GP Banja Luka - Razno/Diskusije

Autor The_Dubster, 18 10, 2015, 21:29:08 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 4 Gosti pregledava ovu temu.

The_Dubster

ovo je melem za oči u odnosu na original.
Posebno za ljude koji se prvi put susreću sa redom vožnje u BL.

javi jesu li ti i šta su odgovorili

SyntaxBL

Javljam sigurno, ako odgovore.

"Uslovi poslovanja neizdrživi": Banjalučki prevoznici zvanično zatražili vanrednu sjednicu Skupštine grada
Banjalučki prevoznici danas su uputili inicijativu gradonačelniku Drašku Stanivukoviću i predsjedniku Skupštine Mladenu Iliću za hitno održavanje vanredne sjednice na kojoj bi jedina tačka dnevnog reda bio cjenovnik voznih karata.

Citat:
Kako stoji u zahtjevu prevoznika, u koji je Mondo imao uvid, a koji potpisuje pet prevoznika sa područja grada ("Autoprevoz", "Bočac turs", "Pavlović turs", "Rale turs", "Aldemo turs"), uslovi poslovanja za ova preduzeća su postali neizdrživi.

Napominju da su se, s obzirom da je cijena goriva veća od 2,59 KM, prema važećem ugovoru stekli uslovi za korekciju cijena.

"Upozoravamo da je GU Banjaluka već prekršila odredbe ugovora kojima je regulisan javni gradski i prigradski prevoz kao i Zakon o komunalnim djelatnostima jer se ne postupanjem i ne odobravanjem novog cjenovnika dovodi u pitanje dalje odvijanje komunalne djelatnosti od posebnog značaja za građane Banjaluke, ali i naša preduzeća", stoji u zahtjevu.

Prevoznici tvrde da usvajanje "Cjenovnika" znači poštovanje ugovora i ne znači automatsko poskupljenje cijena karata na teret građana, te da je teret poskupljenja moguće nadoknaditi iz budžeta grada.

Apelovali su na gradske vlasti da što prije zakažu vanrednu sjednicu Skupštine kako bi odobrili novi cjenovnik voznih karata u gradskom i prigradskom prevozu.
U srijedu obustava saobraćaja

Direktor "Autoprevoza" Banjaluka Dejan Mijić najavio je da od sutra prevoznici u gradskom i prigradskom prevozu u Banjaluci počinju sa obustavama saobraćaja, navodeći da će sutra saobraćaj biti obustavljen od 20.00 do 21.00 čas.

On je za Srnu rekao da će obustave saobraćaja biti nastavljene narednih dana i da će 5. maja biti od 20.00 do 22.00 časa, 6. maja od 8.00 do 9.00 i od 20.00 do 22.00 časa, dok će tokom vikenda i 9. maja saobraćati u normalnom režimu.

Mijić je istakao da će 10. maja doći do rigoroznije obustave saobraćaja i to od 8.00 do 10.00 časova i od 20.00 do 22.00 časa.

mondo.ba

SyntaxBL

#317
Odgovora na moje mejlove i dopise od strane nadležnih organa još nema...
Trenutno su najažurniji iz komunalne inspekcije, oni blagovremeno reaguju na prijave građana ali opet ni to ne utiče na prevoznike pa se sve više i više bahate...

Odlučeno na vanrednoj sjednici: Razliku u cijeni karata subvencioniše grad | mondo.ba
Na ovoj sjednici je gradonačelnik izjavio kako je u izradi 40 pametnih autobuskih stajališta, čije se postavljanje očekuje do septembra.

