Aktuelno - Info - Bus - Business - Afere

Autor Marko_BL417, 14 06, 2017, 01:54:34 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 3 Gosti pregledava ovu temu.

ja5ko

Eh ovako posto se zadnjih dana vodila diskusija o profitu na medjunarodnim linijama.
Ja bih imao pitanje u vezi turizma . Svi znamo da je ova godina bila katastrofalna i da su svi na gubitku.
Nekoliko firmi je vozilo za Istanbul za 150KM sa 3 nocenja ukljucena u cijenu.
Eh mene zanima da li se to vozilo samo da se nesto radi i bilo sta zaradi ili su imali neku racunicu tu.


The_Dubster

jako dobro pitanje.
Međutim teško će ti ko dati pravi odgovor. Troškovi se kriju ko zmija noge.

U suštini ja mislim da im je to knap za sve troškove koje imaju, a da profit ostvare samo na fakultativnim izletima.

Ne do Bog kakve kazne ili kvara, onda ideš u minus...

Marko NS

ja5ko
Ako hoces na dvoosovincu neku zaradu moras barem da naplatis 1,20 Eura po km pa vidi kkolika je distanca Sarajevo Istanbul i gde je Hotel i ostalo pa izracunaj koliko je isplativo.

Dani

Zarade ima, samo doooooosta manje nego kako je to islo prije. Cijene su takve bile kakve su jer su i cijene goriva bile jeftinije, gorivo se sipalo po Turskoj. Također i cijene hotela su bile baaas jeftine, tako da se moglo iskombinovati.
Na tih "150"KM ti imas jos zdravstveno osiguranje i turisticku taksu u Turskoj.  Pa doplate za jednokrevetnu-dvokrevetnu sobu. Uglavnom nije sve i tih 150KM i moglo se nesto zaradit. Sitno ali sto bi nas narod reko samo nek se vrti.

Poslano sa mog SM-A202F koristeći Tapatalk


mate

Dani je rekao bit stvari - samo nek se para vrti...ove godine je to glavni moto svih radnika u turizmu.

I sam radim u turizmu (komercijalist u TA, te turistički pratitelj), pa znam o čemu pričam. Agencija u kojoj radim je bazirana ugl. na putovanja učenika osnovnih i srednjih škola, te radimo sa školama na području od Iloka do Zagreba. Na taj segment poslovanja otpada barem 85 % posla, ostalo su organizirana putovanja za razne udruge, institucije i sl., te individualna putovanja (vikend aranžmani, ljetovanja, zimovanja...). E sad zamislite kada od cca. 250 ugovorenih školskih putovanja (što jednodnevnih izleta, što višednevnih), odradite samo 15 kroz cijelu godinu, s naglaskom da je zadnji izlet odrađen u 8.mjesecu. Što reći, kako preživiti. Prvo sreća u nesreći je što Agencija ima dugu tradiciju putovanja te je veoma stabilna, pa se može jednim djelom podnjeti taj udarac. Sam pad prometa u odnosu na 2019.godinu iznosi cca.90 %, pa sad zamislite. Dio od tih 15 putovanja smo radili na kraju s minimalnom zaradom, čisto da mi ne budemo u deficitu jer si samo skacemo s time u trbuh. Nadalje, država je pomogla i nekim interventnim mjerama (iako nije ni sluga kao u nekim drugim EU članicama), ali malo su ugasili požar oko ove katastrofe. Za nekakvo kakvo-takvo poslovanje, sami povratak putovanjima (organizaciji i realizaciji) bi morao krenuti najkasnije oko 1.5.2021., u suprotnom ako država ne uskoči s jačim mjerama, velikoj većini Agencija u HR prijeti propast (iako se većina i sada nalazi u takvoj situaciji).

Nadalje, vezano uz ovakve aranžmane - rijetko tu ima 150 KM...obavezne doplate na INO aranžmanima dignu to još barem cijenu gore 50-100 KM, tako da treba prizmu cijene gledati i s te strane


Marko_BL417

#291
Šta vi mislite koliko je bolje da u ovoj političkoj sredini zvanoj Balkan, preduzeća za gradski prevoz budu u vlasništvu Grada umjesto privatnika?

Po meni je prednost sopstvena kontrola i organizacija voznog parka, linija, polazaka itd. i taj metod se pokazao dobrim u Novom Sadu, Mostaru, itd, ne znam vlasničku strukturu preduzeća u hrvatskim gradovima, ali tamo je super (mislim na OS, ZG, RI, PU, ST i DU).

Međutim, u Sarajevu je GRAS zbog politike na izdisaju, a u Beogradu je problem loše održavanje vozila GSP što se osjeti na terenu.

S druge strane, privatnici obnavljaju vozne parkove, dodatnu motivaciju im zadaju tenderi, ali pošto su privatnici odvojeni od Grada, tu se javljaju problemi, jer prevoznici vuku na svoju stranu, Grad na svoju, prevoznicima je neisplativo, Grad ne subvencioniše, a građanima su ruke vezane jer kome god da se žali (prevozniku ili Gradu), uvijek će ga se, kao lopticu, slati na kontra stranu.

Šta vi mislite da li bi bilo dobro rješenje da Banja Luka ima svoje preduzeće za javni gradski prevoz? Počev od nabavke vozila (da li bi bila bolja opcija nabavka novih ili polovnih vozila?), do održavanja voznog parka (kakvo bi bilo održavanje?)

