GP Banja Luka - Razno/Diskusije

Autor The_Dubster, 18 10, 2015, 21:29:08 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 9 Gosti pregledava ovu temu.

DWProski

SatBUS već odavno ne radi:

Mislim da je sindrom šoferčine najveći uzročnik kočenja takvog projekta.


SyntaxBL

Opet ništa od vraćanja normalnog režima vožnje...

Stefan06

Pavlović ima dvije prinove, Citaro facelift O35-M-460 i О35-M-463
Jednog sam uspio uslikati
https://i.postimg.cc/QxTfrFYH/IMG-20220831-174408.jpg

SyntaxBL

#408
Banjaluka će prevoznicima plaćati 60.000 KM za seoske linije

Olakšica za mještane naselja Pobrđe, Šibovi i Trla: Produžena trasa gradske linije 13B

Sada malo informacija iz GU:

Prema informacijama koje sam uspio dobiti od nadležnih iz Odsjeka za saobraćaj, redukovani režim vožnje je zadržan zbog zahtijeva prevoznika jer se, tako mi je rečeno, njima ne isplati voziti po onom starom red vožnje.

Postojeći pravilnici koji uređuju javni gradski i prigradski prevoz putnika se ne mogu primjenjivati jer su stari po 10 i više godina i to dodatno otežava situaciju kontrole i formiranja novih redova vožnje. Nije im poznato kada će ponovo biti raspisan javni poziv za izradu studije javnog prevoza, i misle da se sa njom ništa neće promijeniti.

Nisu razmatrali niti jedan zahtjev koji se tiče dodavanja novih, ili izmjene postojećih, polazaka na određenim linijama, nisu ni odgovarali na dopise koji su im poslati ispred nekoliko mjesnih zajednica.

Inspekcijski organi rade poprilično traljav posao, inspektori nisu upoznati sa važećim ugovorom i pravilnicima, pa tako se u većini situacija sve završava na usmenoj opomeni.

U Odjeljenju za saobraćaj i puteve nemaju pojma koja vozila imaju saglasnost za obavljanje usluge javnog prevoza putnika, u jednom momentu su imali situaciju da je 30 autobusa bilo u prometu bez saglasnosti. Po ugovoru, prvo ide saglasnost, pa tek upotreba, ali kod nas može i drugačije.

Za iduću godinu su planirali tražiti 3.000.000 KM za subvencije, iako dobro znaju da neće imati nikakvo poboljšanje na terenu ako nastave sa dosadašnjom praksom.

Ponuda prevoznika da ih Grad plaća po pređenom kilometru je i dalje otvorena, međutim u GU ne žele da pronađu sredstva za taj model, a vidimo kako Sarajevo želi i može pronaći sredstva za JP - Prihvaćena inicijativa za ugovor sa EIB-om radi unapređenja javnog prijevoza u Sarajevu


SyntaxBL

Bilo bi dobro da su objavili broj penzionera koji su iskoristili ovu pogodnost i prijavili se za besplatne karte.

Penzioneri sa penzijom do 285 KM u nedjelju dobijaju autobuske kartice

SyntaxBL

#410
Ova vijest dakle potvrđuje ono o čemu je @makljen1123 pisao.

Direktor "Autoprevoza" dao otkaz zbog neslaganja sa upravom

BANJALUKA – Dugogodišnji generalni direktor banjalučkog ,,Autoprevoza" Dejan Mijić napušta ovo preduzeće, koje je jedno od najznačajnijih u oblasti prevoza putnika, saznaje CAPITAL.

Citat:Mijić nam je u telefonskom razgovoru potvrdio da je dao neopozivu ostavku na funkciju direktora ,,Autoprevoza".

Obrazložio je, sa jedne strane ličnim razlozima, ali i ,,različitim pogledima na razvoj preduzeća sa drugim dijelom uprave".

