GP Banja Luka - Razno/Diskusije

Autor The_Dubster, 18 10, 2015, 21:29:08 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 24 Gosti pregledava ovu temu.

Manas

Cijene gorivo uveliko skacu tako da je realno da i cijena karte skoci. Druga stvar oko protestne voznje, nista se nece postići dok se ne blokira par gradova,  granicnih prelaza, prevoznici da su slozni pa da obustave prevoz putnika skroz vidjeli bi bil drzava reagovala.

Marko_BL417

Ljudi dok je ovaca biće i vune

Šta je sa drugom stranom medalje, cijena goriva nije uvijek rasla, nego je i padala, a prevoznici u GP BL tad nisu spuštali cijene

Sjete se da podignu cijene karata kad skoči cijena goriva i to je ok. A zašto se ne sjete spustiti cijene karata kad cijena goriva opadne pita li se iko?

SyntaxBL

#242
^^^
Ovo, dakle, zadnja izmjena cijena karata je bila početkom 2018. godine i od tada do danas je cijena goriva svakako u nekim momentima opadala ali su prevoznici te promjene tada prešutili.

Dalje, po izbijanju pandemije su u znatnoj mjeri redukovali broj polazaka i još su na sve to dobili brojne subvencije, što od Grada, što od Vlade.
Da li se u međuvremenu radilo na kvalitetu GP kako bi privukli građane da isti redovno koriste!?
Naravno da nisu, uradili su suprotnu stvar - primorali su građane da se još više okrenu automobilima jer su i dalje aktuelan red vožnje sa manje polazaka u odnosu na 2019. godinu. Vozači nemaju nikakve uslove, plate im nisu ni 1000KM i trpe razne stvari, pogledajte samo raspored polazaka na pojedinim linijama i sve će vam biti jasno. Nedopustivo je da na gradskim linijama postoje samo 2 polaska po satu kada postoji realna potreba za 3, vikendom saobraćaju na svakih sat vremena (ranije se samo za praznik vozilo po ovom režimu).

Jesu li prevoznici obnovili svoj vozni park, po potpisivanju ugovora su se obavezali da će do kraja 2020. godine predstaviti nova vozila, ovo nije učinjeno. Istina, u određenoj mjeri su zami jenili stare autobuse sa nešto novijim polovnim vozilima ali to i dalje nije dovoljno, a pojedini prevoznici nisu ispoštovali ni taj dio ugovora kao ni druge (GPS praćenje vozila, klimatizacija vozila, itd.).
Pored toga što se ne drže ugovora, pojedini su, bez dozvola, obložili gotovo cijeli vozni park sa reklamama i u autobuse ugradili reklamne LED panoe što im predstavlja dodatni izvor prihoda, a sa druge strane se ne vide nikakva poboljšanja. Posljednju kupovinu novih vozila, koliko je meni poznato, je uradio Autoprevoz i to prije tačno 9 godina kada su nabavili 5 novih Guleryuz Cobra GD-272 LF, o čemu mu ovdje pričamo? Pa Vi na ovom forumu ste svjedoci kakva vozila dolaze i saobraćaju GP.

Zanima me, da li postoji ovdje redovan korisnik GP u Banjoj Luci?

Zabranjeno citiranje zadnjeg posta.
Moderator: Slavisa

Marko_BL417

#243
Meni nije toliki problem starost autobusa. To je još podnošljivo obzirom na ekonomsko stanje u državi. Mislim da sva vozila imaju klimu, pa ni to nije problem. Po meni je problem cijena karte. Radije ću pješačiti 5 kilometara nego dati skoro 2 marke za bus, a o taksiju da ne pričam. Ja se gradskim busom (a pogotovo taksijem) vozim samo kad baš moram (crklo mi auto ili sam bolestan pa ne mogu voziti auto/bicikl a žurim se).

Manas

#244
Ne moze me niko ubjediti da je voznja autom po gradskim uslovima, pogotovo u spici kad su guzve, isplativija od voznje busom.