Dosta toga bi, vjerujem, niklo iz kredita, preko EBRD-a i ostalih, ali treba te kredite vratiti, a od čega da se vrate kad smo generalno siromašan grad, bez sopstvene industrijske proizvodnje i zarade

Manas

#292
Da smo Njemacka to bi funkcioniralo, al posto smo Bosna onda ne. Pravi primjer je GRAS, a koliko znam i MoBus ima problema sa poslovanjem zadnjih par godina.

Nekako mi se cini da BL i pored mnogo privatnih prevoznika, ima najbolje organiziran gradski prevoz.

DWProski

Funkcionalan javni gradski prijevoz ne može funkcionisati po privatničkom režimu. Prvi i glavni temelj funkcionalnog JGP je redovnost, a odmah iza toga ide praktičnost. Koliko se potencijalnom putniku isplati da sačeka vozilo javnog prometa i koliki put dodatno mora preći od starta do prijevoznog sredstva i od prijevoznog sredstva do cilja.


Naravno, za to je potreban novac, koje nadležne ustanove ili nemaju ili nisu voljne toliko izdvajati, samim tim se ne mogu ispuniti osnovni temelji.


Članice EU su u povlaštenoj poziciji, pogotovo one siromašnije, koje lako apliciraju na razne grantove, pomoću kojih mogu unaprijediti infrastrukturu i vozna sredstva, a novac koji bi bio uložen u nabavku istih se može preusmjeriti u subvencioniranje prijevoznika, dok sa druge strane krediti EBRD-a, ruskih, turskih, kineskih i čijih još banaka nisu toliko široke ruke, jer zauzvrat imaju daleko veće zahtjeve (recimo, sad što će biti sa GRAS-om, da će se zemljište remize morati prodati kako bi se na njemu izgradili stambeno-poslovni prostori). Otprilike kao zahtjevi koje MMF postavlja državi kada se treba zadužiti kako bi PIO/MIO imao dovoljno novca da isplati penzije - rata i kamata nisu toliki problem, problem je šta se traži pored toga.


U suštini, za banana republike, kao što smo mi, privatnici su jedini dugoročan izbor, ali bez pravilnog subvencioniranja istih, ta dugoročnost je upitna.

The_Dubster

Tema je zanimljiva, pa lijepim link i ovdje
- Strani prevoznici ne plaćaju PDV u BiH, a država godišnje gubi milione maraka

ovo je trebalo davnih dana uraditi, jer naši gdje god maknu, odmah paf - porez, carine, putarine, obračunaj ovo, obračunaj ono. Samo kod nas ko Divlji zapad.
Doduše u Međugorju postoje vinjete za to podrčuje, ali ipak... Mislim da je vrijeme da se napokon nešto uradi po ovom pitanju. Čuo sam priču da je sve bilo spremno, ali se onda naši divni političari posvađali na čiji račun će da idu pare - entitetske račune ili državni... Možda nedostatak para u budžetu zbog korona natjera političare da sad sjedu i da se dogovore.

Marko_BL417

#295
Jedna zanimljivost :) Iako se digitalni tahograf u Evropi uveliko koristi i do sada je unaprijeđen kroz nekiloko generacija, u njemačkom Baden Badenu se i dalje koristi analogni. Prema riječima YouTubera Damira Lenarta, gradski autobusi u Baden Badenu (odnosno prevoznici za gradski prevoz putnika u tom gradu) imaju odobrenje za korištenje tahografa na listiće jer to skraćuje vrijeme primopredaje smjene vozača. Taj se čin, umjesto čekanja 10 minuta da kartica odradi svoje, jednostavnom zamjenom taho listića praktično obavi za minutu.


Marko NS

Ovo za Tahografe je istina i u Austriji koriste digitalne ali samo da bi mogli vozacima da ocitaju koliko sati imaju i prevremenih sati , ja mislim kad bi neko hteo da predje negde privatno da bi najbolje bilo da slucajno polomi kartu ili mozda dobiju neko opravdanje za policiju.

Marko NS

Starije pitanje sta je bolje dali drzavni ili privatnici u gradckom prevozu.
I kad privatnik radi to mora grad da placa po Autodanu inace ce se voziti jako stari i ne toliko kvalitetni Autobusi.
Ako uzmemo Primer Austriju u svim velikim gradovima gde su zaduzeni Gradovi licno i desi se da ima na nekim odredjenim linijama podvozar imaju vrhunska vozila, ali ako uzmemo manje gradove gde su na Tenderu pobedili privatnici tu se moze videti da su znatno bolja i kvalitetnija vozila dosla . Da uzmemo neke manje gradove gde je pre Postbus vozio sa Manovima i Iveco vozilima kad su dosli privatnici vecina je uzela Mercedese i Setre sto je po meni znak za bolji kvalitet. I moze se primeteti da 99 % privatnika koristi vozila iz EvoBusa sto je dokaz da vise gledaju na kvalitet ali i da zarade na prodaji posle, naravno oni nemaju moc pregovaranja kao Pustbus koji je skoro potpisao sa Solarisom ugovor za oko 350 Autobusa na dizel i na H koji ce im biti isporuceni u narednom periodu. Do skoro je bio Iveco glavni sad se prelazi na Solaris zato sto verovatno nude bolje uslove. Ako se pogleda i Nemacka kod privatnika cete isto videti kvalitetnija vozila nego sto ih ima DB dok kod Gradskih prevoznika koje grad drzi je ista situacija kao u Austriji da vlada Mercedes.
Po meni za gradove je najbolje da sami upravljaju ili vec ako se nudi privatnicima da to moraju biti nova EURO 6 vozila makar ne bitno koja marka ipak je novo novo.
Ali mozda i BIH i SRB kad udju u EU budu dobijali nove Hybrid i Elektro buseve preko EU Fondova  ;D