GP Banja Luka - Razno/Diskusije

Autor The_Dubster, 18 10, 2015, 21:29:08 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 13 Gosti pregledava ovu temu.

Stefan_Rudic

Upravo sam pročitao na autobusi.org forumu da je u BL ponovo registrovan MAN SG 220 iz 1985. godine. Apsolutno sam iznenađen da se u BL vraćaju te krntije, mada čisto sumnjam da će voziti na gradskim linijama, zbog godišta samog vozila i karakteristika istog. Smatram da će, čak i ako bude vozio, raditi na nekom ugovorenom prevozu radnika i sl.
Ima li neko više informacija od ovome (čiji je, ako bude vozio na kojim će linijama itd)?

The_Dubster

tačno je, registracija je ponovo prijavljena u aprilu.
od ostalih informacija možda može pomoći da je bijele boje?


da neće neko možda neki oldtimer praviti ili ga preurediti u open-top bus?

Stefan_Rudic

Boju sam već pročitao na autobusi.org. Ne bi bilo loše u BL uvesti neki double-deck bus sa otvorenim krovom kao u Sarajevu i Barseloni, ali nisam optimističan pošto je zglobni i samim tim sigurno nije double-decker.
Ako neko drugi zna još informacija, nek napiše, dolazak tog busa je veoma zanimljiva vijest!

Marko_BL417

Jel to neka firma radi ili je to u privatnoj režiji?

amfan

Ako su i model i godina točno navedeni, radi se o Avtomontažinom busu, zbog čega mi je još i zanimljiviji. Da gađam, rekao bih prijevoz radnika.
Paško @ www.autobusi.org

Manas

Moguce da je prevoz radnika, jer koliko znam zglobni autobusi su zabranjeni na linijskom prevozu.

Stefan_Rudic

#111
S obzirom na njegovo godište i činjenicu da je bijele boje, vrlo je moguće da ga je kupio Royal company (nisam siguran, ali oni inače kupuju krševe - prije par godina su kupili Graf&Stift kojim voze radnike Beme, kao i brojne Isuzu-e, kojima takođe voze Bemine radnike i Mercedes O307 od Aldema, koji nije u funkciji već dugo, pitaj Boga gdje je). Naravno, boja busa ne zavisi od prevoznika, jer svi kupuju polovnjake, ali s obzirom na činjenicu da je ovaj iste boje kao i svi Royal-ovi krševi velike su šanse da ga je kupio Royal i to od istog ili sličnog prodavca kao i prethodno navedeni.
Kritički gledano, u njemu će ipak biti veća socijalna distanca jer MAN SG 220 ima na jednoj strani po jedno, a na drugoj po dva sjedišta, sa izuzetkom u predjelu harmonike i sećije i samim tim sjedišta su razmaknutija u gradskim nego u prigradskim modelima (koje sada imaju), još ako tome dodamo harmoniku i prazni prostor kod srednjih vrata za kolica. Pored ovoga, zglobni autobus podrazumijevano ima veći kapacitet od bilo kojeg solo ili minibusa, tako da će on biti idealan za prevoz Beminih radnika, da ne ide 1000 Isuzu-a u koloni, kao da su vojna vozila a ne neugledni krševi za prevoz vrijednih radnika.
S obzirom na 1985. godište i činjenicu da nije originalni "Švabo" već "Jugosloven", biće sreća ako se uopšte i registruje, jer ipak je to prestara krntija čak i za naše područje. Ne bi me čudilo kad bi registracija koštala više od njega samog (skuplja pita nego tepsija) ::) ::) ::). Žalosno je što inače za prevoz radnika imaju te krševe, jer ipak oni služe za prevoz marljivih ljudi a ne stoke. Ako nekim čudom izađe na ulice, postaće apsolutni hit kao najstariji autobus u BL, što uistinu ne bi bilo loše, jer je ex-yu proizvodnje. Ipak, takvi busevi ne trebaju se koristiti za prevoz ljudi zbog bezbjednosti (tehničke neispravnosti), nego kao neki muzejski eksponati nekadašnje autoindustrije i slično. Mada s obzirom na sve imam osjećaj da će brzo završiti u dijelovima, kao i polovni Fiati iz Milana donirani 1996, koji su vozili do 1998. ili 1999. godine.
Još jednom ponavljem, NISAM SIGURAN DA GA JE KUPIO ROYAL COMPANY, već samo analiziram mogućnost na osnovu dosadašnjeg iskustva sa njihovim voznim parkom.
Takođe još jednom, ako još neko ima informacija ili ih u međuvremenu dobije, neka napiše.

Marko_BL417

Kao prvo, iznenadio bi se kad bi vidio koliko su ti Isuzu dobri i udobni za voziti se (mislim na sjedišta), a drugo, ako razmisliš zaključićeš da je za grad kakav je BL bolje i 1000 Isuzija u koloni nego solaći od 12m ili harmonika od 17-18. Zašto, pa u 4 popodne, kad je najveća gužva, lakše je kroz uske raskrsnice proći kombijem i midijem nego velikim autobusom

DWProski

Ne razumijem tu Banjalučku zglobofobiju, pogotovo kada se uzme u obzir da je prije rata Autoprevoz imao 22 zglobna vozila, a još su dobili zglobova donacijom vlade Japana. (Izvor: ボスニア・ヘルツエゴビナ バニャ・ルカ市公共輸送力復旧計画簡易機材案件調査報告書.)

Drugo, ako je bus redovno održavan, on može biti 30 ili 40 godina star i opet biti u izvrsnom stanju, čemu su dokaz Libertasovi SU220, koji su proizvedeni 1981., 1985. i 1988. Naravno to sve pada u vodu ako nije održavan, ali ne možeš govoriti kako se "tim starim autobusom treba samo prevoziti stoka" kad ne znamo ni čiji je, ni kakav je, pa zato pripazi šta govoriš, jer sa ovakvim mudrovanjem ćeš prije ili kasnije izvaliti neku pogolemu glupost.

