Ostali Vidovi Transporta

Autor damir050, 06 05, 2017, 19:32:06 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 2 Gosti pregledava ovu temu.

Marko_BL417

#45
Sanjam da ga nekad detaljno poslikam

Airbus A380, najveći putnički avion na svijetu, jedan od dva aviona na sprat (direktni i jedini konkurent Boeingu 747)

Ova čelična ptica, raspona krila 79 metara, proizvod je francuske fabrike Airbus, a svjetlo dana je ugledao 2005. godine. Nebom krstari 242 komada, od 251 naručenog, ali su trenutno skoro svi prizemljeni zbog smanjenog broja putnika na globalnom nivou.

Samo 15 aviokompanija ima tu čast da ga posjeduje, a najveći operator je Emirates, sa 115 komada (od ukupno naručena 123).

Broji od 441 do čak 615 sjedišta, u zavisnosti od želje kupca (aviokompanije), a u slučaju da neko naruči A380 sa maksimalnim kapacitetom (tj. u jednoj klasi), to bi bilo 853 sjedišta!

Pored konfiguracije sjedišta, kupac bira i pogonske motore, a u ponudi su motori Rolls Royce i Engine Alliance.

Jedini je avion koji ima rezidenciju. U slobodnom prevodu to je klasa iznad prve klase, koja pored sjedišta uključuje spavaću sobu sa TV-om, posebno kupatilo i lično osoblje/poslugu. Za to se potrudila bliskoistočna aviokompanija Etihad.

Maksimalna težina iznosi 560 tona. Da bi let, sa akcentom na polijetanje i slijetanje, protekao bezbjedno, zadužena su 2 pilota, a za njihov i komfor stotina drugih putnika zadužene su 22 stjuardese (odnosno stjuarda).

U rezervoar stane gotovo nezamislivih 323,000 litara goriva, maksimalan domet sa punim rezervoarom je oko 15,200 km, a maksimalna visina na kojoj leti ovaj dvospratni div iznosi 13,115 m

Prvi Airbus A380 je isporučen 2007. godine za Singapore Airlines, a jubilarni stoti 2013. za njihove komšije, Malaysia Airlines. Stoti A380 za Emirates je isporučen 2017. i on je, kako se vidi na šestoj i sedmoj slici, posebno obilježen.

Kargo (teretna) verzija Airbusa A380 nije zaživjela, ostala je samo na planovima, ali prema nekim informacijama, na inicijativu Emirejtsa (koga drugog), u planu je da se u fabrici u Tuluzu razvije TROSPRATNI mlaznjak sa 6 motora i sa kapacitetom preko 1000 putnika! (*Ovaj podatak, kao i podaci o narudžbama i isporukama, su iz 2019-2020, možda je došlo do promjene. Nedavno sam pročitao da je odnos naručenih i isporučenih 251/248)




























The_Dubster


Marko_BL417

#47
Upravo zbog visoke potrošnje Airbus će isporukom zadnjeg A380 Emiratesu staviti tačku na ovaj model. Jedni te isti motori, minimalno unapređivani, ugrađivali su se 16 godina što je rezurtiralo neekonomičnošću, a so na ranu uspjehu najvećeg putničkog aviona na svijetu dodala je ko.ro.na.

Aviokompanije su se trudile da A380 postane uspješniji, zahtjevale su poboljšane motore, kargo verziju, potpuno novog nasljednika (A380-900), pa čak šestomotornog mlaznjaka na tri sprata (A390), ali su Airbus i kooperanti (i proizvođači motora) bili nijemi na njihove zahtjeve. To me čudi, jer bi u suprotnom i Airbus imao više posla, a isto tako i aviokompanije koje ga naručuju bi proširile svoju djelatnost uvođenjem dužih linija (odnosno povećavanjem dometa A380 s dolaskom novih naprednijih motora).

https://www.tportal.hr/biznis/clanak/prestaje-proizvodnja-zracnog-diva-airbusa-a380-projekta-od-30-milijardi-eura-kojeg-su-skupo-kostale-dvije-pandemije-foto-20211216

Marko_BL417

Malo kasnim, ali.. Tužna vijest za ljubitelje aviona

Najveći avion na svijetu, šestomotorni teretnjak Antonov AN-225 Mrija, uništen je 27.2.2022. u svom hangaru tokom ruske invazije na Ukrajinu. Do sad je napravljen samo taj jedan primjerak ovog tipa, prvi let je obavljen 21.12.1988.

Irizar Century

#49
Budući da je pjesma "Helikopter" sada u trendu a mi u temi nismo imali nijednog pa evo jedna AgustaWestland AW119 Koala u letu

Armin Vučić

Servistrans_belmynn

Nek Marko odredi modele ako hoce haha














Servistrans_belmynn


O303_fan

Citat: Marko_BL417  u 04 03, 2022, 23:53:15 POSLIJEPODNE
Malo kasnim, ali.. Tužna vijest za ljubitelje aviona

Najveći avion na svijetu, šestomotorni teretnjak Antonov AN-225 Mrija, uništen je 27.2.2022. u svom hangaru tokom ruske invazije na Ukrajinu. Do sad je napravljen samo taj jedan primjerak ovog tipa, prvi let je obavljen 21.12.1988.
Sto je najgore, gadjali su i drugi nedovrseni trup Mrije.

Marko_BL417

Citat: Stefan_Rudic  u 01 08, 2021, 17:45:15 POSLIJEPODNE
ČKD tramvaji, još uvijek ih ima veliki broj








Beogradski vozači tramvaja kažu da su bolji ovi tramvaji od španskih (novijih) koji nerijetko znaju da izlete sa šina.

A ja kao putnik (vozio sam se i češkim i španskim i švicarskim tramvajima i ovim sarajevskim) ću reći da ovi češki tramvaji imaju baš dobro grijanje, za razliku od španaca koji su sa klimom i duva sa svih strana ali kad se otvore vrata brzo se rashladi. Španci su možda bolje ljeti, ali zimi su Katice neuporedivo toplije i prijatnije

Servistrans_belmynn


Irizar Century

DB Franken-Thuringen-Express

Siemens Desiro HC
Armin Vučić