Neoplan vs. Setra vs. Mercedes vs. MAN vs. ...

Autor Marko_BL417, 10 06, 2017, 03:55:39 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 3 Gosti pregledava ovu temu.

m_junuzovic

Ma ne vrijedi više ni porediti, MAN je umjesto da proširi brend Neoplan samo potušio, ukinuli im Centrolinere i Metrolinere da forsiraju svoje gradske modele, ukinuli Translinere, Eurolinere, Jetlinere i Trendlinere da svoje međugradske forsiraju sad ostala 2 kvazi-turistička modela i Tourliner koji je ustvari Lion's Coach ispod kože.

Ima ODLIČAN artikal u jednim novinama iz Stuttgarta o tome, zove se "Kako je jedan proizvođač autobusa podletio pod točkove" gdje povodom zatvaranja zadnje Neoplanove fabrike u Njemačkoj analiziraju kako je MAN uništio Neoplan i ima intervju unučadi osnivača Neoplana Gottloba Auweartera koji kažu da ne bi nikad prodali firmu da su znali kako će završiti.

Tu porede i odnos u EvoBus grupaciji između Mercedesa i Setre i kako su se oni uspješno asimilirali pa čak iznose podatke o tome kako EvoBus ima sve veći udio u tržištu od MAN Grupe zadnjih godina, ako vas zanima artikal mogu i prevesti kad budem imao vremena, stvarno se isplati pročitati.

https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.man-wie-ein-busbauer-unter-die-raeder-gekommen-ist.e42cb18b-abc8-4026-921f-6c579d79ff78.html

Dreamwalker

#106
Puno se vozim autobusom i vozio sam se stvarno u svemu i u svačemu. Nekim firmama poput recimo Čazmatrans Vukovara imao sam priliku isprobati kompletan turistički vozni park. Kroz to iskustvo naučio sam da mi je u autobusu kao putniku najbitnije da su sjedala udobna, da ima dosta mjesta za noge i da autobus ne trese. Tad se može reć da je autobus za putnika savršen. U prva tri najudobnija autobusa u kojima sam se ikad vozio nema nijedne Setre, a bome ni Neoplana.

Najudobniji autobus u kojem sam se vozio je Scania Irizar PB i to onih 5 ex Panturistovih. Slijedeći je Mercedes O404 s boljim sjedalima, pa Van Hool Astromega. Dalje slijedi Mercedes (Travego, Tourismo) s Luxline sjedalima, pa tek onda Setra. Znači daleko daleko iza svih.

Što se tiče Setre i Neoplana, Setra je uglavnom neusporedivo udobnija ako ima dosta mjesta za noge. Ako se na 12 metara utrpa više od 51 sjedala, nema tu komfora. I to vrijedi za sve tri serije (300, 400 i 500). Meni osobno kod Setrinih autobusa najudobnija je serija 400.
Neoplan N 1116 je udoban samo ako ima Vogel sjedala i ako mu je grijanje/hlađenje ispravno. Iskustvo mi je pokazalo da nijednom N 1116 grijanje/hlađenje ne radi kako treba.
Serija N 121x je udobnija od N 1116ice, a najudobniji su primjerci oni bolje opremljeni ranijih godišta rađeni za strano tržište. Tu naravno ovisi dosta i održavanje jer Neoplan ako nije održavan, trese kao blesav i pun je škriputavih zvukova. Udobnost novijih godišta ovisi o sjedalima (samo jedan tip sjedala u novijim godištima je stvarno udoban) i to su rijetki primjerci na kojima se prilikom narudžbe nije štedjelo. Isto vrijedi i za Starlinera N 521x.
MAN i udobnost se ne mogu staviti u istu rečenicu. Njihov plus je jak motor, ali za putnika je nula.


A ovaj tekst iz Njemačke je iz 2014. i kao takvog ga treba i gledati. 2014. je Flixbus počeo grabiti, a model 516 HD/2 - Tourismo M/2 uzeo je dosta veliki dio kolača pošto Neoman grupacija do 2018. godine nije imala adekvatan odgovor na taj model (13 metara - 2 osovine). Tek dolaskom novog MAN-a s R10 šasijom je rezultat na tržištu ispeglan.

m_junuzovic

#107
Ma ne znam ni za motor a ni mjenjač, vozači i mehaničari s kojim sam ja pričao svi hvale Mercedesove motore, pogotovo stare V8ice. KIMov Tourismo je skoro 15 godina vozio redovno za Sloveniju i dan danas vozi svaki dan Tuzla-Tešanj a motor nije nikad remontovan, da ne govorim o Setri sa V10 motorom koja je letila preko ceste. A tek Mercedes O404 od Zet Toursa koji svaki dan vozi Tuzla-Sarajevo (za one koji su vozili znaju kakav je to put) za kojeg vlasnik kaže da ga nikad nije izdao.

Mercedesovi motori su tvrdi kao orasi, ne pokreću džaba sve od traktora do broda.

