Nibus

Autor Marko_BL417, 27 07, 2017, 21:14:56 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 3 Gosti pregledava ovu temu.

Marko_BL417

Izvor stari forum, autor Saško

Nibus je proizvodio vozila sa oznakom Nibus 300, 350 i 400.
Da se vratimo malo u istorijat firme, Nibus nije zasebna fabrika već je bio projekat Niš-ekspresovih inženjera i glavnog konstruktora pokojnog gospodina Časlava koji su već davne 1996-te godine imali ideju da od tada raspoloživih sredstava i svog znanja naprave autobuse za početak za domaći saobraćaj jer od nečeg je moralo da se počne. Dakle Nibus se pravio u Niš ekspresovim halama, prvi autobus koji je iz Niš ekspresovih hala izašao bio je Nibus 350 zvani ajkula sa farovima od Yugo Floride, pošto su imali remontovane MB motore iz Sanosa koji su rashodovani radili su u glavnom domaći i ex Yu saobraćaj dok je godinu kasnije izašao Nibus 350 sa kamionskim MAN farovima i novim MAN agregatima koji su radili i preko granice (šasija za oba busa rađena je po crtežu za Sanos 315 uz određene izmene odnosno kompletno remontovana Sanos šasija podizana kutijastim profilom).. Već 1998-me Niš ekspres je u svojim halama napravio tzv. kockasti Nibus 350 koji je kao i prethodnik imao nov MAN agregat. kamionske farove, ali za razliku od prethodnika kompletna šasija je delo inženjera Niš ekspresa. Posle rata prva serija nije bila nešto estetski lepa tzv. smederevci ili Nibus 400 generacija 2000, ali u vožnji kao i prethodnici pokazali su se neprikosnoveni meki i udobni.. Tako je išlo sve do pre 2-3 godine kada su u ekspresu prestali da se prave Nibusi što zbog pritiska EU jer je Nibus tako reće ručni rad što i iz razloga što trenutno povoljnije izlazi da se doteruju busevi od preko.
Na žalost proizvodnje trenutno nema, možda i neće biti ali ostaje nam uspomena na lepa vremena i sećanje nama nišlijama na prva putovanja Niš ekspresovim Sanosima i Nibusima do primorja, prijatne i udobne vožnje sa fenomenalnim vozačima i ljudima koji su sada u penziji, neki na žalost i nisu među nama, ali oni su izgradili imidž firme u lepa vremena..

Miki Machak

Pa sada i red je da ovo sve podkrepimo i fotografijama i malo da dodam ajkule su izlazile 96te takođe i sa MAN-om i par komada sa Mečkom otac moj je nov uzeo sa MAN-om od 420 konja i 8 stepenim menjačem pa da krenemo inače zadnja nabavka bila je već davne 1995 sa sajma 5 Neobusa i 2 Ikarbusa 401 koju posle silnih Sanosa koji su iz Skoplja pre sankcija i raspada države u velikom broju stizali i vozila koja su kako kažu kolege starije nastala ne iz nužde već za nuždu (Ikarbus i Neobus) koja usput nisu ispunila očekivanja kako vozača i mehaničara tako ni rukovodstva jer su se dosta loše pokazala u eksploataciji direktor Šindić i konstruktor tadašnji čini mi se direktor održavanja Stavanović došli su na ideju da se nešto preduzme sopstvenim snagama da se napravi bolje vozilo i delimično podmladi vozni park kako bi mogli da isprate damping i na šasijama na početku Sanosa 315 niskih i nekih 515 nastajali su prvi Nibusi sa oznakom 350 koji su iskreno i od raspoloživih sredstava izuzetno dobro ispali
Nije neka slika ali čisto da je vidi čuvena ajkula na trajektu u Lepetanima i moj otac i kolega ispred busa

MAN-ajkula godinu kasnije izašao jedna fotka je iz nekih novina a druga je delo Lera bivšeg dispečera iz perioda kada je radio kao predstavnik u Subotici gde je i slikan bus


Zatim prvi Nibus na sopstvenoj šasiji i dalje zadržava oznaku  350 u ono teško vreme rame uz rame sa čak Mečkom O 404 jer je prva serija za koju je sve potpuno novo kupljeno

Evo ga i jedan od njih bilo ih je 9 pred sečenje nakom više od 10 godina eksploatacije

