Prevoznici koji više nisu aktivni

Autor The_Dubster, 25 04, 2017, 21:23:20 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 2 Gosti pregledava ovu temu.

Marko_BL417

Piše u knjigama da je u prvoj polovini 20. veka Ćuprija već imala transportno predzeće. Godine 1931. je krenula prva autobuska linija Jagodina-Ćuprija-Paraćin, a teretni saobraćaj 1933. godine. Godine 1936. počela je da radi i autobuska kružna linija Ćuprija-Despotovac-Jagodina-Ćuprija. Posle je stari Singer nabavio kamione i autobuse i tako je firma ,,Prevoz" zaživela 1945. godine. Preduzeće "Polet" radi od 1953. do 1954. godine – pun naziv je bio: Privredno zanatsko transportno preduzeće "Polet". Nastalo je spajanjem sa mehaničkom radionicom preduzeća "Trudbenik" iz Ćuprije. Preduzeće je likvidirano 30.01.1954. godine. Prva autobuska stanica u Ćupriji je nastala 1955. godine. Garaža na lokaciji "Stara garaža" iza bolnice postoji od 1962. godine.Fijakeri i autobusi su stajali uporedo na raskrsnici Glavne i ulice Milice Cenić, odmah kod kafane sa prenoćištem ,,Kasina". Redovna autobusak linija na relaciji Paraćin-Ćuprija-Jagodina je saobraćala tri puta dnevno. A automehaničari su uz pomoć štapa i kanapa popravljali autobuse i kamione na placu iza bolnice, između Velike Morave i puta za Supsku.Vremenom dolazi i do ukrupnjavanja prevoznika iz Ćuprije, Jagodine i Paraćina. U Popovcu kod Paraćina se razvija kamionski saobraćaj, a Jagodina dobija autobusku stanicu i sedište firme.Istovremeno počinju i deobe.Putnički saobraćaj se cepa na dva dela, jedan deo ostaje u Jagodini, a drugi se vraća u Ćupriju. Ćuprijska firma dobija mladog direktora, ekonomistu sa prvim iskustvima iz lokalne građevinske firme i organa opštinske uprave. Odmah sledi nabavka novih autobusa i kamiona, ali i izrada raznih projekata usmerenih ka dugoročnom razvoju.
Izvor: https://stamenkovicdusan.wordpress.com/2017/04/13/prva-ljubav/

Bzzz1

Prije jedno 8 i kusur godina,za Visegrad iz Istocnog Sarajeva je vozio bijeli stari neoplan sa kockastim svjetlima napred i nazad mislim da je bio Sportliner.Zna li iko prevoznika?

fakebus

#17
Firma se zvala"tane" visegrad. ja mislim da je firma ugasena ali stoje vozila u visegradu.

Bzzz1

Jesu li oni imali onog plavog Iveco Padane?

fakebus

#19
Ne znam tacno model ali je tamno plavi iveco sa sivim slovima je bio. Ja mislim da su oba parkirana pored neke hale u Visegradu.

The_Dubster

Citat: Bzzz1Jesu li oni imali onog plavog Iveco Padane?
Mercedes Padane

Citat: fakebusFirma se zvala"tane" visegrad. ja mislim da je firma ugasena ali stoje vozila u visegradu.
Još uvijek su aktivni. Imaju liniju za Čajniče i mislim Foču.

Miki Machak

Citat: Marko_BL417  u 30 09, 2017, 16:38:12 POSLIJEPODNE
Piše u knjigama da je u prvoj polovini 20. veka Ćuprija već imala transportno predzeće. Godine 1931. je krenula prva autobuska linija Jagodina-Ćuprija-Paraćin, a teretni saobraćaj 1933. godine. Godine 1936. počela je da radi i autobuska kružna linija Ćuprija-Despotovac-Jagodina-Ćuprija. Posle je stari Singer nabavio kamione i autobuse i tako je firma ,,Prevoz" zaživela 1945. godine. Preduzeće "Polet" radi od 1953. do 1954. godine – pun naziv je bio: Privredno zanatsko transportno preduzeće "Polet". Nastalo je spajanjem sa mehaničkom radionicom preduzeća "Trudbenik" iz Ćuprije. Preduzeće je likvidirano 30.01.1954. godine. Prva autobuska stanica u Ćupriji je nastala 1955. godine. Garaža na lokaciji "Stara garaža" iza bolnice postoji od 1962. godine.Fijakeri i autobusi su stajali uporedo na raskrsnici Glavne i ulice Milice Cenić, odmah kod kafane sa prenoćištem ,,Kasina". Redovna autobusak linija na relaciji Paraćin-Ćuprija-Jagodina je saobraćala tri puta dnevno. A automehaničari su uz pomoć štapa i kanapa popravljali autobuse i kamione na placu iza bolnice, između Velike Morave i puta za Supsku.Vremenom dolazi i do ukrupnjavanja prevoznika iz Ćuprije, Jagodine i Paraćina. U Popovcu kod Paraćina se razvija kamionski saobraćaj, a Jagodina dobija autobusku stanicu i sedište firme.Istovremeno počinju i deobe.Putnički saobraćaj se cepa na dva dela, jedan deo ostaje u Jagodini, a drugi se vraća u Ćupriju. Ćuprijska firma dobija mladog direktora, ekonomistu sa prvim iskustvima iz lokalne građevinske firme i organa opštinske uprave. Odmah sledi nabavka novih autobusa i kamiona, ali i izrada raznih projekata usmerenih ka dugoročnom razvoju.
Izvor: https://stamenkovicdusan.wordpress.com/2017/04/13/prva-ljubav/
Kasnije firma je dobila ime Velmortrans Ćuprija pod kojim je 2000-tih godina pod šapom neslavnih privatizacija sa komšijskim firmama Jugoprevoz Svetozarevo(Jagodina) i Paraćin otišla pod stečaj.
Na žalost kod nas u Srbiji spisak firmi koje su zbog loših privatizacija napipale stečaj je preveliki a pored navedenih neke od njih su i Jugekspres iz Leskovca, Srem ekspres Sremska Mitrovica, Topola Trans Bačka Topola, Autotransport Kraljevo, Auto Saobraćaj Kragujevac i još dosta firmi koje su u zlatno vreme bile čak i giganti.

Bzzz1

Nekad je bila firma Elem Tours sa Kanticevom semom i MB 0303.Zna li neko koja je sudbina tog busa?
A bila je i firma Lari Turs iz Tuzle sa plavim Neoplanom.Je li moguce da je to onaj u Međeđa prometu?

The hicMe

Cityliner ex Lari je sada u Srebrenik transu, bilo je rijeci da ce da se kupuje minibus nakon prodaje Citylinera ali od toga je proslo 3-4godine...
Devojčice, Fiat je automobil, Mercedes je spejs šatl!

Semir

Citat: Bzzz1Nekad je bila firma Elem Tours sa Kanticevom semom i MB 0303.Zna li neko koja je sudbina tog busa?
A bila je i firma Lari Turs iz Tuzle sa plavim Neoplanom.Je li moguce da je to onaj u Međeđa prometu?
0303 ta je kod Obols-trade bila

Manas


Bzzz1


The_Dubster


Manas


Sule

Navodno ovaj tjedan izlaze sluzbene inforamcije.

Poslano sa mog SM-A510F koristeći Tapatalk