kad je dobio posao zastalno i kad je dobio svoju liniju išao sam jedan krug sa njim, tako tečno vozi kao da vozi već 20 godina

Firma se bavi pretežno gradskim prevozom, imaju dvije međugradske linije i veoma malo vanrednih vožnji godišnje. On ne planira ići na međugrad jer mu ne odgovara takav ritam, puno se radi, ne zna kad je slobodan, teško je to pohvatati, ovako fino odradi svoju smjenu, svojih 8 sati i kuća.

Ipak meni tu nešto smrdi, ne vjerujem ja tek tako da su se gazde profinile... Ok jeste lijepo, imaš solidnu platu, smjena ti traje 8 sati, odnos sa šefovima i dispečerom je prema njegovim riječima korektan, ali ipak mi je sve to previše dobro da bih povjerovao da će dugoročno biti tako