Royal Company, Banja Luka

Autor Marko_BL417, 28 11, 2017, 11:58:46 PRIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

Marko_BL417

Firma Company Royal, koja se bavi prevozom radnika fabrike obuće BEMA, kupila Roybusa od Gligića







Autor: The_Dubter




Stefan_Rudic

#1
Graf and Stift banjalučkog prevoznika Royal company koji obavlja ugovoreni prevoz radnika Tvornice obuće "Bema". Možda je i najstariji bus koji vozi u gradu Banjaluci.



The_Dubster


Stefan_Rudic

#3
Pojma nemam ko je bivši vlasnik, ali taj bus vozi u Royalu već nekoliko godina i kažu da je zamijenio Mercedes O307 ex Aldemo Turs Banja Luka i prevozi Bemine radnike u smijeru prema Laušu, Saračici i gore nekim mjestima. Royal je, sudeći prema slikama imao i još jedan takav ali sa troje vrata, evo slike sa starog foruma iz 2015. godine. Ne znam gdje je sad taj sa troje vrata, sigurno je na otpadu ili u rashodu.
.
Royal ima još nekoliko Isuzu minibuseva i jedan NAW BH2, kojeg nisam viđao zadnjih dana ali nadam se da vozi.
Forumom kruže priče o MAN-u SG 220 Avtomontaža, bijele boje i 1985. godište koji je registrovan u BL. Naime, Royal company je poznat po krševima od autobusa, te stoga sam mislio da je on kupio taj bus, ali ne znam da li je to tačno ili ne.

Marko_BL417

#4
Pa jel nije to taj isti solać, samo osvježen?

Stefan_Rudic

#5
U pravu si, sad sam se sjetio da i ovaj ima troje vrata, a i vidio sam kroz zadnje staklo da su treća vrata na toj poziciji. U odnosu na staru sliku, nema samo drugu boju nego i registracije.
Koja mu je godina proizvodnje tačno ne znam, ali je sigurno iz '80-tih jer kada ukucam na internetu izbacuje mi takve buseve sa godištem iz tog perioda. A pored toga, još ranije sam primijetio da mu u dnu, malo udesno ispod zadnje tablice piše "MAN 200" ali na način da su slova u riječi MAN odvojena kvadratićima postavljenim po dijagonali, što uopšte nisam viđao na busevima iz '90-tih, a pored toga prestar je za '90-te.
Uskoro ću u ovu temu postaviti slike ostalih Royalovih buseva koji prevoze Bemine radnike, a možda i ne bi bilo loše osnovati temu za slike buseva i diskusiju o Royalu, kao što smo imali na starom forumu.

The hicMe

Devojčice, Fiat je automobil, Mercedes je spejs šatl!

The_Dubster

siguran sam 95% da je ovakvo stanje što se tiče ovog busa:
Ovo je MAN SL202 kupljen od Litvatransa


eh, ako je ovaj došao iz Litve, onda je i ovaj fantomski za sada zglobni MAN garant u Royalu i garant je kupljen iz Litve koja je imala modele MAN SG220 i MAN SG242

slike su sa starog foruma, a lampice su mi se popalile kad je Stefan spomenuo da je riječ MAN odvojena kvadratićima postavljenim po dijagonali, a to sam samo u životu vidio upravo kod MANova kod Litve.Mislim da smo riješili situaciju, samo čekamo potvrdu i sliku zgloba.Marko, Stefan i Controller - eto vam zadatka :)

DWProski

SG220 (pod rednim brojem 124.) je u Banjoj Luci barem od 2011. Vjerovatno je i prije bio u BL, ali budući da nema podataka za sastavljanje popisa za godine prije 2011., nemoguće je to potvrditi.

Stefan_Rudic

#9
Vidio sam ga na listi pod brojem 124 ali uopšte ne piše SG 220 nego samo SG. Jedino što se podudara s tim busom je godina proizvodnje (1985), tako da nisam siguran da li je to taj ili ne.
Pored ovoga, pošto smo The Dubster i ja pretpostavili da je taj bus u Royalu, zna li neko gdje se nalazi njihova baza? Uskoro ću obići parking ispred Beme, da vidim da li slučajno vozi radnike Beme, pa ako ga ne nađem tamo da provjerim ima li ga u Royalovoj bazi. Ukoliko nije tamo, biće neophodno obići baze ostalih preduzeća koje prevoze radnike, jer on bi se samo u toj kategoriji prevoznika mogao pronaći, svi prevoznici koji voze gradski, prigradski, međugradski i turistički prevoz imaju novije buseve.

DWProski

Drugačije su evidentirana vozila u popisu za 2011. naspram popisa za 2019.
U ulaznim podacima za popis za 2011. imaju samo rubrike marka i tip vozila, dok za popis za 2019. (a i za 2020.) imaju rubrike marka, tip i model vozila.
Dakle marka i tip se poklapaju (MAN SG), te je to prošireno sa podatkom modela (220). Dodatno, pored godine proizvodnje se poklapaju i po pitanju jačine motora (177kW).

Marko_BL417

Sumnjam ja da taj bus uopšte vozi, pa čak i u to da je u voznom stanju... 2011. bio na spisku, a informacija o njegovom prisustvu isplivala tek ove ili prošle godine. Neko bi ga do sad vidio ili bar čuo za njega. Ne znam kako i zašto su produžavali registraciju ako ga neće voziti (a sve su prilike da ne vozi, nije Banjaluka Nju Jork, pa da nam se autobus gubi 10 godina) ali ajde..

DWProski

Stvar oko busa je što je prisutan na spisku za 2011. i 2015. godinu (r.b. 112). Morao bih napraviti spiskove za 2016., 2017., i 2018. da vidimo koje je godine zadnji put registrovan, jer se ne pojavljuje u spisku za 2019. godinu. U preliminarnom spisku za 2020. se pojavljuje, te je zabilježena vrsta zahtjeva ponovna prijava vozila.

Slavisa

Ja bih vam mogao napisati roman o royalu šta sve rade ali suzdržan zbog pojedinih ljudi.

amfan

#14
Što se tiče zglobnog, onda u popisu piše krivo jer ovo na slici nije SG 220 nego SG 242, nova generacija. Isto tako, MAN SL 202 na slikama sigurno nije 1981. godište kad se taj model nije ni proizovodio do 1983. godine. Čudan mu je zadnji kraj, toliko da sam isprva pomislio da nije skraćeni zglobni, ali u to vrijeme MAN već nije proizovodio autobuse s motorom na sredini. Ovaj solaš ima i prozorčić na desnom krilu prvih vrata koji je karakterističan za G&S-ove isto kao i odvojena MAN slova, ali nisam uspio naći informaciju jesu li i oni proizvodili sličan model.
Paško @ www.autobusi.org