Autobuske stanice

Autor The_Dubster, 23 10, 2015, 21:43:03 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 3 Gosti pregledava ovu temu.

m_junuzovic

Nema nikakvih propisa oko toga gdje se autobusi smiju ostavljati. Sarajevo je nekako najmjerodavnije, ako autobusi nisu na stanici onda se ostavljaju u kampusu univerziteta ili na parkinzima hotela ili šoping centara u blizini, sve u dogovoru s njima naravno.

A prodaja karata u busu je zabranjena. Jedan vozac Kalabria tursa mi je pricao kako je za pisanje karte na raskrsnici kod autobuske stanice dobio kaznu 300 i kusur maraka. Nekad zna uci kontrola u bus prije samog prolaska i pregledati jesu li sve karte kod putnika sa saltera ili napisani u busu.

akz

Nisam se možda najbolje izrazio u prvom pitanju - mislim na kupljenje putnika na linijama po raznim placevima izuzev autobusnih kolodvora. Koliko mi je poznato i Kantic i Globtour imaju takve placeve u Tuzli, ne znam za Halilovica i ostale... Na to sam koknretno mislio, kako je to u BiH regulirano - tj. da li su prijevoznici u sivoj zoni kada tako pokupe putnike?

Znači pr. Jelinak onda voli da krši zakone i u BiH i u HR kad redovno putnicima piše karte u autobusima mimo blagajne na autobusnim kolodvorima.
Hvala na informaciji oko toga. Za živo čudo kod nas je tu zakon malo labaviji, radi EU direktive...gdje ima stavka da se može prodati karta u busu, ali se mora naplatiti u valuti zemlje u kojoj je izdana, te mora biti fiskalizirana putem kase. E sad zbog naše nedorečenosti i slabije inspekcijske kontrole po tom pitanju imamo redovne probleme s pojedinim prijevoznicima...

Manas

Spominjala se ova tema mnogo puta do sad. Ko je upoznat sa mjestom polaska Globturovih autobusa u Tuzli, to je fakticki trotoar al eto nekako je uspio to registrovati kao stanicu sa dva perona. Isto tako Kantic ima veliki plac koji je isto registrovao kao regularnu stanicu.

U dozvolama nigdje ne pise mjesto neki parking i slicno vec naziv grada, i prevoznik je duzan da te polaske obavlja sa registrovane autobuske stanice. To je nekako najizrazenije u Sarajevu, i to je jedino nerad inspekcije nista drugo. Stanica koja je to najbolje rijesila je Srebrenik gdje ulaze svi prevoznici osim Halilovica.

Sto se tice prodaje u busu, to je dozvoljeno jedino ukoliko stanica ima dugovanja prema prevozniku. Isto tako naplacivanje u stranim valutama je protuzakonito.

Marko_BL417

Par prevoznika je do prije godinu-dvije kretalo sa prigradskog terminala pored glavne AS u BL, sad ulaze.

U dozvoli ja mislim piše AS, npr. Jablanica AS, Gornji Vakuf AS, Kozarac R (raskrsnica) itd.

Karte se u busu mogu kupiti kad se ulazi u mjestima između gradova. Npr. između BL i Prnjavora, gdje će onaj ko ulazi u Kojin Hanu (registrovano stajalište na Bočcovoj liniji BL-NS) i putuje za Brčko kupiti kartu, logično u busu kad uđe.

Ovo za fiskalni račun nisam siguran da kod nas baš mora, jer kod nas prevoznici još uvijek imaju svoje karte. Bočac ima one roze, koje ispisuje i prodaje bez računa. Nekad umjesto da ispišu tu rozu kartu daju račun iz kase i taj račun ima funkciju vozne karte.

akz

#259
Logično je da putnici mogu kupiti kartu u busu na mjestu koje nema registrirani kolodvor, tipa neko stajalište između kolodvora, to mi je jasno...
Ali zapravo me i ne čudi da prijevoznici rade kako hoće, kad inspekcija nema volje za riješavanje tog problema (il se to riješi s nekom kovertom). U Zagrebu je problem što dosta putnika iscuri radi toga što se ne može sve kontrolirati, iako po zakonskim osnovama interna kontrola kolodvora može ući u autobus i nakon utvrđene nepravilnosti prijevozniku se mogu od strane kolodvora naplatiti kolodvorske usluge za putnike koji su kupili karte u autobusu

