Setra serije 500

Autor The_Dubster, 09 04, 2017, 22:47:11 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 3 Gosti pregledava ovu temu.

Marko NS

#180
Jedna prelepa Setra 516 HD/3 od MARTI Reisena , nekoliko meseci je samo stara i poseduje dosta dodatne opreme i u ostalom side guard sistem. Inace ovaj RAL certifikat kosta oko 50.000 eura da vam oni potvrde komfor u vasim vozilima, i da Marti Reisen postoji vec citavih 115 godina.Nazalost se kontra parkirao pa je malo zasmetala ova zastitna traka  :D
Setra 516 HD/3.
Prevoznik:Marti Reisen,Svajcarska.




Marko NS

Od mene jedna prelepa crveno bela limuzina na prevozu E bike Turista koji su dosli ovde da uzivaju na mnogobrojinim biciklistickim stazama, ova prikolica jos malo ko pola autobusa. Ova Setra nema sta nema od dodatne opreme , top class cockpit , Setra Voyage Ambassador Sedista sa naslonima za glavu svakako pravi uzitak za sva moguca putovanja ,dosta dodatnih sigurnosnih sistema. Ali posebno veliko Hvala izuzetno ljubaznom vozacu koji je posle silnih pohvala mi sam rekao da slikam i unutra.  :D
Setra 516 HD/3.
Prevoznik:Herburger Reisen,Austrija.









damir fido

Jedna prelepa Setra ;D 515HD od nekog prevoznika iz Slovenije, slikana u Tuzli 4.6.2018.Malo sam se našalio na račun Marko NS ali valjda mi nece zamjeriti.Inace jedan od najkulturnijih članova na forumu sa odličnim slikama.


Marko NS

Ne ljutim se ja bas tako brzo i lako pogotovu ne ako je sala u pitanju , hvala na pohvalama takodje.
I odlicna je slika svaka cast.
Konacno da neko drugi uslika Setru 500 i da prekine moju Dikaturu na forumu i pogotovu u ovoj temi  ;D

Servistrans_belmynn


Marko_BL417

Jesu li kod 531 DT serijski led ili xenon prednji farovi? Zadnji farovi su koliko vidim komplet u led varijanti?

Marko_BL417

#186
P.S. Imam još jedno pitanje - koja je razlika između ABA 4 sistema i Sideguard Assist sistema za praćenje pješaka?

Irizar Century

#187
Pa mislim da ABA 4 upozorava vozaća na moguću prepreku i djelomićno koći  dok Sideguard samo upozorava vozaća na prepreke dok je na vozaću da koći i ostalo.

Imaš više na stranici Daimlera kao i na Youtubu videozapise gdje su oba sistema prikazana na Mercedesu Actrosu
Armin Vučić

nick

#188
Sideguard Assistant upozorava na pjesake ili bicikliste. ABA prvo upozorava, ako vozac ne reaguje, u potpunosti koci do stajanja busa.
Prednji farovi imaju led kao dnevno svjetlo, a pravi farovi su xenon, sve serijski.

Marko NS

U Setru 531 DT idu serijski LED Farovi i napred i za dnevnu i za nocnu voznju , Side Guard Assist je vecinom za Bicikliste ali i za pesake i moze da sluzi kao asistent pri menjanju trake on funkcionise samo sa strane .ABA 4 je za prednju stranu zaduzen za sigurnost, obadva sigurnosna sistema imaju zajednicko da mogu da reaguju umesto vozaca  :)

Marko_BL417

#190
Hvala

Valja li


Setra S 531 DT - projekat vrijedan skoro pola milijarde evra!
(ispravljeno)

Ono što je S klasa kod Mercedesa, to je DT klasa kod Setre. Nova Setra S 531 DT nalik je pokretnom hotelu sa 7 zvjezdica i u njoj biste željeli da obiđete svijet. U nastavku saznajte zašto je to tako i zašto je novi Setrin spratni autobus čekao na prezentaciju 4 godine u odnosu na ostale produkte iz Setrine turističke game serije 500.