Od 2003 do 2008 bili su niski i visoki Nibusi 400 ili 400.31 visoki dvoosovinac a 400.41 niski sa pozajmljenim oblikom Irizar/Elvo konkretno na slici 400.31 2007 godine izašao na drum

Niske troosovine 400.51 izašle su 5 komada 2006/07 godine na žalost neke u rashod neke su prodate privatnicima skorije

Evo ga i visoki 400.61 još uvek voze 2 komada na žalost samo su napravili

predzadnja i zadnja serija 400.31 sa redizajniranim izgledom naravno 2010-2012 već daleko od onoga kao do 2008 kada je Šindić bio direktor u čijem vremenu se na svaki detalj gledalo kako se ne bi gubili putnici aopet imao relativno podmlađen i u oku putnika pristojan vozni park
Evo ga 2010

I 2012 slikan u Bregenzu prošle zime zadnja tura da je video Zapad već ih polako ali sigurno guraju u istoriju jer je nabavka polovnjaka znatno unosnija znamo već iz kog razloga ali dok je trajalo bilo je lepo prijatne vožnje i lepa putovanja polako ali sigurno su iza ovih buseva koja su u kriznim vremenima pa i nešto kasnije uspela da održe Niš ekspres gigantom samo što se rukovodstvo malo zanelo i polako ostaju bez vozača kao i mnogi u Srbiji jedino mi je žao što sam uz tu firmu odrastao i prvi posao baš tu dobio a da sam svoju sreću posle skoro 10 godina rada morao da potražim u drugoj firmi...

Marko_BL417

Svaka informacija i slika je zlata vrijedna.

Jel ove mi Nibuse sa zadnje dvije slike zovete Milky i zašto?

Miki Machak

Da njih su nazvali Milky Nibus ali ne znam zašto možda zbog crno crvene šeme mada su imali zbog iste i epitet Toplaovići (iz filma Maratonci trčr počasni krug) i grobljanski autobus Albanska zastava i slično.

Marko_BL417

A ovaj N350 noviji, što je nalik na O404, jel se on proizvodio od 1997. do 2003. a 1996. i 1997. se proizvodio na šasiji Sanosa S315 ako sam dobro shvatio?

Miki Machak

#5
Noviji MAN nalik na O404 proizvedeno je 9 komada 1998 godine prva numeracija 1032-1041 gde se ujedno i završavala numeracija voznog parka kasnije posle 2000 godine 463-471 te godine su izašli oni ružni Nibus smederevci sa ravnom kapom krova i 2 okrugla fara napred zadržali su oznaku 350 iako su sa strane imali natpise Nibus 400 generacija 2000 ali imali su izuzetnu stabilnost i ponašanje na putu serija posle identičan bus samo sa povijenom kapom krova i već oznakom Nibus 400.22 i već 2003 godine posle čuvenog MAN-a kako su zvali 350-ke zbog farova i transmisije izlazi 400.31 prvi malo lepši domaći bus sa pozajmljenim oblicima od Scania Elvo i Irizar posle rata.

Marko_BL417

#6
Nibus N 400-31 Bečejprevoz, slikano 5.2.2018. u Novom Sadu, pozdrav vozaču!


Marko_BL417

Koje je to Nibus N300

Jel ovaj kraći Nibus sa donje dvije slike takođe nosi oznaku 400-41 ili?




Miki Machak

Nibus 300 je nizak auto bili su lokalci 300.31 i u početku plehani ekspresni kasnije isto lokalci 300.41 visine kao 400.51 (troosovinac) samo sa 2 osovine i automatskim boksevima a enterijer je full bio od lima nisu bile tapacirane galerije zato su ih i zvali plekani mislim da 2-3 komada još voze.

Midi Nibus ili skuter kako ih zovemo je N-95.05

Marko_BL417

#9
Nibus N-400.61, slikao Dani


Marko_BL417

Znači gbr. 317 i 417 su jedina dva proizvedena Nibusa 400.61
Imam sreću pa sam uslikao oba ^^

Imam uslikanu i većinu od 5 niskih troosovinaca (imam 413, 414 i 415 a koji gbr nose ostala dva?)

Koliko je proizvedeno visokih dvoosovinaca (400.31) koliko niskih (400.41), a koliko ovih midi N-95.05