Treće, nema tu sreće da se može registrovati kada je već registrovan. Očito da se nekome isplati da taj bus registruje više nego što mu se isplati da kupi neki NG/Citaro G/N4421 i njega registruje.

Znači evo svaki detalj sa kojim raspolažem oko ovog busa:MAN SG 220Bijela boja karoserije.
Godina proizvodnje 1985.Tri osovine, jedna pogonska.Dužina vozila 18.000mm.177kW motor, ima katalizator.
51 sjedeće mjesto, 30 stojećih mjesta.Vlasnik pravno lice, bus osiguran kod Drina Osiguranja d.d.




Stefan_Rudic

Izvinjavam se na eventualnim neprimjerenim riječima (poređenje sa prevozom stoke), ali iskreno gledano evropske norme o starosti buseva JGP-a nisu sigurno džabe donesene, jer ipak bezbjednost ljudi treba biti na prvom mjestu. Samim tim htio sam da kažem da staro je staro, koliko god se održavalo, a novo je ipak novo, naravno uz redovno održavanje.
Što se tiče zglobofobije, ona je apsolutna glupost, pogotovo zbog izgovora da su stajališta neprilagođena zglobnim busevima jer kako su ranije mogli ulaziti zglobnjaci u ista ta ugibališta mogli bi i sada, jer nisu uopšte mijenjana, a ako je već to razlog trebali su sva nova ugibališta koja su pravljena predvidjeti za zglobnjake odnosno napraviti ih dužim, ali to nije tako, što znači da BL nažalost nema plan za uvođenje zglobnjaka u dogledno vrijeme, iako bi dobro došli kad je špica.

Marko_BL417

https://www.bl-portal.com/banjaluka/banjaluka-prevoznici-odbili-da-snize-cijene-i-zatrazili-subvencije/

Mislim da je ovo još jedna predstava za građane, jer ne isključuje se mogućnost da su grad i prevoznici u sprezi i da su samo formalno dobili nalog za pojeftinjenje karata, a da im je mimo javnosti rečeno "ma radite šta hoćete"

I kad se neko od građana bude žalio, grad će reći "mi smo im poslali nalog da spuste cijenu, oni to nisu učinili, nije do nas, do njih je..."

Slavisa

#116
Citat: Marko_BL417  u 14 05, 2020, 22:11:59 POSLIJEPODNE
Kao prvo, iznenadio bi se kad bi vidio koliko su ti Isuzu dobri i udobni za voziti se (mislim na sjedišta), a drugo, ako razmisliš zaključićeš da je za grad kakav je BL bolje i 1000 Isuzija u koloni nego solaći od 12m ili harmonika od 17-18. Zašto, pa u 4 popodne, kad je najveća gužva, lakše je kroz uske raskrsnice proći kombijem i midijem nego velikim autobusom
Nema to veze bio manji ili veći on je u saobraćaju pa makar bila najveća gužva a za bemine radnike bi i trebali veći autobusi i noviji, za Bronzani Majdan je išao stari mercedes koji je 1988 godiste vjerovali ili ne ali je u rasulu i + registrovanih sjedišta ima 27 a unutra bude preko 70 radnika (gledao sam svojim očima) sada je nakon dosta žalbi u firmi na mjesto mercedesa došao veći bus u pitanju je graf & stif. U martu je pavlović vozio bemu zato što Royal nije imao dozvolu za prevoz i kada je dobio dozvolu, pavlović je ispao iz "igre". A kada se radnici požale da nemaju mjesta u autobusu oni samo izvade dva sjedišta i misle da su napravili mjesta, to je isto kao da na motor na kojem može sjediti jedna osoba sjedne deset, e tako je to u mojim očima.

Controller

#117
https://youtu.be/iwpaRKlpIxk

U prilogu se spominju "tri ozbiljna privatna preduzetnika" koji su spremni da kupe nove autobuse i krenu sa radom u GP Banja Luka....

The_Dubster

kao i naziv strane, mislim da je ovo sve demagogija...

cijene goriva jesu niske, ali pitanje do kad... opet će to ići gore i ne isplati se ulaziti u proceduru oko smanjenja jer dok se sve sprovede, cijene će opet otići gore i hajmo Jovo nanovo....

Kakva tri privatnika (ako i ima od toga su sigurno to Pavlović, Bočac i AP koji mogu kreditno to izdržati) i novi autobusi. U BiH se odavno već ne isplati kupiti nov gradski autobus. Ovi vjerovatno nisu upoznati koliko košta nov autobus i koliki su troškovi na 5 godina, a koliko je to rentabilno na 5 godina. Kad to ne može izdržati Banja Luka, zamisli sad kako bi mogao Bihać, Doboj i slično....

Stefan_Rudic

Zna li neko koje godište su Aldemovi Mercedesi O405 i da li su sva tri nekada bila u Bočcu? Oni spolja djeluju dobro očuvani (unutra ne znam kakvi su, jer nisam se nikako u njima ni vozio, a isto tako ni tehnički ne znam koliko su ispravni), a i sjećam se da je i Bočac imao iste takve, te stoga mogu pretpostaviti da su iz Bočca. Po mojoj procjeni mogli bi se ubrojiti u trenutno najstarija ili među najstarijim vozilima koja obavljaju gradski prevoz u Banjaluci.
Do prije par godina i Central je imao Mercedese O405, ali ne voze već par godina. Zna li neko šta je sada sa njima, kao i njihovim MAN-ovima NL 222?