Sanos

Autor Adin_Sally, 21 04, 2017, 20:58:13 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

Adin_Sally

Nekada prije rata u Varesu  :o...Izvor: Fb stranica: Vareska balada

Čovjek se može izbaciti iz autobusa, ali autobus iz čovjeka nikad

Marko_BL417

Evo šta znače slovne i brojčane oznake, možda nekome bude od koristi

- Da li neko moze da objasni skracenice: GNR,MPV,PVR,TVV,TVV/VO,1T,2T itd. koliko ih ima?

- Odgovor:

G-Gradski
M-Medjugradski
P-Prigradski
T-Turisticki
VV-Visoki vetrobran
NR-Niska resetka
VR-Visoka resetka
.1 - Motor FAMOS, niska varijanta
.11 - FAMOS, turisticki autobus, visoki
.2 - Motor Mercedes, niski autobus i
.21 - Mercedes visoki turisticki
kodovi 12, 13 i 14 broj redova sedista
gama 3,4 i 5 (Sanos 314, gama 3, 14 redova seedista, Sanos 515 TVV, gama 5, 15 redova sedista, visoki vetrobran) ...

Marko_BL417

#2
Sanos S 315 sa dodacima MB Travega






Marko_BL417

Kako je sve počelo...

Fabrika u Skoplju se zapravo zvala ,,11 oktomvri" i oni su radili karoserije autobusa na raznim šasijama, pa i FAP.

1961 godine formirana je interesna zajednica nekoliko kompanija, a u okviru ITV-a bio je FAP (zadužen za srednje i teške kamione, te šasije za autobuse) i ,,11 oktomvri" zadužen za međugradske i turističke autobuse. Oni 1964 godine konstruišu samonoseću autobusku karoseriju te tom autobusu daju ime Sanos (od SAmoNOSeća). Od tada svaki autobus iz Skoplja sa samonosećom karoserijom ima oznaku Sanos.

ITV se raspada, a 1969 godine se formira FFB gdje fabrika ,,11 oktomvri" pravi sve vrste autobusa (gradski, prigradski, međugradski i turistički). FFB posluje sve do raspada Jugoslavije, a činele su ga kompanije ,,11 oktomvri" iz Skoplja, FAP iz Priboja, Famos iz Sarajeva i TAZ (Tvornica autobusa Zagreb). Sva vozila iz grupacije FFB imala su FAP znak bila ona iz Priboja, Skoplja ili Zagreba.

Sanos je na autobusima koji su imali značku FAP ugrađivao Famos ili Mercedes motore.

Famos (akronim od FAbrika MOtora Sarajevo) je motor prozvodjen po licenci Mercedes benza gdje su uz licencu nabavljeni i specijalni alati za izradu motora - prese i tada najmodernija oprema za ispitivanje proizvedenih komponenti.

Mercedosov znak su mogla nositi vozila koja su izrađivana po striktnim normama i zadovoljavala visoke kriterije (pretpostavljam tražene od Mercedesa).

Ostali kamioni su mogli imati odstupanja od tih standarda i nosila su FAP znak (to je vjerovatno imalo svoj razlog najviše u cijeni koštanja konačnog proizvoda kao ostavljanje prostora za kalkulacije u cijeni/kvaliteti za izvoz na različita tršista).

Izvor: https://www.facebook.com/groups/175635419238382/

amfan

Citat: Marko_BL417Oni 1964 godine konstruišu samonoseću autobusku karoseriju te tom autobusu daju ime Sanos (od SAmoNOSeća).
Ime Sanos je starije i pojavljuje se još na modelima kojima karoserija podsjeća na Ohrid, 1960. ili 1961.

Citat: Marko_BL417Famos (akronim od FAbrika MOtora Sarajevo) je motor prozvodjen po licenci Mercedes benza gdje su uz licencu nabavljeni i specijalni alati za izradu motora - prese i tada najmodernija oprema za ispitivanje proizvedenih komponenti.
FAMOS je licencirani Saurer!

Citat: Marko_BL417Mercedosov znak su mogla nositi vozila koja su izrađivana po striktnim normama i zadovoljavala visoke kriterije (pretpostavljam tražene od Mercedesa).
Čisto sumnjam. Pretpostavljam da su sva ta stavljanja Mercedesovih znakova zapravo modifikacije. Sanosi su u pravilu imali Sanosov znak, a onda bi taj bio skinut i zamijenjen.
Paško @ www.autobusi.org

Manas

FAMOS




Autobusi i prevoznici bivše Jugoslavije

Marko_BL417

Prvi Sanos na kanalu je ujedno i prava rijetkost - proizvedena su samo dva primjerka ovog tipa

https://www.youtube.com/watch?v=0QHU86AJ2LA