GP Banja Luka - Razno/Diskusije

Autor The_Dubster, 18 10, 2015, 21:29:08 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 4 Gosti pregledava ovu temu.

SyntaxBL

#495
Pa da se malo potrude, imali bi više putnika na svojim linijama, naveo sam već zbog čega.
Da li je po tebi normalno da linija koja povezuje centar grada sa najvećom poslovnom zonom u gradu, i dijelom grada koji se najviše gradi, saobraća na svakih 1h i to još sa minibusem!
Apsolutno niko neće ništa da promijeni, niti prevoznik, niti nadležno odjeljenje iz GU, vlada potpuna nezainteresovanost za gradski prevoz. Prvo što im je problem da pomjere polaske jer trenutni polasci ne odgovaraju nikome ko radi u poslovnoj zoni, ljudi su se X puta žalili ali niko ni prstom da mrdne pa da poboljša uslove.

Sad baš gledam, ja zaista ne mogu da shvatim zašto bi neko na takvu liniju poslao ovo https://www.olx.ba/artikal/49391797/mercedes-sprinter-516cdi/, umjesto npr. ovoga https://www.olx.ba/artikal/50774154/man-a66-midi/.

Klime nisu obavezne, biće obavezne od 2024. godine.

nodevip

#496
Nemaju zakonske osnove da ga povuku iz vp zato i vozi boli ih uvo a GU jos vise i zato ce i vozit stare autobuse sve dok ne bude nekih pravilnika manje se kvari manje trosi (bar ja tako mislim) vjerovatno njima isplatnije a narod ko sisa
A i ovo za 13b iskreno mislim da bi vise putnika imali samo da stave neki bus veci jer niko nece da se gura (pogotovo starije osobe) do centra ili malo dalje u minibusu kad imaju drugi prevoznici sa manje putnika ili isto a sa vise polazaka


Kao sto sam rekao vidio sam bio Solarisa ali nisam bio sig koja linija

SyntaxBL

Za sada je definitivno najbolji prevoznik Bočac, prvo što aktivno ulažu u svoj vozni park, a koliko sam primijetio održavaju i normalne polaske. Često vidim njihove autobuse poluprazne ili čak skroz prazne (npr. 7 ili 2) ali koliko znam nisu ukidali polaske i dodatno sakatili red vožnje zbog toga.

Najiskrenije se nadam da će se i šugavi Pavlović udostojiti pa zamijeniti u predviđenom roku ove MAN NL 263 autobuse u predstojećoj godini. U suprotnom, treba mu zabraniti da učestvuje na idućem tenderu i neka se nosi što dalje od gradskog prevoza u BL.

Marko_BL417

#498
Citat: SyntaxBL  u 28 12, 2022, 01:58:38 PRIJEPODNE
Pa da se malo potrude, imali bi više putnika na svojim linijama, naveo sam već zbog čega.
Da li je po tebi normalno da linija koja povezuje centar grada sa najvećom poslovnom zonom u gradu, i dijelom grada koji se najviše gradi, saobraća na svakih 1h i to još sa minibusem!
Apsolutno niko neće ništa da promijeni, niti prevoznik, niti nadležno odjeljenje iz GU, vlada potpuna nezainteresovanost za gradski prevoz. Prvo što im je problem da pomjere polaske jer trenutni polasci ne odgovaraju nikome ko radi u poslovnoj zoni, ljudi su se X puta žalili ali niko ni prstom da mrdne pa da poboljša uslove.

Sad baš gledam, ja zaista ne mogu da shvatim zašto bi neko na takvu liniju poslao ovo https://www.olx.ba/artikal/49391797/mercedes-sprinter-516cdi/, umjesto npr. ovoga https://www.olx.ba/artikal/50774154/man-a66-midi/.

Klime nisu obavezne, biće obavezne od 2024. godine.