Starčević (Pavlović-turs) o novom cjenovniku u Banjaluci: Prevoznike samo čeka nova agonija | bl-portal.com

Banjalučki prevoznici napunili kasu, a kukaju da će propasti | capital.ba


SyntaxBL

"Povećanje cijene ili raskid ugovora": Autoprevoznici u Banjaluci traže da karta košta 2,30 KM
Citat:
Prevoznici javnog gradskog i prigradskog prevoza podnijeli su juče novi zahtjev za povećanje cijene karata u skladu sa ugovorom, a, kako su naveli, osnovni parametar je poskupljenje goriva, na osnovu čega traže da pojedinačna karta od jula iznosi 2,30 KM.


Rekao je ovo za "Glas Srpske" direktor preduzeća "Autoprevoz" Dejan Mijić te dodao da se ovaj zahtjev za povećanje cijene karata od 11,5 odsto odnosi na prosječnu cijenu goriva na tri benzinske pumpe, a koja trenutno iznosi 3,21 KM.

"To je daleko iznad praga od 3,09 KM, koji je bio uslov za poskupljenje karte. Ovakvo stanje je izazvano nerazumijevanjem od strane Gradske uprave i Skupštine grada. Ako neko misli da se u ovakvim uslovima može poslovati i raditi, onda je to smiješno", kazao je Mijić.

Kako kaže, prevoznička preduzeća rade godinama, a sada je njihovo poslovanje dovedeno u pitanje.

"Štrajkovi više ne dolaze u obzir. Ovdje je sve jednostavno. Imamo opciju da povećamo cijene ili da dođe do raskida ugovora. Dalji rad u ovakvim uslovima nas dovodi u sve težu situaciju iz koje nemamo izlaz, a ni oni koji rade sa nama", rekao je Mijić.

Gradski menadžer Bojan Kresojević rekao je za "Glas Srpske" da je gradska administracija pokazala posvećenost i spremnost da pomogne, ali u skladu sa svojim mogućnostima.

"Bili smo svjesni da će doći do ovoga i zato nismo mogli prihvatiti da grad plaća tamo gdje ne treba. Naišli smo na nerazumijevanje i bahatost skupštinske većine, koja je pokazala da ne želi da bude bolje građanima, već teže Gradskoj upravi. Ne možemo reći da vidimo rješenje, s obzirom na to da za nešto ovakvo nemamo novca", rekao je Kresojević.

Kazao je da je planirano da se održi sastanak između prevoznika, predstavnika grada i skupštinske većine.

"Skupštinska većina je tvorac tog rješenja, neka oni kažu šta je realno. Apeluju da grad treba asfaltirati i održavati, iako su smanjili sredstva amandmanima, dok oni smatraju da se sredstva mogu uzeti iz budžeta", rekao je Kresojević.

"Tri miliona KM nisu dovoljan iznos"

Bojan Kresojević je istakao da je grad spreman da izdvoji sredstva za prevoznike, ali se pokazalo da tri miliona KM nisu dovoljan iznos.

"Nema prostora za pristup koji zagovara skupštinska većina. Imaju za cilj da izvuku što više sredstava iz budžeta i da se što manje uradi za građane Banjaluke, da bi bili nezadovoljni gradonačelnikom", rekao je Kresojević.
Izvor: mondo.ba

Marko_BL417

Šta bude kad gorivo pojeftini, dal se snize karte ?

The_Dubster

Ja se ne sjećam da je ikad i jedan prevoznik u BiH snizio cijenu jer je pojeftinilo gorivo.

Jedina sniženja koja su bila, bila su iz razloga konkurencije pa u nedostatku kvalitetnijih rješenja pribjegavalo se snižavanju cijena (što vidimo na ino linijama)...

Manas

Da ima drzave ko sto nema, stavili bi limit do koje cijene smije ici..

The hicMe

Koliko je to skuplje gorivo u BL od Zenice kad je u Zenici karta 1,60KM(donedavno bila 1KM;govorim za gradske linije)?
Devojčice, Fiat je automobil, Mercedes je spejs šatl!

2 Trn-Centar-Trn

Samo mi nije jasno zašto žele čak 2.3km. Oni formiraju cjenovnik prigradskog saobraćaja kako oni zele i tamo je 2.2km.