,,Ovo je dosta težak period kada akcionari i vlasnici smatraju da treba da se bave nečim drugim, da je ovo sve preskup i neprofitabilan posao, tako da u tim nekim stvarima se ne slažemo. Ostaću još par mjeseci na čelu Autoprevoza GS, djela firme koji je zadužen za gradski i prigradski prevoz u Banjaluci, dok se ne nađe odgovarajuća zamjena. Nadam se da će ,,Autoprevoz" nastaviti raditi uspješno i kada odem, jer je godinama unazad stvorena stabilna osnova sa vlastitom auto-bazom" kazao je Mijić.
Đurić: I za premijera se nađe zamjena

Jedan od suvlasnika ,,Autoprevoza" Sladomir Đurić je rekao da će preduzeće nastaviti da funkcioniše i pored promjene u upravi. Kaže da je ostavka bila najavljena i da ne predstavlja iznenađenje.

,,To su uobičajene stvari, dugo je on na toj poziciji možda je došlo do zasićenja, ali između nas nema nikakvih problema. On i dalje ostaje na čelu Autoprevoza GS, ali ako želi da ode naći ćemo zamjenu. Pa premijer podnese ostavku, pa mu se nađe zamjena", kazao je Đurić.

Kada je u pitanju budućnost ,,Autoprevoza" Đurić je kazao da razmišljaju o daljem razvoja firme.

,,Moramo uzeti u obzir tešku situaciju u kojoj se nalazimo zbog problema sa gorivom i sa vozačima, ali ništa nije odlučeno. Moramo vidjeti kako dalje da se razvijamo i da radimo", zaključio je on.

Izvor: capital.ba

Stefan06


SyntaxBL

Velike turbulencije u banjalučkom "Autoprevozu"

Citat:Turbulencije u jednom od najvećih banjalučkih autobuskih preduzeća "Autoprevozu" kulminiraju. Nakon što je dugogodišnji direktor ovog preduzeća dao ostavku, uskoro bi moglo doći do promjene vlasničke strukture ovog akcionarskog društva.

Dugogodišnji direktor ovog preduzeća Dejan Mijić dao je ostavku na tu funkciju, između ostalog, zbog neslaganja sa upravom.

Promjene se tu ne zaustavljaju i trenutno je u ovom preduzeću najglasniji Sladomir Đurić, drugi po veličini akcionar sa udjelom od 19,1 odsto.

Smatra da je neophodna promjena vlasničke strukture i ukrupnjavanje vlasništva.

"Još ništa nije dogovoreno i sve opcije su na stolu. Jedna je da ja izađem iz vlasničke strukture i prodam svoje akcije, a druga da otkupim akcije ostalih i postanem većinski vlasnik. Ako bih ja prodavao svoj udio prvo bi ga ponudio svojim partnerima" kazao je Đurić za Capital.

Ako oni nisu zainteresovani, Đurić bi svoju udio prodao nekoj od konkurentskih firmi, koja se bavi prevozom putnika u Banjaluci.

Za njega je to biznis i ako je cijena odgovarajuća "uvijek postoji mogućnost za prodaju".

"Ako ja izađem iz vlasničke strukture i umjesto mene uđe ,,Žak turs", ,,Pavlović" ili ,,Bočac turs" ja sam za. Važno je da to bude neko ko je u tom poslu i ko poznaje situaciju" rekao je Đurić.
Preuzimanje vlasništva


Ne bježi Đurić ni od opcije da on postane većinski vlasnik.

Smatra da je ukrupnjavanje vlasništva jedina mogućnost za napredak ovog preduzeća.

"Važno je ukrupnjavanje vlasništva, jer onaj ko je većinski vlasnik može lakše da upravlja i da donosi ozbiljnije odluke u smislu novih investicija. Kada ste 20 odsto vlasnik preduzeća, nemate motiva za ulaganja u odnosu na preduzeće, gdje bi bio sam vlasnik ili se dogovarao samo sa još jednom osobom. Ako ulažem tamo gdje sam 20 odsto vlasnik, a za svaki dalji korak ne mogu ništa uraditi dok ne dobijem odobrenje ostalih pet ili deset osoba, jednostavno nema smisla. To vam je kao što se kaže: "Puno babica, kilava djeca", rekao je Đurić.