Gledajuci VP ne bi se reklo da sva vozila imaju klimu. Vecina da.

SyntaxBL

#245
Ne znam da li je isplativija ali je svakako ugodnija, nije niko lud da izdvaja novac za GP i da se vozi u neispravnim autobusima, koji se često kvare, koji nemaju klimu, nerijetko se dešavaju i kašnjenja ili se čak propusti cijela jedna vožnja pa na idući polazak čekate 30min (u najboljem slučaju), a uz sve to se vozite u prepunom autobusu samo zbog pohlepnih prevoznika kojima je cilj da što više zarade.


Grad trenutno nema snage da ozbiljnije pregovara sa prevoznicima. Trenutno je u izradi Studija javnog prevoza, vidjećemo da li će se nakon toga nešto promijeniti na bolje. Iskreno se nadam da hoće, iako ja nisam za tu Studiju jer smatram da se mogla uraditi kompletna reorganizacija i bez toga. Dovoljno bi bilo da su sa prevoznicima prošli kroz podatke o prodaji mjesečnih karata i angažovali brojače putnika i utvrdili stvarno stanje stvari na svakoj od linija i nakon toga krenuti sa povećavanjem i smanjivanjem broja polazaka tamo gdje se za to pokaže potreba, zatim bi trebali organizovati online i offline anketu putem koje će ispitati građane o stanju u GP i tako dobiti još bolji uvid u situaciju na terenu i na kraju, zna se, početi razmišljati o uvođenju jednosmjernih poprečnih ulica ka Centru tako da se jedna traka oslobodi za kretanje vozila GP i taksija.
U posljednje dvije godine sam poslao nekoliko primjedbi i sugestija prevoznicima i nadležnom Odjeljenju u GU ali se niko od njih nije udostojio da mi odgovori, a potrošio sam dosta vremena u istraživanju, prikupljanju i analiziranju situacije u GP.

PS. jedina dobra stvar koja se desila u zadnje 2 godine je mobilna aplikacija "BL Bus Tracker" ali ni to svi prevoznici nisu iskoristili, jednom prevozniku sam preporučio i pohvalio taj sistem na šta mi se on samo nasmijao i rekao, citiram: "to je budalaština, to se ovi iz Autoprevoza i studenti malo igraju".

Zabranjeno citiranje zadnjeg posta.
Moderator: Slavisa

Manas

Pa ugodnija jeste al taj ugodjaj kosta. Ja kazem da je gradski prevoz poslije pjesacenja i voznje bicikla najisplativiji  :)

Ne znam sta podrazumijevas pod neispravnim, al sva ta vozila prodju tehnicki, periodicni. Ono što putnik moze primjetit da je neispravno jeste da npr ne rade neka vrata, da ne radi klima/grijanje. Isto tako vozila u Banja Luci izgledaju sasvim pristojno, vecina su niskopodna vozila, vecina ima klimu (u funkcionalnost istih ne mogu ulaziti). Za nase uslove se neisplati kupovati nove gradske autobuse i to je svima jasno.

To da su prenatrpani smo diskutovali nedavno da Grad ne dozvoljava zglobne autobuse, ili opcenito vozila na tri osovine.

Da postoje nedostaci to stoji, da se moze unaprijediti to stoji, samo je bitna volja politike i prevoznika.

SyntaxBL

#247
Pod neispravnim podrazumijevam da se vozila pojedinih prevoznika kvare svako malo, konkretno autobusi prevoznika "Pavlović" se često mogu vidjeti na zapadnom tranzitu u kvaru, konkretno ovi modeli koji su stari 20 godina - MAN NL 263 kojih imaju najviše. Dalje, klime nisu ispravne u većini vozila ili ih vozači preko ljeta ne uključuju, od 3/4 prozora u autobusu se može otvoriti samo jedan, neispravna vrata koja se zatvore tek nakon petog pokušaja, određene instalacije koje vire na sve strane itd. Redovni sam korisnik GP u Banjoj Luci i znam dobro šta pričam, Vama to na fotografiji sve izgleda fino ali je u realnosti druga priča.