Doki21

#324
Svaka čast kolega Slavisa  na slikama,zaista si to dobro napravio,naravno svaka čast i bočcu odlične prinove i puno sretno prijeđenih kilometara I zadovoljnih putnika  :)

Slavisa


Marko_BL417

Prinova kod APBL, Citaro C1 facelift, prvi takav u firmi

Zlatni, ex. Postbus

2 Trn-Centar-Trn

Pohvale za Autoprevoz zbog kupovine novog autobusa. Ali naravno tu idu i kritike jer su ti autobusi u BL manje vise postali jako česti kroz proteklih par godina. Moje pitanje je da li vi smatrate da li će se Autoprevoz zaustaviti na ovoj prinovi ili će možda kupiti jos par ovakvih modela kao što su prije par godina uradili sa zlatnim manovima. I da li bi potencijalna kupovina ovakvih autobusa mogla baciti njihove stare manove modela NL 263 i 313 u zaborav ili čak i koji king long?

Marko_BL417

#328
Citat: Ognjen07  u 21 06, 2022, 17:49:27 POSLIJEPODNE
Pohvale za Autoprevoz zbog kupovine novog autobusa. Ali naravno tu idu i kritike jer su ti autobusi u BL manje vise postali jako česti kroz proteklih par godina. Moje pitanje je da li vi smatrate da li će se Autoprevoz zaustaviti na ovoj prinovi ili će možda kupiti jos par ovakvih modela kao što su prije par godina uradili sa zlatnim manovima. I da li bi potencijalna kupovina ovakvih autobusa mogla baciti njihove stare manove modela NL 263 i 313 u zaborav ili čak i koji king long?

Zašto kritika? Zato što su ti autobusi prisutni u BL u velikoj mjeri? Slušaš li ti sebe Ognjene šta pričaš, pođi od činjenice da su ti autobusi kvalitetni i pouzdani, najstarije generacije Mercedesa i MAN-ova danas dani gaze kilometre i ne posustaju. Kad se nabavi naka ŽNJ marka kažete egzotika, nema dijelova, daj Švabe, kad se nabavljaju švabe kažete monotono, jedno te isto non stop. Kritika ti nikako nije na mjestu.

Drugi dio pitanja, niko ne zna šta je u glavi vlasnika firmi kad je u pitanju nabavka vozila. Bočac je svoje gradske i prigradske MAN-ove skoro u potpunosti izbacio iz saobraćaja i zamijenio ih gradskim Mercedesima i prigradskim Setrama. Pavlović uporedo kupuje A21 i C1 facelift, a Autoprevoz kupuje polovne buseve od 2014. Zadnja nabavka novih vozila za gradski prevoz je bila u februaru 2013. kad su dovezli pet novih Kobri, a prije toga novembar 2011. kad je stiglo 9 King Longova.

Nedavno sam se vraćao iz Trna jednim King Logom (mislim 1293), u Zalužanima crklo nešto oko vazdušnog oslanjanja, morali smo svi preći u drugi bus. Drugi bus, takođe King Long (mislim da je 1291) je imao zvuk motora kao Mercedes pa nije isključeno da mu je mijenjan motor.

Po meni je upravo nabavka tih King Lingova spustila Autoprevoz na zemlju jer su se relativno rano počeli kvariti, pa su iz se Autoprevoza urazumili i počeli kupovati evropske PROVJERENE marke

2 Trn-Centar-Trn

Kritika je možda, to jeste sigurno pregruba riječ. Jasno je da su King Longovi kupljeni jer se za nešto manje pare mogu kupiti nova vozila i sa tim se dobija na boljem prosjeku starosti voznog parka te samim tim se dobija na bodovima pri izboru novih linija. Kritika je vezana za to što se ovakva provjerena i kvalitetna vozila prije nisu krenula kupovati, a očigledno je da sam se pogrešno izrazio.