GP Banja Luka - Razno/Diskusije

Autor The_Dubster, 18 10, 2015, 21:29:08 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

The_Dubster

Zna li se razlog što ne može da nabavi?

https://www.klix.ba/vijesti/bih/stanivukovic-autobusom-stigao-na-posao-i-preuzeo-funkciju-gradonacelnika-banje-luke/201224052
a evo pratite i koliko će dugo dolaziti na posao busom, prije nego uzme sluzbeno auto

makljen1123

#151
Citat: The_Dubster  u 24 12, 2020, 13:58:29 POSLIJEPODNE
Zna li se razlog što ne može da nabavi?


Materijalno finansijske prirode!



The_Dubster: uređivanje citata

Stefan_Rudic

Od 1. februara 13A vozi do Paprikovca

Citat:Mještani Kuljana koji već mjesecima traže produženje linije 13A, od 1. februara trebalo bi da konačno dobiju javni prevoz na trasi Kuljani – Centar – Paprikovac.
Potvrdio je ovo gradonačelnik Draško Stanivuković i dodao da je Gradska uprava na ovaj način izašla u susret stanovnicima ovog naselja.

– Napravićemo matematičku i finansijsku analizu isplativosti saobraćanja gradskog prevoza, te ćemo izvršiti reviziju postojećeg reda vožnje javnog gradskog saobraćaja. Prioritet će imati naselja sa najvećim brojem stanovnika – naglasio je Stanivuković za Glas Srpske.

Direktor preduzeća "Autoprevoz" Dejan Mijić kazao je da su dobili odobrenje Gradske uprave da linija 13A bude produžena do Paprikovca.

– Iz Gradske uprave smo obaviješteni da je odobrena molba za produžavanje linije koja bi saobraćala na relaciji Kuljani – Centar – Paprikovac. Izvršena je revizija ugovora, koji je bio na snazi do 31. decembra 2020. godine i odobreno da se postojeća linija zbog potreba mještana produži do Paprikovca – rekao je Mijić.

Dodao je da će zbog ovoga "Autoprevoz" povećati broj polazaka i da će ovaj korak iziskivati i veći broj autobusa.

– Red vožnje na ovoj relaciji ostaće nepromijenjen – naglasio je Mijić.

Predsjednik Savjeta mjesne zajednice Kuljani Jovica Tomić rekao je da su se prije deset mjeseci dopisima obraćali Gradskoj upravi i "Autoprevozu" kako bi postojeća linija bila produžena do Paprikovca.

– Do sada su putnici morali ići pješke nekoliko kilometara ili presjedati u drugi autobus i plaćati još jednu kartu – kazao je Tomić.

Mještani Kuljana tražili su prošle godine da linija 13A Kuljani – Centar putanju produži do Paprikovca, posebno zbog epidemije virusa korona. Stanovnici Kuljana tada su naglasili da imaju potrebu za češćim odlascima na preglede ili na posao u Univerzitetski klinički centar na Paprikovcu.

Prema njegovim riječima, produženje linije ima ogroman značaj i predstavlja olakšicu za mještane.

Jovica Tomić je rekao da u Kuljanima žive stanovnici različitih generacija, kao i veliki broj zdravstvenih radnika koji su zaposleni u UKC-u RS.

– Građanima starije životne dobi je bilo naporno da čekaju i presjedaju u drugi autobus, te da plaćaju dodatnu kartu drugom prevozniku, a isti problem imali su i roditelji koji dovode djecu na pregled – zaključio je Tomić.

Izvor: https://www.bl-portal.com/banjaluka/od-1-februara-13a-vozi-do-paprikovca/

Marko_BL417

#153
Lijepa vijest, samo mi Mijićeva izjava bode oči:

Citat:Dodao je da će zbog ovoga "Autoprevoz" povećati broj polazaka i da će ovaj korak iziskivati i veći broj autobusa.

– Red vožnje na ovoj relaciji ostaće nepromijenjen – naglasio je Mijić.

Mijić od nemogućeg napravi moguće 8) :)

Ne znam jel moguće da povećanjem broja polazaka red vožnje ostane nepromjenjen, al eto, imaju u APBL jak menadžment koji to može postići... samo neka mi neko kaže kako [?]