Nije ni meni normalno ali to su široke teme

Treba smanjiti cijene i pojedinačne i mjesečne karte, tako će gradski prevoz koristiti i ovi koji sad idu 1 godišnje i oni koji svaki dan idu do i od škole/faksa/posla. To će doprinijeti smanjenju gužvi na svim ulicama ujutro i popodne, pa i pored Toplane kada pričamo o Poslovnoj zoni Incel odnosno liniji 20

Nije džabe Bočcov autoput procvjetao kad je karta bila 20 maraka (ne znam jel i sad)

Možda ću lupiti glupost, ali da stave cijenu karte marku i 20-30 a i mjesečne da pojeftine 40% ako ne može duplo, da vidite kako bi busevi bili puni. Ako ne mogu autom ili biciklom, radije 6-7 km idem pješke nego da dajem 1,80 odnosno sad dvije i koliko. Nisam stipsa ali autobus, a pogotovo taksi su mi posljednja opcija.

SyntaxBL

#499
Pa, u pravu si ali zato treba Gradska uprava da prelomi i da kaže evo subvencije za niže karte ali zato od prevoznika tražimo te i te stvari, a ne da imamo kartu 2,30KM, koja važi samo za jednu vožnju, a u isto vrijeme imamo bezobrazno jeftin parking u cijelom gradu.

To im je i sugerisano na zadnjoj raspravi o ovom novom režimu saobraćaja koji pokušavaju izgurati.

1. poskupljenje parkinga, 3 do 4 puta, a ne samo pomjeranje zona
2. jačanje javnog prevoza, na sve moguće načine (direktne subvencije za niže karte, kreditiranje nekih projekata iz EU fondova) i paralelna izgradnja P+R sistema koji su planirani Urbanističkim planom
3. ažurniji pristup problematici, u smislu da se prate tokovi i potrebe građana, a ne da se građani prilagođavaju trenutnim trasama i režimu vožnje (redovno raditi izmjene trasa i redova vožnje, a ne čekati neke studije)

Evo npr, linija 1 i 13B, po pravilniku iz 2020. godine kojim su definisane trase svih linija, trebaju da saobraćaju pored TC Delta ali ne mogu jer Odjeljenje za saobraćaj i puteve nije obezbijedilo 3 autobuska stajališta koja su potrebna da se izgrade, a procijenjena vrijednost za taj posao je bila oko 10.000KM ako se ne varam.

Marko_BL417

#500
E pa to ćeš teško vidjet jer će radije u svoj džep (budžet) staviti pare od parkinga nego da daju pare iz svog džepa prevoznicima od kojih nemaju nikakvih novčanih dobitaka. Znaju oni sve, ti misliš da smo ti i ja i nekolicina građana jedini koji tako mislimo... Misle i oni samo će ostati bez naplate parkinga (parking u BL cvjeta isto kao i Bočcov autoput, zato što je jeftin) i zabole ih uvo za gužve. Iz toga proizlazi da bi najbolja solucija bila da Grad uzme i gradski prevoz pod svoje, tj. da osnuje svoje preduzeće, ali na šta bi to ličilo sa linijama, brojem polazaka, redovnošću obavljanja polazaka itd. dalo bi se i o tom

SyntaxBL

#501
Više bi novca imali u budžetu da imamo razvijen janvi prevoz i izbačen saobraćaj iz centra.
GU je trenutno bolja opcija da uzmu prevoznike pod svoje tako što će potpisati novi ugovor, a imali su prilika da osnuju svoje preduzeće pa su odustali, vidjećemo šta nas čeka u budućnosti i da li su spremni da se zaduže i da to sprovedu.

Manas

Znamo kako funkcionišu javna preduzeca, a cist primjer je Mostar sa JGP koji zivi od donacija. Sve se to sa privatnicima može regulisati Pravilnikom, samo je potrebna volja.


2 Trn-Centar-Trn

Zanimljivo je to, da kada bi bacili cijenu karte, kvalitet prevoza, red voznje i tako to u drugi plan, ako je ikako moguce, porazavajuce je i to da mi imamo samo pojedinacnu kartu za jednu voznju, 3 tipa mjesečne koji su skoro pa isti i neki set od 5 karata za koji pola ljudi i ne zna... Kao neki primitivci ulazimo na prva vrata i vozač nam naplaćuje kartu, nemoguće je kupiti kartu na 1,3,7,15 dana ili jos neke vrlo zanimljive opcije koje posjeduje GP u ne tako dalekim gradovima...