Skraćenica DT dolazi od njemačkog Doppeltiel što znači dvodijelni, na sprat. Ono što tu klasu sa aspekta komfora izdvaja od ostalih autobusa jesu dva stola, koji se serijski stavljaju u donji sprat. Međutim, Setra je 2003. godine otišla korak dalje i kod spratnog busa u ponudu stavila isključivo automatski mjenjač (baš kao što je i u S klasi - ni tamo već 20-ak godina nema manuelnog mjenjača u ponudi).

Naravno, ide se u korak sa tehnologijom, a tu su konkurencija i zahtjevi kupaca i putnika kao krajnjih korisnika. Te činjenice Setrinim inženjerima nisu strane, pa je tako nova 531 DT, kada je predstavljena 2017. godine u Štutgartu, više nego pozitivno iznenadila mnoge novinare, vlasnike velikih prevozničkih firmi, testne vozače i ostale prisutne. Svi su se složili - Setra je stvarno kraljica autobusa!

Na prvi pogled uočljivo je da se radi o luksuznom dizajnu. Luksuzno, ali opet elegantno i odrađeno sa stilom. Pri dizajniranju prednje i zadnje strane vodilo se računa o aerodinamici i tako je postignut respektabilan koeficijent otpora vazduha za ovu klasu autobusa, Cw=0,35. U praksi se očekuje da će zahvaljujući tome na 100.000 pređenih kilometara Setra S 531 DT trošiti oko 3000 litara goriva manje u odnosu na prethodnika, S 431 DT. To u postotcima znači 7-8%, a u dugolinijskom prevozu, za šta je ovaj autobus prvenstveno i namijenjen, ušteda bi išla i preko 10%. Razlika u odnosu na prethodnu generaciju je vidljiva i na bočnim stranama autobusa. Karakteristična hrom lajsna je zamijenjena sa dvije, jedna koja prati gornji dio vozila i druga na donjem dijelu. Jedini dizajnerski minus od mene bi bio brisač gornje šajbe, koji je postavljen simetrično i tako se izdaleka pomišlja da je u pitanju dvodjelna šajba.

Kupcima (prevoznicima) je na izboru TopClass ili ComfortClass dizajn vozačevog cockpita, a za putnički dio na raspolaganju su četiri različita tipa sjedišta rađena u Setrinoj fabrici sjedišta, sa stotinama kombinacija boja i dezena. Stepenište koje povezuje donji i gornji sprat može biti postavljeno na lijevoj ili na desnoj strani. Širina zadnjih vrata zavisi od toga da li vozilo ima rampu za invalidska kolica. Panoramski krov će unijeti više svjetlosti i još bolje naglasiti kvalitet završne obrade. Frižider za posadu je, pored veće zapremine, dobio i hidraulične amortizere na poklopcu. Kuhinja i toalet, koji se nalaze na donjem spratu, su potpuno redizajnirani i odišu luksuzom kao u avionu. Putovanje se može prekratiti i DVD sadržajima prikazanim na 19-inčnim LCD ekranima. Da bi prostor unutar autobusa uvijek bio čist, mirisan i svjež, u sistem ventilacije je integrisan parfem koji diskretno ispoljava šest različitih mirisnih nota. Takvi parfemi se mogu vidjeti i osjetiti jedino u Mercedesovoj S klasi i nigdje više. Bilo bi očekivano da unutrašnjost ovako luksuznog vozila bude osvjetljena kompletno u LED tehnologiji, ali to nije slučaj.