Naglašava da će on samo investirati, tamo gdje može upravljati kapitalom.
Jača pozicija u pregovorima sa Gradom Banjaluka

Ističe da bi na taj način bila čvršća pozicija ovog preduzeća u pregovorima sa Gradom Banjaluka, koji određuje na koji način funkcioniše gradski i prigradski prevoz u kojem "Autoprevoz" ima značajan udio.

"Mi vozimo autobuske linije prema uslovima o koje nam drugi nameću a svi troškovi su na našim leđima. Mi ne možemo odlučiti po kojoj cijeni ćemo pružiti svoju uslugu ili  koliko polazaka ćemo imati. Ja, kada bi sam bio u preduzeću odlučnije bi nastupio prema Gradu, sa nekim konkretnim prijedlozima. Spreman sam da ostanem sam i da Gradu ponudim modalitet kako bi bila kvalitetnija usluga za građane, a da smanjimo troškove" objasnio je on.

Naveo je da će se o svim ovim pitanjima razgovarati sa ostalim vlasnicima, ali nije mogao precizirati kada će biti poznata konačna odluka.
Čeka se stav ostalih?

Ostali vlasnici "Autoprevoza" se nisu javljali na telefonske pozive ili se izbjegavaju izjašnjavati.

Najveći vlasnički udio u (24,8 odsto) ima Živko Babić. Nismo uspjeli stupiti u kontakt sa njim, ali jesmo sa njegovim sinom Borislavom Babićem, koji je član upravnog odbora "Autoprevoza".

On je rekao da je njegov  otac u penziji  i da se povukao te da nije pričao sa njim oko "Autoprevoza".

Dodao je da trenutno nema informacije "u kojem pravcu će ići preduzeće".

"Više informacija ću imati nakon sjednice UO koja je zakazan za sredinu mjeseca. To će biti prilika da svi sjednemo i porazgovaramo o svemu", kazao je Babić.

Ostatak akcija "Autoprevoza" je u rukama  Vida Dubočanina koji ima 10,3 odsto akcija, PREF AD ima 8,1 odsto, Fond za restituciju RS četiri odsto, a ostalo je u rukama pet pojedinaca, koji svaki imaju ispod jedan odsto akcija.

https://www.nezavisne.com/novosti/banjaluka/Velike-turbulencije-u-banjaluckom-Autoprevozu/734003

SyntaxBL

Započelo uklanjanje nadstrešnica na autobusnim stajalištima, pripreme za postavljanje pametnih autobuskih stajališta.


The hicMe

Kako bi trebala izgledati ta pametna stajališta? Hoće li od tih "pametnih" stvari biti samo punjenje telefona ili će biti nesto korisno kao npr koliko je vremenski autobus udaljen od dolaska do stajališta?
Devojčice, Fiat je automobil, Mercedes je spejs šatl!


2 Trn-Centar-Trn

Za to praćenje autobusa postoji aplikacija BlBusTracker koju ja lično koristim i moram priznati da je zaista dobra i korisna, takođe ima i ispravan red vožnje.

Jednom davno smo došli do pretpostavke da je u King Long od AP gbr 1291 ugrađen Mercedesov motor. Vozio sam se par puta sa njim i snimao zvuk motora te ga uporedio sa snimkom iz mercedesovog autobusa i zakljucio da su naše pretpostavke bile istinite. I moram priznati da je takva kombinacija zaista dobra, manje bučna i udobnija vožnja te stajanje autobusa u leru. Naravmo nije to ništa vau ali je mnogo bolje od samog fabričkog KL.

Stefan06

U centru grada postavljena dva pametna autobuska stajališta

amfan

Paško @ www.autobusi.org

Slavisa

Pronašli smo ih sva 4 koja su došla. Doki, Stefan i ja i to čim su stigli u BL