A ovo oko mjesta sakupljanja putnika mimo kolodovora, ne znam gdje bi se došlo kad bi svaki prijevoznik u svakom većem mjestu napravio svoj plac...valjda moraju biti neki kriteriji za registriranje kolodvorske djelatnosti

Surinam

Autobuske stanice u određenim gradovima su krive što ih prevoznici izbjegavaju.
Druga strana priče je da bi se možda treba urediti zakon u okviru cijele države oko toga. Ministartstvo saobraćaja i transporta je na nivou BiH.
Fino odrede, 5% od svake karte ide stanici, + perosnke karte. (primjera radi)

Što se tiče pisanja karte u busu, rekli ste otprilike. Gdje nema stanice, po selima, moraš tako pisati, ili izdavati onu fiskalnu kartu, što je možda i bolje.

Busfahrer

#261
A da li stanice daju prave informacije? Npr ako nazoves u Sarajevu i pitas za München , da li ce posteno reci sve polaske prevoznika koji im placaju tu peronizaciju ili ce forsirati CTS.

A sto se tice fiskalizacije, pa u BiH se prvo policajci, carinici i ostali voze bez karte

Surinam

U Banja Luci ti sve kažu,lično iskustvo.

akz

Citat: Surinam  u 29 04, 2022, 09:16:12 PRIJEPODNE
Autobuske stanice u određenim gradovima su krive što ih prevoznici izbjegavaju.
Druga strana priče je da bi se možda treba urediti zakon u okviru cijele države oko toga. Ministartstvo saobraćaja i transporta je na nivou BiH.
Fino odrede, 5% od svake karte ide stanici, + perosnke karte. (primjera radi)

Što se tiče pisanja karte u busu, rekli ste otprilike. Gdje nema stanice, po selima, moraš tako pisati, ili izdavati onu fiskalnu kartu, što je možda i bolje.

Hm...kod nas u HR je zakonski određena provizija na prodane karte - max. 9 %, i većina kolodvora ima proviziju 7-9 % ovisi da li je riječ o domaćim ili inozemnim kartama + kolodvorska usluga i rezervacija (to varira od kolodvora, ali i to je sve tu negdje).
E sad - u HR baš zbog toga je frka s pojedinim prijevoznicima (i to ugl. privatnicima koji glume elitne prijevoznike koji voze prema Zapadu) - Zelićem, Hercom, Plešom, njima je problem platiti proviziju kolodvoru, kao i putnicima kolodvorsku uslugu koja za međunarodne polaske je oko 10 kn, a zbog ranije navedenih zakonskih rupa i neaktivnosti inspekcije, vječite su borbe po svim kolodvorima. Što je najjače od svega, oni se i masovno reklamiraju po društvenim mrežama, gdje jasno istaknu da se karta kupuje u autobusu...

A što se tiče davanja informacija - iskreno najbolje je kad je kolodvor u vlasništvu lokalne samouprave, onda bi se trebalo dati ono što putnik traži (bar bi tako trebalo biti). Kod nas je u pojedinim gradovima gdje prijevoznici upravljaju kolodvorom skoro pa katastrofa dobiti kartu za nekog drugog prijevoznika (dva ogledna primjera  - Arriva i kolodvori u OS i RI, te Promet Makarska u ST).
To bi se isto trebalo malo regulirati, jer boli briga putnika što netko mora svoje forsirati, njega ako zanima prvi bus, onda mu treba reci za prvi bus ili ako traži ciljano, onda mu dati informaciju.
Pa mi svi koji radimo na kolodovorima smo u službi tih putnika i dok to ne bude svima jasno, uvijek će nažalost biti takvih situacija.

Servistrans_belmynn


Elvoo01


The_Dubster


The_Dubster


Surinam

Banjalučka, a i ostale veće i prometnije stanice u BiH bi morale imati svoj sajt sa dolascima/polascima
Samo najosnovnije informacije.
Pobogu 21. je vijek.

Doki21