Uporedo sa udobnosti, Setra aktivno radi i na bezbjednosti, kako vozača i putnika, tako i ostalih učesnika u saobraćaju. U skladu s tim najnoviji Setrin projekt donosi niz bezbjednosnih značajki. Standardne značajke, poput LED dnevnih i noćnih svjetala, kamere za vožnju unazad, adaptivnog tempomata, sistema za održavanje u traci itd, ne treba spominjati, ali novoizrađeni sistemi za prepoznavanje pješaka premijerno su prikazani baš kod ovog autobusa i svakako su vrijedni pomena. Radi se o dva sistema - ABA4 i Sideguard Assist. ABA4 sistem se sastoji od dva tipa radara - radara dugog i radara kratkog dometa. Radar dugog dometa je u stanju da reaguje na prepreke na putu u dužini do 250 matara ispred vozila i prati kretanje pješaka u dužini do 80 metara. Ugao pregleda mu je 18°. Drugi radar ima kraći domet - 70 metara, ali je ugrađen s ciljem lakše kontrole poprečnog saobraćaja i saobraćaja iza vozila, jer mu je ugao pregleda 120°. Za bolju kontrolu bočnog saobraćaja u mrtvom uglu razvijen je Sideguard Assist sistem. Njegova funkcija je dvojaka. Prva je da detektuje pješake i bicikliste i vozač se u tom slučaju upozorava zvučnim signalom, a ako vozač (npr. pri skretanju) ne stigne da reaguje, autobus se automatski zaustavlja. Druga funkcija je korisna na autoputu a dolazi do izražaja kada, opet zbog mrtvog ugla, pri promjeni saobraćajne trake vozač ne uoči drugo vozilo koje ide uporedo sa autobusom. I u ovom slučaju vozača će sistem prvo upozoriti vizuelno i zvučno i ako vozač ne stiglne da reaguje doći će do usporavanja, a po potrebi i do potpunog zaustavljanja autobusa. Ovi sistemi, nezavisni od vremenskih uslova i vidljivosti, su po prvi put ugrađeni u jedan autobus. Tu priči nije kraj - Setra je za ovaj model razvila i sistem za automatsko gašenje požara u motornom prostoru.

Zajednička stavka za udobnost i bezbjednost jesu dobre gume. Jedna zanimljivost koja prati Setrine dvospratne autobuse je da fabrika ugrađuje gume veće od ostalih u svojoj turističkoj gami. To naravno ne odgovara mnogim kupcima uzimajući u obzir cijenu koštanja jedne takve gume (a za jedan dvospratni autobus treba ih biti 8 kom. po sezoni), pa su se mnogi žalili i apelovali da se to promijeni. No, budući da je joj bezbjednost prioritet, Setra je ostala pri svojoj odluci - 31,5" dvospratni busevi, 29,5" svi ostali.

Za vozno-dinamičke karakteristike zadužen je Mercedesov Euro6 motor OM471, redni šestak zapremine 12,8l. Uparen sa osmostepenim robotizovanim automatskim mjenjačem razvija 510KS, a maksimalni obrtni moment iznosi 2500Nm pri 1100 o/min. PPC sistem (Predicative Powertrain Control) je tu da u saradnji sa GPS-om prati terenske karakteristike puta i na taj način mjenjač se automatski prebacuje u određeni stepen prenosa a vozač apsolutno nema potrebe da razmišlja u kojem stepenu prenosa će npr. da prevali uspon. Time se svakako postiže i optimalna potrošnja goriva.

Kapacitet rezervoara iznosi 540 lit. goriva i 40 lit. AdBlue, a uz doplatu ove dimenzije mogu porasti i do 810 odnosno 49 lit. Prtljažni prostor je zapremine 8,4m³. U najgušćoj konfiguraciji ovaj autobus prima 83 putnika. Dužina autobusa je 14m, širina 2,55 a visina 4 metra.

Kad se sve ovo uzme u obzir, onda je 15 godina čekanja da Setra 431 DT dobije nasljednika itekako opravdano. I ne čudi zašto je početna cijena ovog autobusa 450.000 evra.


Šta i ja radim u pola noći... Ako ima ispravki izvolite

ja5ko

Svaka cast na tekstu.
(ne znam ni ja sta radi u ovo doba ovdje ;D ;D)

Marko NS

Svaka cast za Tekst  :)
Samo bi dodao da su sva svetla standardno LED nema Xenon , i cena za Flix paket je 580.000€ a normalni idu daleko iznad.

Marko_BL417

Hvala vam, znači Xenoni nisu standard nego doplata... ok ispraviću

Za početnu cijenu sam na jednom sajtu našao podatak da je 400.000, a na drugom sajtu stoji da je početna cijena 450,000 evra, pa sad...

Marko NS

Led je serijski mislim da ne postoji mogucnost Xenonona.
https://busfahrt.com/images/stories/testberichte/setra_s_531_dt.pdf
Zanimljivo je da je cena u ovom clanku 505.000€ sto je jako cudno posto ovo vozilo ima Top Class Opremu , a znam da je u Flix izvedbi placena 580.000€ video sam kod gazde na fb.
Polovne su oko 450.000€ na mobile.de tako da je tesko da je to pocetna cena :)