(osim ako se povećanje broja polazaka ne odnosi na ostale Autoprevozove linije)

Manas

Citat: Stefan_Rudic  u 04 02, 2021, 22:42:25 POSLIJEPODNE

Može li neko pomoći, da li je ovo MAN NL 202 ili je neki od SL-ova? U spisku voznog parka piše NL 202 što ima smisla s obzirom na izgled prednje maske ali kopkaju me bočni prozori, jer kod NL-ova su više spušteni a ovdje su dosta visoki



NL je u pitanju. Mislim da prve serije ovog modela su imale ove ravne prozore, a poslije su dobili one spustene od polovine busa.

Stefan_Rudic

Zna li neko čemu služe ove dvije kutije na krovu kod ovih Citara? Klima najvjerovatnije nije jer je ona koliko ja znam jedna cjelovita kutija a ne dvije odvojene, a i kad sam se vozio u busu nisam vidio otvore za uvod rashlađenog vazduha?
https://i.imgur.com/PixFEo6.jpg?1
https://i.imgur.com/9VJaVwo.jpg?1
Pored ovoga, čemu služi ona mala kutijica iznad srednjih vrata kod ovog Citara? Nešto mi je premalena za klimu a pored toga izgleda kao klima kod hladnjača
https://i.imgur.com/DfRPgGy.jpg?1


Marko NS

To na prvoj i drugoj slici su imali stari Citari nesto kao za izbacivanje vazduha iznutra tako sam barem ja razumeo.
Na trecoj je to vrsta klime kad se stedi na jednom u Nemackoj sam video 4 takve klime to je kod njih popularno posto u nekim mestima ima gde ne zahtevaju ni danas klime pa cete videti Setre 415 LE ili Citare C2 bez klime :)

Stefan_Rudic

Hvala Marko na informaciji, inače Autoprevoz i ostali prevoznici imaju i Citara koji nemaju ni to, nego samo uvodnik spoljašnjeg vazduha na zadnjoj strani busa.

Naime, na spisku Autoprevozovih vozila iz 1999. pred japansku donaciju 35 buseva spominje se dosta buseva za koje nisam ni znao da su ikada vozili u AP-u, ali ima i određenih stvari koje se ne poklapaju. Sliku tabele, sa foruma gradskiprevoz.org, sam već postavljao pa ću je samo linkovati: https://i.imgur.com/nTqMMuu.png
Počeću sa stvarima koje su dosta čudne: navedeno je 6 vozila koja su jedina kupljena polovna (jedan Nijemac, dva Austrijanca, dva neznanca i jedan Italijan) a godišta se kreću od 1997-1998, znači da su u trenutku popisa bili stari svega godinu-dvije a već kupljeni polovni i u lošem stanju, kako tamo piše? Autobus iz Italije je sigurno onaj Fiat 418, ali je apsolutno nemoguće da je tad bio star samo godinu dana jer je to model iz 70-tih (jedino ako ne misle na neki drugi Fiat ali kilometraža i godište se ne poklapaju sa njegovim dotrajalim stanjem).
Takođe, svi zglobni busevi su navedeni kao prigradski. To su najvjerovatnije bili Sanosi S-200 i TAM-ovi 260 A 180 P. Da li je moguće da tada nije vozio nijedan gradski Ikarus ili neki drugi, u gradskoj verziji?

@Marko_BL417 velike su šanse da je onaj narandžasti zglobnjak s kraja '90-tih Graf and Stift GU 280 M 18 kao što je ovaj: https://www.autobusi.org/forum/index.php?action=dlattach;topic=2367.0;attach=37131 jer stvari iz tvog opisa se poklapaju sa ovim busem - četvoro dvokrilnih vrata i narandžasta boja, kao i činjenica da je tada bilo hiljade uvoznih polovnjaka iz Njemačke i Austrije, što je i danas slučaj. Takođe, vrlo je moguće da je ovaj sa ove slike taj Graf https://i.postimg.cc/76gqJvVr/60495114-2254471171313928-2250522821123899392-n.jpg samo što mi je preuzak razmak između prozora, što je odlika Sanosa S-200.