Dobro priznajem da se tržište promjenilo od 2014. ali je historija dobro obrađena i ono što je dovelo do situacije koju imamo danas.

m_junuzovic

Evo preveo sam relevantne stvari iz teksta, autor je Harry Pretzlaff


KAKO JE JEDAN PROIZVOĐAČ AUTOBUSA PODLETIO POD TOČKOVE

MAN je obećao proizvođaču autobusa Neoplan pri preuzimanju sigurnu budućnost ali su skoro svi pogoni u međuvremenu prodani ili zatvoreni.

Prije 14 godina se desilo najveće iznenađenje na međunarodnom sajmu automobila: MAN-koncern iz Minhena je najavio (...) preuzimanje švapskog proizvođača autobusa bogate historije Auwärter. Za upravni odbor porodičnog preduzeća iz Štutgarta - bolje poznatog pod imenom Neoplan - to je bio šok. 2000 radnika se brinulo za posao. Tek nekoliko dana prije je direktor Neoplana Gottfried Mahn u razgovoru sa Stuttgart Zeitung-om rekao kako firma pod njegovim vodstvom želi da udvostruči tržišni udio u Europi. Sve to je bila prazna priča.

Tadašnji direktor MAN-a Hakan Samuelsson je pokušao da ublaži brige radnika "Kroz ujedinjavanje se može dugoročno osigurati budućnost Neoplana. To bi bilo teško uraditi samostalno", potvrdio je on u razgovoru sa Stuttgarter Zeitung-om.

Bila su to prazna obećanja. Fabrika u Berlinu je ubrzo nakon preuzimanja zatvorena, glavni pogon u Pilstingu je preuzeo Viseon koji je propao. Pogon u Ehrenhainu je otišao manjem bavarskom proizvođaču autobusa kojeg je preuzela ruska firma; izvorni pogon u Štutgartu u kojem su se pravili top modeli je odavno srušen, tu samo mali muzej održava historiju firme.

Samo otpor uprave, lokalnih političara i upravnih odbora VW-koncerna su spriječili zatvaranje zadnjeg pogona u Plauenu. Iz toga je proizašao upitan kompromis. Proizvodnja do tad napravljenih autobusa će se sljedeće godine izmjestiti u Ankaru a u Plauenu će nastati "Bus Modification Center" (...). Samo 140 od nekadašnjih 470 radnika će tu ugrađivati posebnu opremu u autobuse po narudžbi kao naprimjer buseve za fudbalere Bayern M. ili PSG-a. MAN će u budućnosti proizvoditi autobuse samo u Poljskoj, Turskoj i Južnoj Africi. (...)

Iako su propali Neoplanovi pogoni, MAN smatra preuzimanje kao uspjeh. "Neoplan dopunjava kao premium brend ponudu proizvoda sa luksuznim turističkim autobusima koji nude vrhunac u komforu i sigurnosti" saopštavaju iz preduzeća. "To je katastrofa", uzvikuje međutim Konrad Auwärter kad je upitan za to, da je za manje od 10 godina uništeno sve što je švapska poduzetnička porodica od 1935. izgradila. Kao izvršni direktor je Konrad Auwärter početkom sedamdesetih izgradio pogon u Pilstingu, gdje živi i danas [u gradu]. Kasnije je preuzeo upravu i u pogonu u Berlinu.

Sedamdesetogodišnjak optužuje MAN za teške greške. Švapska firma je prije preuzimanja (...) imala "plitke hijerarhije" i vođena od strane iskusnih majstora i poslovođa koji su gajili bliskost sa radnicima, mušterijama i kooperantima. "Očigledno je prelazak iz <industrijski vođene zanatske radionice> u industrijsku kulturu [koja potiče] od MANa nije uspio" zaključuje.

(...)

(U tekstu se dalje upoređuje preuzimanje Setre, kako je to preuzimanje bilo dobro za obje strane, da je MAN u tom periodu (2014.) poslovao u gubitku i kako je EvoBus 2014. bio vodeći na tržistu)

Bzzz1

Slazem se s Junuzovicem apsolutno-pouzdanost je glavni Mercedesov adut,pogotovo ranije.To dokazuje ogromam broj Mercedesa starije generacije u bliskoistocnim drzavama(Saudijska Arabija,Oman,Jemen,Stanovi itd.).Sto se tice danasnjih modela,moj je licni utisak da se novim Tourismom opet vracaju toj fazi ruznog dizajna nakon prethodnih generacija Travega i Tourisma.Konkretno meni najudobnija voznja ikad je bila u jednom 0303 od CTS IS na lokalu-tablica se ne sjecam samo znam da je bio limarijski ocajan i da je brzo rashodovan,Imao je plava sjedista od štofa sa naslonjacima za glavu sa strane na oba sjedista i vrhunski razmak(cini mi se da je imao 4-4.5 zvjezdice nazad).Kad smo vec kod korozije,nekako imam utisak da se losa antikorozivna zastita prenijela u 80tim sa automobila na autobuse,ali to je vec druga tema.Sto se tice Kassbohrera(namjerno ne pisem Setra jer je to skracenica od selbsttragend-samonosivo na D),uvijek su vazili za proizvodjaca koji tezi da konforom upotpuni dozivljaj putnika te je uvijek bio skuplji ali i kvalitetniji.U kvalitet materijala ne sumnjam,ali mi se cini da sa 5icama postaju pomalo "mainstream" autobus i da se i oni polako kvare sa udobnoscu te se fokusiraju na dizajn-meni licno 5ice su prelijepe.Za Neoplana samo mogu reci da propada polako ovom manizacijom i da novi modeli nece toliko dugo trajati kao stari.Opcenito,mislim da se u trziste sve vise uvlace ovi tzv.ostali proizvodjaci u nadi da ce oteti dio kolaca gigantima.Ovo se posebno odnosi na Van Hool i Irizar,a koliko vidim i Temsi ima sve vise po Evropi.
Za kraj,zelim pohvaliti raspravu jer ovo je bit foruma da svako svoje misljenje iznese bez uvreda,kritika i sl.

Manas

Svi stariji motori su bili bolji za održavanje nego danasnji. Mercedesove motore hvale svi, prokuha, dospes vode i gas dalje, pored danasnjih mozes plakati. Prva serija MANovih motora iz Coacha je odlicna, lahki za održavanje, vuku ko ludi, poslije sve gori i gori, vjecna mana im je tzv EDC.

Sto se tice sjedista nego rece da je glupo raspravljati. Sve zavisi kakva se sjedista naruce, kolko para toliko muzike.


Dreamwalker

Citat: Bzzz1  u 12 09, 2019, 14:04:14 POSLIJEPODNE
Slazem se s Junuzovicem apsolutno-pouzdanost je glavni Mercedesov adut,pogotovo ranije.To dokazuje ogromam broj Mercedesa starije generacije u bliskoistocnim drzavama(Saudijska Arabija,Oman,Jemen,Stanovi itd.). (...)

Ista stvar je i s Mercedesovom W 123 linijom. Dolje još uvijek voze kao taxiji jer im paše tamošnja klima. Slabo je poznata činjenica da je upravo zbog kvalitete W 123 linije Mercedes umalo i bankrotirao. Nitko nije kupovao rezervne dijelove i nove automobile jer su stari trajali i trajali. Za njih vrijedi priča da kad nešto počne lupati, odvoziš još 50 tkm tako, pa promjeniš jer te lupanje počinje nervirati.
Nekad su se motori radili da traju. Danas se igra na ekološku kartu i na zakone velikih brojeva i zato su danas autobusi potrošna roba.

The_Dubster

ja kao fan Neoplana također moram priznati da unazad par godina Neoplan nije Neoplan i ostaje tužno sjećanje na romantiku iz 90-ih godina... Za koje kažu da je Cityliner sa v8 Merc motorom bio nešto najbolje ikad...

A onda se desilo to preuzimanje pa kombinacije Coach-Tourliner, Trendliner-Regio (Intercity-koji btw nije ni upola bio prisutan kao Regio), gašenje gradskog segmenta, gašenje Starlinera i pokušaj da se premium model dodjeli Citylineru, još jedna propast sa oživljavanjem Jetlinera, problemi sa Skylinerom, mrtvilo sa Citylinerom koji je od 2006 godine bukvalno isti.... Definitivno je MAN baš ugušio Neoplan

Surinam

Ja i ne idem previše busom, ali sam putovao manje više sa svim i svačim. Sem globturovih Volvo buseva, i generalno Volva.

Najbolji mi je utisak što se tiče udbonosti, samog kretanja vozila ostavila Kantićeva 517HDH, sjedišta ko fotelje, a ide sjajno, tačno rupe i ne osjetiš.

Nešto najgore što sam se vozio, mada nije bus za takva putovanja, MAN comfort koji je jednom Bočac poslao za NS, i to koridorom, katastrofa.

Takođe Temsa je sjesti i plakati.

U principu SETRE mi najviše odgovoaraju, i dosad su mi prvi pik po svemu.

Od Neopalana, najlepši mi je definitivno Tourliner.



Irizar Century

Kad si već spomenuo Kantićevu S 517 HDH mene je razočarala iako sam se u njoj vozio 25 h i 1.070 km. Nekako mi je bila pretvrda i previše mi je djelovala usko unutra.

S 431 DT i pogotovo S 417 HDH su mi bile mnogo bolje.

Od Neoplana najbolje mi se pokazao Cityliner n1217 a od MAN-a Lions Star R03.

Najgori bus u kojem sam se vozio je bila Karoša B732 kao gradski a kao turistićki Higer V92.

Također što se tiće minibusa najbolji utisak su mi ostavili Isuzu Visigo i Setra S 411 Hd dok najlošiji MB Tourino jer je pretvrd.



Poslano sa mog EVA-L09 koristeći Tapatalk

Armin Vučić


Bzzz1



The_Dubster