Gradski prevoz u Pragu (CZ)

Autor The_Dubster, 31 01, 2018, 21:49:57 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 2 Gosti pregledava ovu temu.

The_Dubster

Gradski prevoz u Pragu je jako dobar, tačan i prilično jeftin. Čine ga mreže autobuskih i tramvajskih linija te tri linije metroa. Ne moram da naglasim da je funkcionisanje istih skoro pa perfektno. Iste karte važe i za buseve, tramvaje i metro. U opticaju su karte za kraća putovanja (24 CZK) te karta za duža putovanja i presjedanja (32 CZK). Naravno postoje i dnevna, trodnevna te mjesečna karta. Djeca, studenti i penzioneri imaju povlastice za karte. Karte se mogu kupiti na aparatima predviđenim za to te na kioscima. Saobraćaj radi ujutro od 04.00 pa do 00.15.

Praški tramvaji su jako popularni i super rješenje za turistički obilazak Praga. U opticaju ima i starijih tramvaja, ali koji za razliku od Sarajeva, izgledaju perfektno i koji su modernizirani sa displejima i digitalnom instrument pločom vozača. Jedan dio tih starijih tramvaja je i preuređen pa su niskopodni. Zanimljivo je da nema zglobnih tramvaja, nego su u pitanju dva tramvaja spojeni zajedno. Obično su to dva gbr jedan do drugog, ali zadnjih godina zbog kvarova i brže organizacije taj raspored malo promjenjen. Naravno, na ulicama su i novi Škoda te Škoda-Simens tramvaji koji su niskopodni, sa klimom i wi-fi. Oni koštaju oko 4 miliona maraka po komadu....

Kao što sam rekao Prag ima i metro. Postoje tri metro linije - crvena, žuta i zelena, dok je četvrta - plava, u izgradnji.

što se tiče autobusa, tu je standardna priča - oni pokrivaju uži dio grada te spajaju prigradske i ruralne dijelove sa centrom. Naravno, preovladavaju domaći SOR autobusi, a iznenadila me je činjenica da su uglavnom bez klime....

Ako ima daljih pitanja oko saobraćaja u Pragu, naš prijatelj Jan (dresdener) će vam rado odgovoriti.

A red je da stavimo i pokoju sličicu, pa da krenemo od buseva:













The_Dubster

#1
ostaktak autobusa









i imao sam sreću da kako-tako slikam jedini trolejbus u Pragu. Naime, Prag je nekad imao trolejbuse koje su ukinuli i sada se evo ponovo razmatra mogućnost vraćanja trolejbusa u saobraćaj. Zbog toga se u Pragu nalazi jedan trolejbus koji ima ulogu testnog kunića da se vide svi bitniji parametri prije nego se donese odluka ZA ili PROTIV novog vala uvođenja trolejbusa








The_Dubster

#2
otvaramo seriju tramvaja






















The_Dubster

#3
















The_Dubster

#4





















The_Dubster

#5
















Svaki tramvaj opremljen i zvučnom najavom iduće stanice, ali i grafičkim prikazom





Inače, samo još ova vrata ostala kao simbol nekadašnje fabrike tramvaja u Pragu, odakle su došli i naši Sarajevski. Ostali dio fabrike je srušen i napravljen je tržni centar, čiji se dio vidi i na slici ispod




The_Dubster

#6
Evo par slika i metroa u Pragu. Nažalost, dugi su i jako brzi pa bolje slike nisam mogao napraviti
















The_Dubster

#7
ove slike sam zaboravio postaviti















Bzzz1

Kao i u Budimpešti,Prag ima odličan JGP.Svi dijelovi grada su povezani,tako nije problem negdje otići.Još jedna velika pozitiva je da uglavnom imaju natpise na engleskom,čak i vozilima na lokalnim prigradskim linijama koje koriste 95% Česi.Zanimljivo je da postoji više prevoznika koji potpadaju pod PID (Praška Integrovana Doprava) odnosno glavni organ za organizaciju GP.Zbog tih pravila koje određuje PID sva vozila svih prevoznika na linijama u gradu moraju biti uniformisana
U PID spadaju sljedeći prevoznici:
DPP -Dopravny Podnik Praha-državni i najveći prevoznik,poznat po crveno-bijeloj šemi.Usluga im je dosta dobra i autobusi su dobro održavani.Imaju nekoliko remiza i depoa raspoređenih po cijelom Pragu koji imaju nazive po kvartovima u kojima su.To su (za autobuse) Kličov,Vršovice,Repy,Hostivar i Kačerov.Za tramvaje imaju sljeeće.Kobylisy,Hloubetin,Motol,Pankrac,Strašnice,Vokovice,Žižkov i Strešovice.Drže monopol nad tramvajskim i metro saobraćajem.

Jaroslav Štepanek SP-privatnik koji vozi nekoliko lokalnih i prigradskih linija

Milan Bado SP- također privatnik koji vozi lokalne linije

Martin Uher SP-daleko najveći i najjači privatnik oko Praga.Vozi lokalne,gradske i prigradske linije.

Što se tiče voznog parka,manje-više je unificiran.DPP koristi SORove za linije po gradu dok starije Karose i Renaulte koriste po periferiji.2019. je najvjerovatnije zadnja godina za Renaulte,koji završavaju na radost mnogih svoju karijeru u glavnom gradu Češke.Karose se još drže,prvenstveno radi toga što su domaći proizvod koji se tradicionalno koristi u Pragu,iako i one rade sve linije ali noću.(ja sam ih svojski ganjao po Pragu,no vidio sam samo jednu po noći na Florencu).Imaju i nekoliko Ikarus minibuseva koji rade školske linije po selima.Tramvaji su u vrhunskom stanju iako muku muče sa grafiterima.Isto vrijedi i za metro.

Prvo tramvaji:
[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]


Bzzz1

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

Bzzz1

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]
Ove Škode novije imaju drvena i plastična sjedišta bez tapacirunga

Inače u Pragu je i najbolji muzej JGP u Evropi ali ima doista čudno radno vrijeme....


Bzzz1

Metroi:
[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

Bzzz1


Bzzz1

Autobusi:
[/url]
Predugački SOR koji jedva staje u kadar:
[/url]

Ekskluziva za kraj:Agora na liniji 207 koja prolazi kroz uski centar grada,što se nije desilo duuuugo vremena.Mijenjala je taj dan 2 smjene SORa koji je ostao u kvaru.Slika je malo lošija jer je iz punog trka.

Semir