Nadam se da će onovremenici dati više informacija o tadašnjem autobuskom inventaru.

DWProski

100% se radi o godini ulaska u preduzeće. Nažalost moje poznavanje japanskog i mogućnost prevodioca da to pravilno prevede mi ne omogućuju da to potvrdim. Ne sjećam se koje godine je tačno bila ta talijanska akcija "1000 autobusa za RS" (ako je uopće 1000, barem se tako sjećam da sam negdje čitao), ali mislim da bi se trebalo poklapati.

Marko_BL417

#159
Nova vlast donosi i nove rezultate (čitaj: vidljive promjene na terenu)

Istina, i bivši gradonačelnik je pokušavao nešto slično, ali mislim da to nije bilo zaživjelo.

https://www.banjaluka.rs.ba/modernizacija-javnog-prevoza/?sr_pismo=lat

The_Dubster

nije loše. Ako se ovo integrira sa svim prevoznicima, biće baš ekstra.

Stefan_Rudic

#161
Slažem se da je ta aplikacija super stvar, jer sličan sistem u Beogradu postoji odavno a pored toga to je nešto normalno za jedan grad koji teži ka Evropi. Par slika buseva na stajalištu kod ETF-a sam uslikao nakon što sam na toj aplikaciji pogledao koji bus će stići i kada, i pratila ga je relativno dobro. Jedva čekam kada se ta aplikacija počne primjenjivati i na ostalim linijama, kao i obećano postavljanje 40 pametnih stajališta.
Inače, mrzim to što Grad Banja Luka ne dozvoljava zglobne autobuse jer nam navodno stajališta nisu prilagođena za iste. Činjenica je da su ugibališta kratka i da su pojedina stajališta bez ugibališta kratka i za solo buseve (na mjestu kod prednjih vrata ima bar malo betona a kod srednjih i zadnjih ga nema i iz busa se izlazi u blato), ali ako se teži ka tome da gradski prevoz koristi veći broj građana solo busevi neće biti dovoljni i trebaće nam zglobni, barem u "udarnim" terminima, a pored toga ako sadašnja ugibališta nisu prilagođena zglobnjacima zašto se sva nova ne prave dužim kako bi se zglobnjaci danas-sutra mogli uvesti, pojma nemam.

U Autoprevozu imamo jednu prinovu - neki svijetlo-plavi minibus koji naprijed ima oznaku "k" (malo slovo k), a jedinstven je po tome što je Autoprevozov logo napisan ćirilicom, što nikada ranije nije bio slučaj (prije 10-tak godina samo table sa linijama su znale biti ispisane ćirilicom, ali logo nikada). Danas je vozio 17-ku, ali nažalost nisam ga uspio uslikati. Nastojaću da ga uskoro uslikam kao nešto potpuno novo u GP Banje Luke i nadam se da ćemo ga pomoću slike uspjeti identifikovati.

DWProski

Jedino što mogu prokomentarisati je da se vidi da su samo inžinjeri pravili aplikaciju, jer je UI i UX poprilično slab  ;D


Koliko sam saznao (interno) još neke IT firme su u igri za kompletnu integraciju sistema praćenja i implementiranja elektronske naplate, pa će biti interesantno vidjeti šta će na kraju biti.


Taj "k" minibus je najvjerovatnije neki Kutsenits.

DWProski

#163
Kutsenits Hydra City, ex OBB Postbus Amstetten. Trebalo bi da mu se može kodirati displej, Mobitec je u pitanju.

Marko_BL417

Stefanu Rudiću od srca sve pohvale za extra slike buseva GP BL. Već skoro godinu dana svaki novopridošli bus i reklamu blagovremeno je ispratio slikom :) Koliko je tek prinova i novih šema zadnja 3-4 mjeseca stiglo, zahvaljujući Stefanu ubrzo je bilo i na forumu.

Hvala još jednom na trudu (a bogme treba truda a nekad i dosta strpljenja, znam kako je kad se slika po gradu, zasmetaju auta, bandere, znakovi, ljudi... pa slika nekad nastane iz petog pokušaja)