Trebamo razgovarati i o infrastrukturi, brojna autobuska stajališta u gradu nisu ni označena, ne postoji odgovarajuća komunalna oprema (info table, nadstrešnice, kante za smeće) to su sve stvari koje se sastavni dio GP, a na koje se gleda kao manje bitne ali ne možemo ih zanemariti. Nedopustivo je imati autobusku stanicu na kojoj nema informacija o polascima autobusa, evo šta oni trenutno rade - https://www.banjaluka.rs.ba/u-susret-najvecoj-akciji-grada-pocelo-farbanje-tabli-na-autobuskim-stajalistima/ farbanje tabli starih 30 i kusur godina, a nakon prve padavine svaki onaj papir sa polascima će biti uništen. Najveći problem ovdje kod nas je što ljudi ne žele ništa da kritikuju i da se angažuju u svojoj lokalnoj zajednici kako bi primorali nadležne da krenu sa rješavanjem problema. Jedan dobar primjer je udruženje građana "Vratimo trolu 28" iz Beograda koje je nastalo sa ciljem da vrate ukinutu trolejbusku liniju u čemu su i uspjeli, a zatim su krenuli i sa drugim inicijativama i akcijama u cilju promovisanja i poboljšanja gradskog prevoza - https://trola.rs/

Zabranjeno citiranje zadnjeg posta.
Moderator: Slavisa

ja5ko

Ja sam 4 godine putovo gradskim prijevozom u Tuzli ni u jednom nikad klima nije radila.O ispravnosti da se ne govori.Jos nato gradske autobuse salju na liniji od preko 80km u jednom pravcu ovdje ne znam . Posto vise firmi ima trebala bi bar jedna da tezi na nekom poboljsanju zbog konkurencije al izgleda posto je ovo drzava kakva jest ne zna se ni ko pije ni ko placa.To sto nabrajas ovdje nece zazivit jos dugo.

Ognjen07

Takodje primjer toga koliko je oslabio gp je linija 10. Prije 10 god. je bila dupla, a sada je vozi minibus. 13-isla na 15 skoro čitav dan, takodje harmonika a sada na 20 minuta obicni bus. Ima jos mnogo ovakvih primjera...
U spicevima se rijetko vidi vise od jedne osobe u autu.. Odprilike svako 30-o auto je sa par putnika. 
Guzve u saobracaju, zagadjen vazduh, sve se desava jer narod ne koristi gp, a zasto? Skup, zastario, slaba povezanost naselja, los red voznje i jos monogo toga.
Ovo je slika gp, i uzroci toga svega

Manas

Tuzla je opet prica za sebe. Gotovo citav vozni park GIPSa su vozila koja uopste ne posjeduju klimu, osim novih Otokara, i par novonabavljenih Liona. Al i ostale firme nisu daleko od toga pa su donedavno vozali sa 303, starim Neoplanima itd.

U Tuzli su privatizovali GIPS i dozvolili da sam formira cijene, redove voznje itd.

Marko_BL417

To za 13-ku i ja neki dan razmišljam, prije išla na 15 minuta od 5 ujutro do 8 naveče i od 8 do 11 na pola sata. 4 zgloba bila, sad na 20 minuta solo busevi, jedino u špicu idu dvije 13-ke jedna za drugom.

