Autobusne karte

Autor Servistrans_belmynn, 16 05, 2017, 13:21:49 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

ja5ko

#30
Evo i moje kolekcije iz skolskih dana.




I kolekcija mjesecnih iz srednje skole.
Prvi razred 
Srebrenik trans i Sabic,
Pa u drugom polugodistu samo Sabic jer je na jesen Srebrenik trans prestao vozit za Tuzlu
Drugi razred samo Sabic.
Prvo polugodiste 3 razreda
Ade bus i Sabic
Pa poslije ove krvopije.

Marko_BL417

Omot serije autobuskih karata na liniji Gornji Vakuf - Linc, kooperacija Bočac i Panorama


Djordje380




Sent from my iPhone using Tapatalk

mate

#33
Budući sam unazad skoro 6 mjeseci na poziciji koja je u izravnom doticaju s autobusnim kartama, malo da podijelim svoja razmišljanja.
Pretpostavljam da je u BiH stanje još i gore, nego što se tiče HR po pitanju prodaje karata u autobusu mimo autobusnih kolodvora.

U Hrvatskoj je dugo na snazi bio zakon koji je nalagao kupovinu karte isključivo na kolodvoru, naravno ukoliko postoji blagajna. Međutim ulaskom HR u EU se tu zakonodavstvo malo olabavilo, te je prodaja karata dopuštena mimo kolodvorskih blagajni, ali se moraju ispuniti određeni uvjeti - od fiskalne kase koja izdaje kartu, do pr. plaćanja u nacionalnoj valuti. Prijevoznici na domaćim linijama, kao i busevi koji voze u Flixovom sistemu se uglavnom baziraju na blagajničku prodaju, te online kanale prodaje, možda jedno 10 % se proda u samom busu (putnici koji dolete u zadnji tren).
Veći problem predstavljaju tipa prijevoznici koji voze u inozemstvo, s njima je vječna borba oko toga, krše se zakoni na maksimalno. Netko tko ne pozna situaciju, iznenadio bi se kad bi čuo da prijevoznici tipa Pleše, Zelića, Herca, pa čak i Jelinaka za Njemačku uporno forsiraju prodaju karata u autobusima, a uredno dolaze i kupe putnike na kolodvorima, za Balkance tipa Vectora i Hafeta to nije ni čudo, tako da se sve svodi na ono, na Zapadu poštuj sve zakone, a u HR podmiti gdje trebaš i miran si. Zakon je nedorečen na maksimalno, jedino pobuna svih kolodvora bi mogla nešto pokrenuti, iako bi za početak i inspekcija imala dosta posla.

Zato se divim kolodvorima tipa, BASa koji uredno ima stavku "stanična usluga", plati 190 dinara pa možeš na polazne perone, bio ti putnik ili ne. Ne znam da li gdje ima sl. usluga, u Zagrebu je to bilo aktivno jedno vrijeme, ali je jako brzo ukinuto.

nick

E moj Mate, da se u BiH ne prodaju karte po autobusima, pola bi ih propalo. Sta ko zna koliko je bilo putnika u busu, a koliko je prijavljeno.
Samo je Centrotrans jos otkad ikad iskljucivo na kolodvoru i u poslovnicama prodavao karte za ino linije.

Surinam

Ja nikad nisam kupio kartu u busu, govorim o polascima van Banja Luke.
Primjera radi, za Novi Sad karta 64km povratna i još 1,5km preonska.
Mislim da recimo ovo što voze Neobas/Lasta/Golubić i ne može se karta u busu kupiti. Linija BL-BG.

A imaju i kod nas fiskalne kase u busu, bar ih Bočač koristi. Mislim da je olakašalo vozačima. Sad samo povratnu kartu moraju pisati.

Marko_BL417

Citat: mate  u 21 11, 2021, 12:55:09 POSLIJEPODNE
Zato se divim kolodvorima tipa, BASa koji uredno ima stavku "stanična usluga", plati 190 dinara pa možeš na polazne perone, bio ti putnik ili ne. Ne znam da li gdje ima sl. usluga, u Zagrebu je to bilo aktivno jedno vrijeme, ali je jako brzo ukinuto.

Okačite to mačku o rep

Kad na šalteru na stanici (bar banjalučkoj) tražiš peronsku, automatski te pitaju "A jel putuješ?" - Ajde im ti reci da ne putuješ a vide koferčinu pored tebe.

Inače kad idem Bočcem, ja volim kupovati kartu u busu jer dobijem onu njihovu narandžastu ::) pa se snalazim nekako

Jedno vrijeme je bilo aktuelno ono da tražiš kartu jednog prevoznika, a oni ti izdaju kartu za drugog kojeg oni guraju. Ne znam jel se to smanjilo?