2 Trn-Centar-Trn

Nastavak...
Takođe je grad jako loše povezan linijama, želiš da, npr, iz Trna odeš na Petrićevac, ne gine ti presjedanje sa linije 2 na liniju 13p. Da ne nabrajam koja još naselja nisu povezana jer bih mogao pisati od "jutra do sutra". Takođe se neke linije poklapaju i potpuno su nejasne, zašto linija 2 i linija 15 nebi mogle biti jedna linija i npr svaki treci polazak ide u Laktaše i slično.
Zatim imamo "kratka" i "neuslovna" stajališta za harmonike koje su skoro pa svakodnednevnica u apsolutno svakom gradu, poskupljenje karata prati poskupljenje goriva ali pojeftinjenje karata nije usklađeno sa pojeftinjenjem goriva...
Autobusi na pola stajališta staju na "po" ceste, pola stajališta je doslovno neuslovno za čekanje buseva, u blatu lokvama itd, itd.
I koja je logika da se cijena iz centra do NV plaća 2.3 km, do Zalužana 2.3km a zatim ako ideš na stanicu 500m niže u trn plaćaš 3.5km. Bolje pitanje je zasto je cijena karte do trna koji je udaljen 10 km od centra 3.5 km a do priječana koji su 15 km od UKC 2.3km, ako uzmemo u obzir da se ide za linijom 1 od prve dk zadnje stanice....

Marko_BL417

Ovo za vrste karata, cijene karata i autobuska stajališta potpisujem, ali druže ne može biti 80 linija u gradu veličine BL, tj. da svaki dio grada bude povezan linijom. I u BG, ZG i ostalim većim gradovima se do željene setinacije nerijetko presjedne na drugi bus. Ali da je povezanost naselja slaba, to stoji. Centar grada je najpovezaniji sa svim naseljima, naselja međusobno slabo

Marko NS

#507
Ovo se jedino moze resiti da Grad ima svoju Gradski firmu, jednostavno jako malo placaju prevoznike trenutno da bi oni vozili sa boljim vozilima. Ja ne znam kako neko uopste moze da vozi za karte to je suludo to se jednostavno mora voziti po autodanu ne moze ni po km posto je ne isplativo.A sto se tice klima uredjaja i u Nemackoj u nekim gradovima ne zahtevaju klime pa dolaze i nova vozila bez klime, starost vozila isto sigurno nije definisana ugovorom zato vozi ko sta hoce i jedino izgleda Bocac svojevoljno ulaze u novija vozila.
A sto se tice karata to je trebalo se ici na mesecne i godisnje karte koje su povoljnije i koje bi gradjani mogli da prijuste. Ali to svakako gradsku vlast ne zanima i tesko ce biti nekih iznenadjenja samo se svi dzaba nervirate nazalost.

2 Trn-Centar-Trn

#508
Citat: Marko_BL417  u 29 12, 2022, 01:20:56 PRIJEPODNE
Ovo za vrste karata, cijene karata i autobuska stajališta potpisujem, ali druže ne može biti 80 linija u gradu veličine BL
Ok, pretjerao sam malo, ali ne mozemo se sloziti da je normalno da u pravcu trna vozi maltene 6 linija dok ka nekim djelovima grada ne vozi ni jedna,  mada da ne vodim u raspravu, manje više smo skontali o cemu se radi...
Aa može li se reći da je prioritet povezivanje UKC-a sa svim djelovima grada, koji je vec dobro povezan za starim banjaluckim naseljima dok novija su doslovno odsjecena?


SyntaxBL

Ne treba sada svako naselje da ima direktnu liniju za UKC, ali po meni bi trebala postojati neka linija koja ide npr. od Autobuske stanice do UKC-a ali zapadnim tranzitom.

Po meni, veći je problem nepovezanost istočnog i zapadnog tranzita, ne postoji neka kružna linija...