Druga stvar, ono što hoću da kažem već dugo a nemam prilike, ljudi ne znaju koristiti gradski prevoz. Na primjer linija 13 ide od Mejdana do Budžaka. Neko čeka autobus kod Ugleda i treba do Lesnine. Stvar je što će naš narod ako vidi 13-ku da nailazi sjesti u nju, a ne razmišlja da će 10-ka koja će naići možda 3 ili 5 minuta nakon 13-ke biti prazna. Jer svi pohrle u 13-ku jer prva naiđe. Linija 10 je i osmišljena da rastereti 13-ku. Od ukupno 11 stanica na liniji 10, njih čak 8 se poklapaju sa 13-kom

ja5ko

Citat: Manas  u 09 03, 2022, 22:48:26 POSLIJEPODNE
Tuzla je opet prica za sebe. Gotovo citav vozni park GIPSa su vozila koja uopste ne posjeduju klimu, osim novih Otokara, i par novonabavljenih Liona. Al i ostale firme nisu daleko od toga pa su donedavno vozali sa 303, starim Neoplanima itd.

U Tuzli su privatizovali GIPS i dozvolili da sam formira cijene, redove voznje itd.
Svaki dan si gore skoro ne znam sta da kazem vise.

Ognjen07

#253
Jesu li u BL uopste obavezni LED displeji na autobusima, da su ispravni i ukljuceni naravno.
10-ka je zavisna od zeljeznicke i autobuske stanice, sto one bolje rade vise ljudi ide sa 10-kom.

SyntaxBL

#254
Pa onda treba izmijeniti redoslijed i pustiti 10-ku da ide prije 13-ke, zar to ne bi riješilo problem?

Citat: Ognjen07  u 09 03, 2022, 22:45:48 POSLIJEPODNE
Takodje primjer toga koliko je oslabio gp je linija 10. Prije 10 god. je bila dupla, a sada je vozi minibus. 13-isla na 15 skoro čitav dan, takodje harmonika a sada na 20 minuta obicni bus. Ima jos mnogo ovakvih primjera...
U spicevima se rijetko vidi vise od jedne osobe u autu.. Odprilike svako 30-o auto je sa par putnika.
Guzve u saobracaju, zagadjen vazduh, sve se desava jer narod ne koristi gp, a zasto? Skup, zastario, slaba povezanost naselja, los red voznje i jos monogo toga.
Ovo je slika gp, i uzroci toga svega
Ja ću se osvrnuti na liniju 19 koju najviše koristim, prije onih redukcija iz marta 2020. red vožnje je bio ovakav (ni tada nije bio baš najbolji, gledajući termine poslije 16h):
od 5:45-8h na svakih 25min + dva busa zaredom u terminu 6:45 (jedna 39-ka koja ide do Kramara pa skreće za Drakulić)
od 8-12h na 30min
od 12-16h na 25min
od 16-23h na 30min
vikend - na 30min tokom cijelog dana.

Ovo je trenutni red vožnje:
od 5:45-8h na svakih 25min + dva busa za redom u terminu 6:45 (jedna 39-ka koja ide do Kramara pa skreće za Drakulić)
od 8-20h na 30min
od 20-23h na 1h
vikend - na 1h tokom cijelog dana.

Dovoljno je ući u bilo koji bus u periodu od 12 do 19h i biće jasno da nedostaje treći polazak, van svake pameti je izbaciti treći polazak u terminu kada za to postoji najveća potreba (12-19h).

Citat: Ognjen07  u 09 03, 2022, 23:27:35 POSLIJEPODNE
Jesu li u BL uopste obavezni LED displeji na autobusima, da su ispravni i ukljuceni naravno.
10-ka je zavisna od zeljeznicke i autobuske stanice, sto one bolje rade vise ljudi ide sa 10-kom.
Mislim da nisu obavezni jer ih većina prevoznika ne koristi, a i da su obavezni ne vjerujem da to nadležni organi provjeravaju. Baš me zanima kada je posljednji put inspekcija bila u nekom od autobusa. Od svih prevoznika u BL, Autoprevoz jedini koristi LED ekrane.

PS. Jedna zanimljiva činjenica vezana za te oznake linija, Pavlović je tek prošle godine promijenio oznaku linije 19 na Šargovac, a do tada je nosila naziv Srpski Milanovac iako je naziv te MZ promijenjen davne 2002. godine.