Surinam, mislim da je stanična usluga za kupovinu karte 1KM i uz to dobiješ peronsku. 1,50KM je sama peronska kad hoćeš da izađeš na perone kao pratilac

Surinam

Moguće da je i tako.

Nisam se lično susreo niti čuo da na BL stanici nekog favorizuju od prevoznika.
Mada, većina ljudi zna s kojim će busom putovati, teško je tu nešto uvaliti.


mate

Što se tiče guranja na određene prijevoznike - to ovisi o vlasničkoj strukturi kolodvora.
Pr. kod nas u Sl. Brodu gdje je Grad vlasnik kolodvora toga nema, nego se uvijek da ono što putnik traži, te se sugerira uvijek ono što je najbolje za kolodvor, dok primjerice u Osijeku je situacija u totalno kontra smjeru - Arriva vlasnik kolodvora i forsira samo svoje polaske, čak se zna reći za pojedine buseve konkurencije da i ne prometuju.

Moje osobno mišljenje - budući tipa ima putnika koji uporno odbijaju izvaditi kartu na kolodvoru (prijevoznici koje sam ranije napisao), volio bi da možemo u SB uvesti taj neki tip peronske karte, čisto da i ti putnici koji nešto ostave kolodvoru, jer besplatno koriste usluge kolodvora, od čekaonice, pa do WIFIa, kao i struje za punjenje telefona i sl., a prijevoznike nekim zakonskim okvirom natjerati na prodaju karata putem redovnih kanala (blagajne + online prodaja)

The_Dubster

Slažem se da ima i tu sive zone kao i u cijeloj branši, ali...
Citat: mate... jedino pobuna svih kolodvora bi mogla nešto pokrenuti...
a šta - da zabrane ulaz prevoznicima?Opet su oni na gubitku, jer nemaju peronizacije, a većina njih svakako staje i kupi putnike u svakom selu i gdje ko mahne...
Ovo je zamršeno pitanje isto kao i kombi 8+1, teško će se tu reda uvest.

mate

Tu si u pravu, ali mišljenja sam da putnik koji putuje a nema namjeru kupiti kartu na kolodvoru te koristi resurse istoga, je ipak dužan ostaviti neku naknadu u vidu tzv. kolodvorske usluge. Većina takvih putnika dođe s pričom nama su iz firme rekli da kartu kupujemo u busu, ali svi znaju uredno sjesti u toplu i čistu čekaonicu, koristiti WIFI, puniti mobitele i sl... A kad treba uzeti kartu, nula bodova.

Manas

Ja sam obišao vecinu stanica u BiH i sto se tice unutrasnjih linija vecina putnika kupi kartu na salteru, osim u slucaju da nemaju neke stanice u sistemu onda to ide u busu. Kod nas jos ima dosta portira na stanicama koji prate te ulaske i izlaske.

Meni opet nikad nece biti jasno kako neki prevoznici tipa Halilovic, Kantic Line, Gold itd. godinama ne ulaze gotovo ni na jednu stanicu nego se prijem vrsi po benzinskim pumpama, ispred stanica itd.

Kao i problem divljih taksista, u kojem prednjaci Tuzlanski kanton. Mislim da sto se tice BiH, inspekcija kao da ne postoji, bar za putnicki prevoz.

Marko_BL417

Citat: mate  u 21 11, 2021, 23:24:50 POSLIJEPODNE
Moje osobno mišljenje - budući tipa ima putnika koji uporno odbijaju izvaditi kartu na kolodvoru (prijevoznici koje sam ranije napisao), volio bi da možemo u SB uvesti taj neki tip peronske karte, čisto da i ti putnici koji nešto ostave kolodvoru, jer besplatno koriste usluge kolodvora, od čekaonice, pa do WIFIa, kao i struje za punjenje telefona i sl., a prijevoznike nekim zakonskim okvirom natjerati na prodaju karata putem redovnih kanala (blagajne + online prodaja)

Vidim nisi naveo kupovinu karte u busu na stanici kao jednu od opcija

Kakvi su finansijski gubici po stanicu ako prevoznik u busu na stanici prodaje kartu, a putnik na stanici kupi peronsku? Identično funkcioniše kao online prodaja, prodaja u turističkoj agenciji itd. Šta prevoznik dobija a stanica gubi ako prevoznik prodaje kartu u busu na stanici?

Dani

Stanica gubi 10% od cijene svake karte. Odgovorom s8hvati i sta prevoznik dobija.
Plus dosta stanica nisu redovne sa isplatom...

Poslano sa mog SM-A515F koristeći Tapatalk


Marko_BL417

E to nisam znao. To da određeni procenat cijene karte ide stanici