Mercedes - mini i midi modeli

Autor tomo, 02 06, 2017, 18:29:05 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 2 Gosti pregledava ovu temu.


Servistrans_belmynn


The_Dubster

meni je ovo baš loša nasogradnja...
vjerovatno je preteška nadogradnja na 190 KS, a ako je 160 onda pogotovo problem, plus estetski mi je nekako loše baš baš

Marko_BL417

Citat: Stefan06  u 27 07, 2022, 18:55:53 POSLIJEPODNE


Jel Vario nešto kao jeftinija verzija Sprintera ili se proizvodio prije Sprintera?

m_junuzovic

Proizvodnja Varia je počela prije Sprintera i proizvodili su se neko vrijeme uporedo. Vario je u pravilu veći od Sprintera pa su onda u trećoj generaciji proširili ponudu Sprintera a Vario ukinuli.

Marko_BL417


Marko_BL417

Kakva je saradnja Mercedesa i VDL-a pa Bočcov Vario nosi ovu oznaku? I šta je ovo Kusters?


Daniel12

VDL je prije neko vreme uzimal za ove mini modele šasije od mercedesa tako, da je ovi od Bočaca više Bova nego Mercedes

The_Dubster

uzima VDL i sad, ali je to nije masovna produkcija.
A VDL Kusters, danas poznata kao VDL Bus Venlo je VDL fabrika u kojoj se proizvode manja vozila uglavnom na Mercedesovoj šasiji i specijalna vozila. Nekad su se tu radili Berkofi i Jonkhere, ali kupovinom ovih brendova od strane VDL Grupe i oni su ušli pod VDL Bus & Coach

Marko_BL417

#84
Znači ovo je faktički VDL a ne Mercedes?

Mercedesova šasija, VDL-ova karoserija

The_Dubster

#85
faktički, tako je :D
Da li je Sanos bio Mercedes?

Hare


Marko_BL417

#87
Citat: The_Dubster  u 30 01, 2023, 07:46:38 PRIJEPODNE
Dupli točkovi kod novijih generacija znače da vozilo ima ukupno nosivost od 5 i više tona, pa su shodno tome i oznake 51x (ako je 150 KS motor, onda je 515, ako je motor 180 KS - 518 itd....). Jedan točak označava nosivost do 3,5 tone i onda je oznaka 31x (slabije se koriste motori od 90 i 80 konja za ovaj tip prevoza pa nema oznaka 308 ili 309). Postoje i Sprinteri 41x, oni su na jedan točak, ali ih ima možda 2-3 ili cijeloj BiH.

Naravno, ovo sve ne važi za Ferqui i slične nadograđivače koji dižu ukupnu masu na 6 tona pa imamo 616 modele i slično, ali to već nije Mercedes po klasifikaciji.

Prvo da te pitam za zadnji pasus, jel osim Ferquija misliš i na VDL-ovu nadogradnju, Freightliner, zatim oni iz Srbije, dal Feniksbus ili kako već, itd.

Drugo, Mercedes Sprinter City 616 CDI (iz generacije 903) je čistokrvni Mercedes, ispade da on ima nosivost 6 tona a turistički koji može primiti kofere ispade da mora imati max nosivost 5 ili 3 tone. Kod autobusa ja mislim da svaki turistički autobus ima veću nosivost od gradskog a ovdje kod sprintera ispade obratno - gradski 6 a turistički 5 pa i 3.

P.S. Da ti možda ne misliš na ukupnu težinu a ne na nosivost? Kad smo tada obrađivali član 9 ZOBS-a mnoge je bunilo ta tri pojma - masa vozila, ukupna masa i nosivost. Profesor nam je slikovito napisao: MASA VOZILA + NOSIVOST = UKUPNA MASA VOZILA

Hajde da iz svake generacije Sprintera i Vite probamo složiti sve kombinacije, XXXD i XXXCDI i da razvrstamo na običnu i udvojenu zadnju osovinu

Sad mi je ovo baš zanimljivo

Znači u zadnjoj (907) i predzadnjoj (906) generaciji postoji samo 5xx i 3xx CDI (i 6xx kod ovih koji nadograđuju), nema 4xx?

The_Dubster

da, otprilike na njih sam i mislio, jel nekako u EU mogu dobiti ovlaštenje za podizanje ukupne mase pa se rade te malo veće izvedbe kao što i Poljaci radi. To se ne odnosi na Feniks iz Srbije, jer oni isključivo rade sa Ivecom.

Drugo, pa ispade da jest tako, ali se Mercedes fabrički fokusirao na turističke i međugradske verzije na 5 i 3,5 tone (ranije i 5,2 te 5,5 tona). Za preko toga imaju ovi već spomenuti nadograđivači. Pa zato i svaki fabrički Sprinter ima do 16-17 sjedišta, jer je nosivost relativna mala i neće da se zezaju sa proširenjima i slično...


P.S. Profesor vam je dobro objasnio. Evo sad primjer - recimo prosječan nadograditelj uzima osnovnu verziju Sprintera za nadogradnju minibusa od 5000 kg ukupne mase. Onda oni dobiju proširenje za 5200 kg (prije je moglo na 5500 kg, ali mislim da više ne može u ovoj generaciji i sa novim motorima). Od toga se oduzima masa vozila u voznom stanju sa svom nadograđenom opremom uključujući vozača i čini mi se 80% punog rezervoara dizela. Ostatak do 5200 kg mora da bude takav da podnese broj putnika (koji se čini mi se obračunava 71 kg po putniku) i težinu prtljaga.

Da stavimo u praksu - maksimalna masa je 5200 kg. Ako imaš turističku verziju sa velikim staklima i slično i da je recimo teška prazna, sa vozačem i 80% rezervoara dizela 3700 kg, onda ti ostane 1500 kg da rasporediš za putnike i prtljag. To znači da možeš imati 20 putničkih sjedišta i da ti na taj broj ostane još 80 kg za prtljag. I onda se igraš - ili 18 putnika, a 222 kg za prtljag itd....


Što se tiče ovog slaganja po generacijama to je jaaaaako teško, jer ne postoje neke velike vanjske razlike osim zadnje osovine ili u prethodnim generacijama dužine, jer su na jednoj osovini oni baš mali bili 20x, nešto veći 30x ili 31x, a dupli točkovi 41x. Kasnije je uvedena i serija 41x na jedan točak pa je sve to prilično malo komplikovano, pa ovako moramo prilično gatat :)



u aktuelnoj i generaciji prije te ima samo 51x i 31x CDI koje su najčešće, a nešto slabije ima i modela 41x.
616 modele sa nadogradnjama u turističkoj i međugradskoj verziji na aktuelnoj illi prethodnoj generaciji ne sjećam se da sam viđao...

Marko_BL417

#89
I Sunset isto nadograđuje, jel to to

Mislio sam ovako


Generaija 901-905:
- Obična osovina: (modeli npr. 208D, 312D, 413CDI...)
- Udvojena osovina: (modeli)

I tako za generaciju 906 i trenutnu 907

Ima nekih podataka i pobrojanih modela na Wikipediji u tabeli nema broj točkova ne može se odrediti jel udvojena ili obična osovina

https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter