Citat: starliner u 09 07, 2017, 17:34:16 POSLIJEPODNE
Citat: damir050 u 03 07, 2017, 20:57:52 POSLIJEPODNE
https://www.klix.ba/vijesti/svijet/autobus-pun-putnika-udario-u-kamion-na-autocesti-u-njemackoj-strahuje-se-da-je-17-osoba-poginulo/170703046
Neki dan se povukla prica o tome kako su senzori rastojanja na Setri beskorisni i slicno.. To je najgenijalnija stvar koja je uradjena, koliko znam taj sistem se moze ukljucivati i iskljucivati ovisno od potrebe ... vjerovatno da je to ovaj bus imao ne bi se ni desilo..
1. Kad se to počelo ugrađivati (taj sistem za prinudno kočenje ispred prepreke), kad se počelo primjenjivati na autobusima (i na kamionima)
2. Jesu li i ostali (Mercedes i NeoMan) počeli to ugrađivati istovremeno kad i Setra? Ako nisu istovremeno, kad su počeli
3. Je li to danas sandardni dio opreme na luksuznijim modelima ili se ugrađuje po narudžbi?
Nešto mislim da je Volvo prvi počeo ugrađivati ove sisteme u svoje kamione i autobuse jer je Volvo ipak sinonim za bezbjednost...
Vidim da kulirate ali nema veze...
Zanima me još nešto, ako autobus ima npr. 59+1+1 sjedišta, da li vozač smije prevoziti 60 ljudi, dakle da svih 59 mijesta bude zauzeto, plus ovo jednona kojem će isto sjediti putnik
Da li smije tako voziti liniju, odnosno da li smije agencija prodavati karte na taj način? Da li smije preći granicu tako?
Kakav je slučaj sa vanrednim vožnjama, da li se može u knjigu putnih listova upisati 60 putnika iako autobus ima 59 mjesta za putnike + ovo jedno suvozačko? Da li tako može preći granicu?
U pitanju je jedn vozač a ne dvojica.
Dakle četiri različita slučaja - linija-unutrašnji, linija-međunarodni, vanredna-unutrašnji, vanredna-međunarodni
Neki su mi laici rekli da vanrednu možeš ali liniju ne možeš, pa bih da privjerim i to...
Koliko komercijalnih mjesta ima, toliko putnika smije da bude u busu. Nema veze da li je redovna ili vanredna linija.
Naravno da smije.. znaci u autobusu od 59+1+1.. Moze biti i vozac, 60 putnika i suvozac (s tim da on mora biti u prostoru predvidjenom za odmor vozaca, tzv. Krevetu) ali to su rijetke situacije, i vozaci ne pristaju na to..
Ako je jedan vozač, to pitam?
I niste precizirali jel to važi samo za unutrašnji ili i za međunarodni prevoz? I jel vanredna ili redovna?
Vazi za sve vrste medjugradskog prevoza.A za vanredne ne znam
Imam 2 pitanja:
1) Koja je sudbina onog Eosa u Laktasima sa eurolines oznakama
2)Sta je bilo od Neoplana firme MDISS
Jedno pitanje:
Da li prevoznik koji ima bus na bh tablicama i vozi liniju iz BIH za inostranstvo smije primati putnike na medjugradskim relacijama?Odnosno da li ja mogu npr.s Kantićem ići od Sarajeva do Kaknja?
Ako je međunarodna linija u pitanju, po pravilu ne bi smio, ali to je po pravilu. Ko još poštuje pravila :D
Ne.
Izuzev linija za Srbiju.
Ne smije, a nece nijedan prevoznik koji vozi na zapad to uraditi, 100% 😉
Nije samo za zapad nego opcenito. Drugo je sto prevoznici naprave interni cjenovnik pa primaju putnike.
Linija od Centrotransa IS za Crnu Goru u kooperaciji sa Bozurom, gdje im je Bozur nekako dao dozvolu pa mogu legalno primati putnike izmjedju gradova u CG.
Popularno zvano KABOTAŽA putnika, sto se tice BiH, unutar FBiH ne funkcionira, dakle zabrana je prijevoza putnika u unutarnjem prijevozu putnika, dok u Republici Srpskoj to prolazi, kako je drug Marko napisao, na linijama prema Srbiji, pogotovo na linijama koje idu tzv. koridorom na Bos.Racu/Sremsku Racu
Sta znace konkretno ove Tablice sa crvenim slovima u HR ? :D
Hvala unapred.
Da vozilo prelazi inače dozvoljene gabarite?
Da. Vozila uvežena iz Francuske u papirima većinom imaju dozvoljenu masu od 19 tona, a u Hrvatskoj je dozvoljena masa 18 tona za dvoosovinca. Zato imaju tablice s crvenim slovima. Iako, ima vozila i koja su uvežena iz Francuske pa nemaju crvena slova. To ovisi o papirima.
Vozila sa zelenim slovima na tablicama su u vlasništvu osoba koji nemaju naše državljanstvo i privremeno su registrirana u Hrvatskoj.
Kratko i jasno objasnjeno... :D
Jos samo da dodam na izlaganje kolege - tablice s zelenom podlogom i zutim slovima RH-XXX-XX su hrvatske izvozne plocice (tzv.zollke)
Zanima me
Da li je moguće u BiH, region ili Europu uvesti autobus iz Velike Britanije koji ima volan na desnoj strani.
Poslao sam upit BiHAMKu i Centru za motor Široki Brijeg.
BiHAMK je rekao da to nije moguće, dok je Centar uputio na ODLUKU O NAJNIŽIM TEHNIČKIM ZAHTJEVIMA ZA NOVOPROIZVEDENA I KORIŠTENA VOZILA PRI HOMOLOGACIJI TIPA VOZILA I HOMOLOGACIJI POJEDINAČNOG VOZILA, član 2. koji kaže "Vozila koja su predmet homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila moraju biti prilagođena odvijanju saobraćaja desnom stranom kolovoza.
Točak upravljača, gdje god je to primjenjivo, ne smije biti ugrađen desno od srednje podužne ravni vozila."
Ova Odluka je od 28.10. 2010 godine i vozila koja su prije toga registrovana sa "kontra-volanom" vjerovatno se i dalje mogu registrirati, ali se uvoziti više ne mogu.
Zna li neko gdje ima kupiti pretvarac 220v za bus
Ja sam to vidjao po benzinskama...
Jedno pitanje.. Koliko u BiH ima žena što voze autobus? Znam za onu iz Banja Luke što vozi gradski, onda u Vitezu gazdarica Franca takodje vozi. U Živinicama imaju dvije al to su instruktorice u Mehiksu.. U GIPSu je bila jedna teta al mislim da više ne vozi.
Ima još jedna cura u BL položeno za autobus, ne vozi aktivno ali ima položeno.
Bila je još jedna žena na obuci u BL/Laktašima
Citat: Manas u 21 12, 2018, 08:50:48 PRIJEPODNE
Jedno pitanje.. Koliko u BiH ima žena što voze autobus? Znam za onu iz Banja Luke što vozi gradski, onda u Vitezu gazdarica Franca takodje vozi. U Živinicama imaju dvije al to su instruktorice u Mehiksu.. U GIPSu je bila jedna teta al mislim da više ne vozi.
Citat: Marko_BL417 u 21 12, 2018, 13:54:54 POSLIJEPODNE
Ima još jedna cura u BL položeno za autobus, ne vozi aktivno ali ima položeno.
Bila je još jedna žena na obuci u BL/Laktašima
Prosle sedmice vidjena jos jedna zena u Tuzli vozi za Transmont Kladanj
Ne vozi ta vise, samo je probala. Al u Tuzlanskom kantonu na ljeto ce biti iznenađenja al otom potom.
Gdje se na gradskim autobusima nalazi akumulator?
ili u bunkeru ispod vozačevog prozora ili u bunkeru kod zadnje osovine, ovisi od proizvođača
Jel zna neko kakav je ovo dodatak na turskim busevima
(https://i.postimg.cc/VvKXvCDf/20190531-115115.jpg) (https://postimg.cc/WqJdftBC)
Nemaju to samo TR busevi...ukratko kupola di je smjestena antena za TV...
Poz,
Je li moze neko iskusan da mi objasni princip kako se koristi tahograf kada su 2 vozaca npr od sarajeva do frankfurta je li mogu stici sa satima ili je smjena npr u Minhenu ili sl...
Ovaj momak je dobar sa svojim kanalom.
Iskreno, nemam vremena gledati sad jel to to, al mislim da ti može ovo pomoć?
https://www.youtube.com/watch?v=RJsQJ1mUs88
Hari
Dvojka moze da vozi 18 sati od toga moze 21 sat da bude radni , po pravilu bi trebao treci vozac preuzeti u minhenu ili Stuttgartu i odvesti sam bus do Frankfurta.Ali mnogi krenu zajedno sto nije bas pravilno ali se gleda kroz prste ili imaju dokaze da je tek kasnije usao ako firma ima stan u odredjenom gradu.
Koliko je još aktivnih Eurobusa AV 120 u BiH?
1x AV120-Aleksic Bus,Trebinje
2x AV120L-Unatransport,Bihac + 1x Centroprevoz-ne znam je li aktivan
A Paddy ?
Oni su imali mislim dva Eurobusa, jedan je prodan Aleksiću a drugi ?
A da.Zaboravio sam drugog,jos je kod njih
Jel Globturov u zivotu? Cuo sam da vozi lokal po Hercegovini..
Živ je i on još uvijek, ali kako sam čuo najverovatnije će još da vozi do isteka registracije.
Kolege moze li neko dati savjet za wi-fi u busu koji da uzmem i kakva su iskustva?
Javi se u pp pa da malo vise detalja mi kazes. Imam dobru opciju
Poslano sa mog SM-J400F koristeći Tapatalk
Kakav je ovo mjenjač?
https://www.avito.ru/kaliningrad/gruzoviki_i_spetstehnika/avtobus_neoplan_n116_1892417210
čudna kutija.... možda je poluautomatik, pa kutiju i ostalo prepravljali u kućnoj radinosti?
Ja bi rekao da je ovo EPS mjenjac, najvise mi lici na njega. Slicnu kutiju su imale stare 303trojke.
moze bit... posebno ako je ovo serija sa Merc motorom
Za nas laike, koja je razlika u vožnji dvoosovinca i troosovinca?
Meni licno kao vozacu, troosovinac vise odgovara, stabiliniji je, pogotovo u krivinama, veci prtljazni prostor, sto se tice duzine brzo se navikne samo malo vise paziti na zadnji kraj busa jer vise zabacuje. Sto se tice snijega, mnogo bolji je dvoosovinski. Eto neke osnovne razlike.
... a što se tiče mjenjača koji je bolji po sniježnim uslovima - automatik ili ručni? :P
Po snijegu je bolji manuelac sto se tice svih vozila od auta kamiona do autobusa
Interesuje me kakve veze imaju firme koje nose ime Jugoprevoz. U Srbiji ih ima vise, jesu li grupacija, u BiH ima u Gackom. Zanimljivo da svi imaju isti logotip. Negdje sam procitao da nemaju nikakve dodirne tacke u sta ja sumnjam.
imaš i u Bileći.. al msm da su ova dva nastala iz jednog
Mislim da su ta dva ista, jer je grad pored grada.
jel ovo onaj ex-PPZ, ex-FK Zvijezda 09?
https://www.olx.ba/artikal/37404624/prodaje-se-neoplan-stajlajner-519-3/
izgleda da je sad u Mostaru, a prema ostalim artiklima izgleda ima veze sa Aquarelle.
Svugdje u opisu oglasa pise im Stajlajner 😂😂
Vidis da na sjedistima pise PPZ Almy.
Ne znam gdje bih pitao....
Za međunarodni prevoz, imali neko pravilo (šablon) kako se posade gdje šalju? Tipa jel imaju samo vozači koji Njemačku voze, drugi švajcarsku, treći Austriju, itd...
ako neko može od vozača napisati kako se to kod njih radi.
Mislim da sve zavisi od firme do dirme , ali po meni bi bilo logicno posade slati na iste linije i iste polaske posto je to veliki plus kod putnika. :)
Svaka firma ima svoju politiku po tom pitanju. Kad ista posada drzi duze vremena jednu liniju, vrlo dobro razviju mrezu za šverc na tom podrucju. S druge strane znaju svaku banderu na toj liniji, sto je opet pozitivan sigurnosni aspekt, pogotovo za putnika.
Ko Švicarsku vozi, nesto je drugacije, jer su potrebne posebne potvrde za vozace, tako da vecinom isti vozaci drze Švicu.
Ne treba sve uvek svrstavati u isti kos da svercuju , nece niko da rizikuje da mu zatvore sve sto je ostvario sa firmom zbog duvana ili drugih stvari. :)
Naravno da ne treba, od 10 vozaca, 7 njih nesto muti :)
A nisu ti koji mute, ostvarili i podigli firmu, ne brini ;), ali oni tako vrlo lako mogu da upropaste, sto su drugi stvorili i izgradili...
nick, volio bi tebe vidjeti u ulozi vozaca, na tim linijama, da li bi se ti oslonio samo na platu. A svima nam je poznato kakve su plate vozaca u BiH.
Opet tu su jednim dijelom krivi i vozaci koji ne cine nista da se to promjeni, bas zbog te robe na kojoj je vecina zarade.
Nije malo 100 ojra po turi :) 8)
@Manas
Ja pisem iskljucivo o medjunarodnim linijama. Ti jako dobro znas da ko vozi npr. Njemacku moze finih para da zaradi, za bosanskohercegovacke uslove jako dobro. Sad koliko je neko spreman da radi, bude odsutan od kuce je druga stvar.
Ne kazem ja da je sve super, daleko od toga. Ali moramo takodjer biti realni i shvatiti da je posao vozaca zanat.
Jel zna neko na kojem instagram profilu se nalazi slika žutog Tourisma keca, prevoznika Boro Doboj ali u novom vlasništvu i na Dubai tablicama? Bus idalje na sebi ima natpise Boro. Koji je to inatagram profil objavio, može nick ako je neko primijetio?
Možete obrisati ovaj i post iznad, odgovor sam dobio na pp
pa podijeli informaciju do kraja, zanimljivo je?
Instagram profil "habeb alzeem"
https://instagram.com/habeb_alzeem?igshid=1xl0h562efi4p
Pozdrav, nisam siguran jesam li na pravoj temi, pa ako sam pogriješio unaprijed se izvinjavam. Nisam nikad putovao međugradskim autobusima i imam par pitanja:
1. Htio bih da putujem iz Sarajeva u Mostar, vidio sam na redu vožnje da ima prvi bus ujutro u 6:00. Da li mogu kupiti karte na Autobuskoj Stanici Sarajevo neposredno pred polazak busa (npr u 5:45 ujutro) ili je neophodno da to uradim prethodni dan? Tj. da li prodaja karata radi 00-24? Ili mogu li kupiti kartu direktno kod vozača?
2. Da li je jeftinije kupiti kartu u jednom smjeru (Sarajevo-Mostar) i onda opet Mostar-Sarajevo, ili da odmah kupim povratnu kartu (za oba smjera)? Mogu li npr povratnu kartu iskoristiti danas u jednom smjeru, a za drugi smjer da iskoristim tek prekosutra npr.? Tj. koliko dugo vremenski traje povratna karta?
Hvala lijepo. :)
1. Kartu moras kupiti na stanici i mozes to uraditi prije polaska. Kod vozaca kupujes samo na usputnim stanicama po gradu.
2. Jeftinije ce te izaci povratna, ukoliko putujes sa Autoprevozom jer imaju najvise polazaka na relaciji SAR-MO. Povratna bi po pravilu trebala vaziti mjesec dana od dana izdavanja,a mozes je iskoristiti za bilo koji polazak sa prevoznikom kojim si dosao.
Možeš ti otići kartu kupiti i u 5:58, ali možda neće biti mjesta u autobusu i onda ti ovi na stanici ne mogu prodati kartu, tj. ne možeš ići tim busom u 6 nego sljedećim (možeš prvim sljedećim a možeš i kad ti odabereš termin, dal popodne, naveče, sutra, prekosutra itd. na tebi je da odlučiš). U pravilu se karta za takve relacije kupuje dan prije (ili pola dana prije ako je polazak naveče).
Na mnogo dužim relacijama se karte kupuju mnogo prije, npr. za Austriju, Njemačku, Skandinaviju... Mislim da neke firme imaju rok do kad moraš kupiti kartu da bi išao s njima, npr. polazak za Švedsku je u četvrtak, dok najkasnije dva dana prije (do utorka) se može kupiti karta i poslije ne, jer se dan prije polaska zaključuje spisak putnika i shodno tome se bira autobus koji će ići. (Nisam siguran ali mislim da je tako.)
Što se tiče drugog pitanja, povratna karta je uvijek jeftinija od dvije jednosmjerne karte. Povratna karta važi i za kooperanta (ako dvije firme voze liniju Sarajevo - Mostar onda su jedna drugoj kooperant). Kad budeš išao u Mostar, pitaj vozača koji prevoznik im je kooperant. Nemoj se iznenaditi ako ti kažu da nemaju kooperanta jer mnogo prevoznika (firmi) sami voze liniju. Na stanici u Mostaru (ili bilo kojem drugom gradu ako si došao sa povratnom kartom) moraš izvršiti rezervaciju. Ako znaš kad se vraćaš, npr. prekosutra, preporuka je da je rezervišeš odmah kad stigneš (za datum kad se vraćaš, odnosno ako ideš prekosutra rezervišeš je za prekosutra), da budeš siguran da će biti mjesta u busu za povratak. Ako ne znaš kad se vraćaš, npr. vraćaš se za mjesec - dva, onda dan - dva prije povratka odeš na autobusku i rezervišeš je za datum koji ti paše. Samo gledaj da ti ne istekne period važenja povratne karte
Povratna karta važi onoliko koliko prevoznik odredi svojim pravilima, uglavnom 30 ili 60 dana, ima naznačeno na karti koliko dugo važi povratna. Ako nema naznačeno na karti, pitaj vozače.
Za sva dalja pitanja i nejasnoće ti stojim(o) na raspolaganju :)
Bude mjesta za svaki polazak sigurno tako da nema potrebe dan ranije dolaziti.
Sto se tice relacije Sarajevo-Mostar trenutno voze Autoprevoz, Konjictrans, Ljaljic i svako radi sam za sebe. Autoprevoz ima najvise polazaka tako da ti povratna najbolje odgovara sa njima.
Hvala najljepša na vrlo detaljnim odgovorima, vrlo ste ljubazni. U potpunosti ste odgovorili na oba moja pitanja.
Dakle u zaključku u konkretno mom slučaju, dođem na kolodvor malo prije 6, kupim povratnu kartu za Mostar, specificiram za kojeg prevoznika (dakle Autoprevoz), ukrcam se i to je to. U povratku iz Mostara, sa tom kartom mogu poći u bilo kojem terminu u okviru roka važenja povratne karte, kod tog prevoznika.
Prilikom kupovine karte na kolodvoru, ima li neka "stanična" taksa koja se dodatno plaća? Pošto sam vidio na internetu da se neki žale na to pa se preporučuje da se kupuje karta direktno kod vozača da bi se to izbjeglo?
I kad sam se već raspisao da pitam, koliko okvirno skuplje dođu dvije jednosmjerne karte u odnosu na povratnu?
Ja cu ti reći iz ličnog iskustva, sad ne znam moze li se direktno cijene karti govoriti ali otprilike te izađe povratna 30% povoljnije nego što bi uzeo dvije jednosmjerne.
Stanična usluga je max 1-2KM zavisi od stanice do stanice koliko naplaćuju ali ide direktno sa kartom računa se i mislim da ne postoji mogućnost kupovine kod vozača jer na ulazu na stanicu u SA stoji redar i kontroliše jel imaš kartu.
Kad smo vec kod karti imam pitanje za @Manasa interesuje me ove cijene na stranici Centrotransa kad gledam Ključ Sarajevo cijena karte je 26.50KM povratna.
Sad me interesuje kad bih kupio koji je način pokaza vozaču karte?
A inače od S. Mosta do Sarajeva platim tu kartu vise nego 3 puta skuplje
Citat: Manas u 27 12, 2020, 23:15:06 POSLIJEPODNE
Sto se tice relacije Sarajevo-Mostar trenutno voze Autoprevoz, Konjictrans, Ljaljic i svako radi sam za sebe. Autoprevoz ima najvise polazaka tako da ti povratna najbolje odgovara sa njima.
A jel i u tom slučaju (ako nema kooperanta) treba izvršiti rezervaciju u mjestu dolaska, u ovom slučaju u Mostaru??
Raja@ Stanicna usluga i ovjera povratne karte je u vecini slucajeva 1 KM. Sto se tice ove linije za Mostar, oni staju na nekim stanicama u gradu pa moraju licno pisati karte, dok je na Autobusnoj stanici zabranjeno to raditi. Kartu je najbolje i bezbolnije kupiti na pocetnoj stanici, jer ta internet prodaja jos nije usavršena pa ce ti neki vozac i traziti da negdje isprintas tu kartu. I ako budes isao sa Centrotransom ona ti vazi za sva tri polaska koja prolaze kroz Kljuc.
Marko@ Nema potrebe za tim jer u ovom periodu nema uopste guzvi da bi se brinuo da ce ostati bez mjesta za sjedenje, pogotovo sto ulazi na polaznoj stanici.
Još jednom, hvala puno svima. Ostajte mi zdravo i čuvajte se, lijep pozdrav. :)
Ništa, tu smo :)
Sretan put i uživaj :)
Za razliku od običnog autobusa, osim pločice za prevoz djece, šta to posebno mora imati autobus za prevoz djece pa se radi atest i kontrola da li taj bus zadovoljava tu vrstu prevoza?
ja ne znam da li je uopšte naše zakonodavstvo klasifikovalo "Autobus/Minibus za prevoz djece" i šta sve mora imati i koje prevoze i kada može obavljati
Jel ta firma imala stare Ikarbuse i jedan zglobni Ikarus (Madjarski)? Ako jeste zna li neko jesu li u zivotu jos?
Ikarusi su od Borca iz Travnika, a ne znam jesu li još u životu, posebno me interesuje harmonika IK-16x, baš sam sinoć htio pitati za njega, ali nisam htio da spamam ovu temu
Mislim da ne, bila su prošlih godina dva zglobna na prodaju. Naravno, volio bih da se pokaže suprotno.
Iskopao sam ovu sliku na internetu, gdje se vide TAMovi, dva Ikarusa i u pozadini zadnji Ikarbus.
(https://i.postimg.cc/q7J6fqYg/Screenshot-20210307-190233-2.png)
Al Jazeera
Mislim da je prije godinu-dve bilo priče da novoproizvedeni turistički busevi moraju imati mala vrata i rampu za invalidska kolica... Jel taj zakon ukinut jer evo vidimo da zadnjih isto godinu-dvije novi busevi izlaze bez tih dodataka?
U zemlji gdje su prije par godina ukinuli zakon da motorna vozila koja obavljaju redovan linijski saobraćaj moraju imati dvoja automatska vrata i vratili ga da su dovoljna jedna automatska vrata, zakon o rampi za invalidska kolica možemo očekivati tek za nekih 10ak godina a da se počne primjenjivati možda najranije 2037. Pa kod nas u krajem decembra 2020. god uveli zakon o folijama na staklima auta koji počinje odmah važiti ali će se početi primjenjivati tek od 1.6.2023.
Ovo za lift za Invalideje vec stupio na snagu u nemackoj da svako vozilo novo koje ce voziti u linijskom prevozu mora da ima lift za invalide, dok ako vozi turizam ne mora.
Ovo je na nasim prostorima jako malo zastupljeno sto je po meni sramota kao da osobe sa invaliditetom nemaju pravo na putovanje, za sad koliko vidim samo se po HR i SRB u gradskom prevozu to popravilo koliko toliko.
Jedino ko na nasim prostorima vozi za Flix ima lift za invalide ili ako su kupili polovnu Setru 431 DT da ima sira zadnja vrata sa rampom ali da je neko kupio namenski novo vozilo za to nisam primetio. Trebala bi nekako drzava da subvencionise deo od tih 30.000 eur koliko kosta taj lift npr kod evobusa. :)
Citat: Marko NSda je neko kupio namenski novo vozilo za to nisam primetio
Kupio je jedino CTS novih šest vozila (3 VDL - 3 Merc) namjenski sa liftovima za potrebe Flixa, ali kažu insajderske informacije da na šest autobusa u protekle 3 godine nisu šest puta koristili te rampe. Jednostavno nije bilo potrebe pošto se jako jako jako malo putnika u invalidskim kolicama odlučuje za putovanje busom...
Jesu li mrežice na sjedištima toliko skupe da se ne isplati kupovina novog autobusa s njima?
I jesu li toliko skupe da se naknadno ugrade u polovan autobus koji je uvezen bez njih, jer stvarno em estetski je ljepše nego da je onako golo, em ima svoju svrhu tokom višesatnog putovanja
Mislim da je to postalo kao i tv u autobusu - prevaziđeno.
Više štete nego koristi od toga. Slabo ko zna cijeniti to i što je još bitnije - pravilno koristiti. Obično se jako brzo razvale i onda onako vise što daje baš loš dojam o busu i firmi pa ja i razumijem odluke da se to počinje izbacivati...
To ste tice mrezica to uopste nije skupo. Ja sam kupovao u Turskoj mjenjao ih a sto se tice toga ne treba to uopšte stavljati jer niko od putnika ne zna cuvati i paziti. Brzo se potrgaju razvuku jer u njih ubacuju po 2 velike flase vode, jakne svasta nesto
Hvala vam na odgovoru, kako ovom, tako i prethodnim. Čitam sve na vrijeme, samo neću da spamujem temu sa "hvala", "zahvaljujem" i sl.
Meni nekako ljepše vidjeti unutrašnjost busa s mrežicama, al kao što kažete protiv balkanskog mentaliteta se ne može.
Evo još jedno pitanje, malo me sramota obzirom da sam završio tehničku školu (saobraćajni smjer) i tehnički faks (isti smjer), no to dijelom ide na čast našem prosvjetnom sistemu koji u plan i program nije uvrstio ovu, za našu struku itekako bitnu tematiku
Naime, na našim potvrdama o ispitivanju tahografa, izmđu ostalih stoje i oznake "w" i "k". Zna li iko koju veličinu označavaju ove oznake i koja je ovo mjerna jedinica [ipm/km]
Te šta označava ovo I ili l izraženo u milimetrima?
(https://i.postimg.cc/zv5rsLWY/VDO.jpg)
Ako gledamo iz perspektive fizike zbog ovog Vmax, W znaci rad u J ili Nm, K je Kelvin to je SI mera za termodinamicku temperaturu ali ovaj deo iza nema nikakve veze sa tim. Jel to neko starije vozilo u pitanju posto takve stavke nisam imao prilike nigde da vidim.
Bus je ona Setra što si me neki dan u What's Up-u ispravio za godište, ali mislim da to nema veze jer je potvrda od februara 2020. I na svim autobusima (na svim potvrdama) je ovako navedeno.
Malo slovo k i malo slovo w... Kelvin [K] je valjda mjerna jedinica a ne veličina, veličina je temperatura...
Da znam šta je ovo [imp/km] onda bih lako došao do zaključka, al ovako ništ'
Mislim da to ima veze sa prenosnim odnosom u mjenjaču, transmisijom, ali šta tačno (i da li je uopšte to), ne znam
Evo pločica iz drugog busa, gdje su druge vrijednosti
(https://i.postimg.cc/3rjCD7mc/VDO1.jpg)
A evo par gradskih, na zadnjoj slici se, pored mjerne jedinice [imp/km] može vidjeti i [U/km]
(https://i.postimg.cc/2SQHkvTV/20210513-170012.jpg)
(https://i.postimg.cc/N0Qd5MPb/20210513-170505.jpg)
Impuls po kilometru?
https://context.reverso.net/translation/polish-english/imp%2Fkm
Ovdje ima objasnjeno
http://www.propisi.hr/print.php?id=7643
Da jedinica za termodinamicku temperaturu nisam bas najbolje preveo, ali eto rajaizsane je nasao dobro resenje i hvala mu :)
Zanima me kolika je razlika u potošnji goriva, između dvoosovinca i troosovinca, i automatika i manulenog mjenjača?
Evo par sa dve osovine sto znam.
VDL Future idu oko 19-20 l na 100 km.
Setra 515-516 / Tourismo oko 21-23 l na 100 km.
Setra 315 GT-HD manuelna V8 Motor, sa prikolicom je znala imati oko 28-30 l.
Man i Neoplan znaju imati i od 26-30 l imaju vecu potrosnju.
Za Volva sam cuo da je stedljiv ali ne znam tacne podatke.
Troosovinci.
Setra 516 HDH oko 23 l ali sa PPC sistemom.
Setra 517 HD,Tourismo L oko 23 l bez PPC.
Setra 431 DT sa prikolicom zna do 30 l da ima.
Sva vozila sto sam naveo su Automatik osim Setre 3 , ali mislim da manuelni malo vise trosi ali zavisi od voznje svakako.
417 HDH prefacelift 30-ak litara na autoputu (tempomat 100km/h), a na planinskim putevima 37-38 lit. sa klimom i u maximalno opterećenim uslovima (sva mjesta puna i bunkeri prilično popunjeni)
Poluatomatik, 12 brzina (na 100 km/h 1250 o/min)
Trebalo bi da manuelci manje troše.
Ajd čućemo vozače s foruma, ipak sigurno znaju.
Sto se tice potrosnje moje kod buseva sto sam vozio izgleda ovako
416 HDH automatik od 30-34l zavisno gdje se ide vremenskih uslova
431DT 2008 godina od 30-35l što se tice auto puta. Na CG trisu preko 40l
431 2015 godina euro 6 njoj je potrošnja oko 30l
Man R09 2 osovine 2018 god oko 22-25l
Neoplan tourliner 2018 isto tako 22-25l
Vozio sam jos buseva al nisam racunao potrošnju
Kad smo kod potrosnje goriva autobusa,zna li neko koliko otprilike trose goriva ovi minibusevi jer svaki dan sve vise vidim prevoznika da na linijama voze ovi minibusevi sprinteri,iveco itd...
Setra S 431 DT, kada vuče punu prikolicu za prtljag troši po 7-8l više na 100km. Što mu dođe 32l/100km bez prikolice odnosno 39-40l/100km sa prikolicom.
Almo88
Oni novi kostaju od 80.000-100.000 eura , ja ih licno nikad ne bih uzeo.
Dodas jos malo para i imas bus a potrosnja je kod njih od 16 do 20 l zavisi od vise faktora.
Pardon gore sam se zeznuo 30 l trosi kad je natovarena 431 a sa prikolicom zna i po 40 ;D
Sprinter i Iveco ti ne bi smio uzimati 16-20 litara.... Toliko trebaju da troše minibusevi 27+ sjedišta. Oni bi trebali do 15 uzimati u normalnim okolnostima vožnje.
Ovo sam video po austriji trose ali to nisu bas povoljni uslovi.
I cena im nije ni malo niska po meni bolje je uzeti bus, posto osim goriva ima dosta istih troskova kao i bus.
Evo još malo o potrošnji, info od vozača (napomena da su ti vozači duže godina zaduženi za samo te autobuse, pa poznaju svoje vozilo i znaju kako smanjiti potrošnju)
415 GT-HD prefacelift - 22,2 l na liniji Novi Sad - Trebinje (uslovi teški, sve brdo do brda, međutim ne znam popunjenost)
516 HD/2 - 21 l na istoj liniji
415 GT-HD prefacelift na autoputu - puna i pod klimom oko 23 l
Citat: The_Dubster u 26 07, 2021, 08:18:28 PRIJEPODNE
Sprinter i Iveco ti ne bi smio uzimati 16-20 litara.... Toliko trebaju da troše minibusevi 27+ sjedišta. Oni bi trebali do 15 uzimati u normalnim okolnostima vožnje.
Mi smo par tura isli sa punim sprinterom i putnika i prtljaga za Bijeljinu. 11 litara potrošnja. Što je mene iskreno zadivilo. Jednu turu sam imao 18 putnika, 15tak kofera i jednu malo težu pošiljku., isto tako i u povratku. Za 650 kilometara potrosnja 72 litra. Znaci preopterecen bio. A znalo je bit i 65 litara kad nije bio opterecen.
Otokar vectio na 650km potrosi od 120 do 125 litara (18.5 do 20 l na 100km)
Starliner na istoj razdaljini potrosi 185 do 195 litara, prosjej 29l na 100km
Neoplan skyliner 31-32l.
Dobro, linija je teska, ima dosta stanica, gradova, stajanja, Komar, Majevica itd itd.
Ali po meni ovaj Otokar ima idealnu potrosnju, jos ima 39 sjedista, komercijala cista [emoji1787][emoji1787]
Poslano sa mog SM-A515F koristeći Tapatalk
pa to je to.... Ovisi naravno i od samog motora te noge vozača i naravno opterećenja.
Semberija mi je pričala da njihov Sprinter 160 KS na liniji za Sloveniju ima prosjek 11 litara...
Mada, ovo za Starliner i Skyliner ti ne vjerujem, al hajd :D
čekamo da vidimo koliko će Temsa popit kad krene s radom :D
Npr. Setra 511 trosi isto kao i 515, od 20 do 22 l na autoputu.
Spprinteri oko 10-11,
Moje neko misljenje je da treba voziti ili sa sprinterom ili velikim busom, ne vidim neku i utedu na ovim 30-35 mjesta.
Jedino sto jeste pozitivno je parking i okretnost
Meni je bilo zanimljivo da cujem da C2 zglob 2020 godiste trosi oko 62 l a C2 solo oko 45 l bas je jaka potrosnja ima dosta neravnina. Dok Hybridi trose 10-15 l manje. Elektro moze na nekim linijama da izdrzi od ujutru u 6 do uvece do 20 h najvise.
Sto je tice elektricnih ja sam cuo da za 2 autobusa treba 4 vozaca, tj da jedam moze pola smjene da vozi...
Isto tako je bilo da je uzrok par pozara u garazama elektro autobusi, tj odredjeni model da je u svim garazama napravio pozar
https://www.welt.de/vermischtes/article234310454/Elektrobus-loeste-Grossbrand-aus-Muenchen-zieht-E-Fahrzeuge-aus-dem-Verkehr.html
*greska za 2 vozaca trebaju 4 el autobusa :D
Čitam ovo sa linka za Europa Cazin,da im Scanie troše 27/28l troosovinske.
To je super potrošnja
Treba uzeti u obzir i brzinu
Ove Skanije voze liniju gdje je skoro sve autoput, aije isto (štaviše, prema mnogim vozačima i gazdama drastična je razlika) ako ideš konstantno 95, 96 ili 97 km/h i ako ideš 100 km/h.
Možda mnogi vozači koji su ovdje naveli respektabilnu potrošnju drže tempomat na 90 i nešto. Ne optužujem nikoga ali brzina je nepoznata
Isto zavisi i od terena, dal po brdima voziš 80 km/h ili po ravnoj cesti bez uspona
Citat: Marko_BL417 u 23 05, 2021, 00:04:21 PRIJEPODNE
Jesu li mrežice na sjedištima toliko skupe da se ne isplati kupovina novog autobusa s njima?
I jesu li toliko skupe da se naknadno ugrade u polovan autobus koji je uvezen bez njih, jer stvarno em estetski je ljepše nego da je onako golo, em ima svoju svrhu tokom višesatnog putovanja
Citat: The_Dubster u 23 05, 2021, 00:38:59 PRIJEPODNE
Mislim da je to postalo kao i tv u autobusu - prevaziđeno.
Više štete nego koristi od toga. Slabo ko zna cijeniti to i što je još bitnije - pravilno koristiti. Obično se jako brzo razvale i onda onako vise što daje baš loš dojam o busu i firmi pa ja i razumijem odluke da se to počinje izbacivati...
Citat: setra315gt-hd u 23 05, 2021, 19:25:42 POSLIJEPODNE
To ste tice mrezica to uopste nije skupo. Ja sam kupovao u Turskoj mjenjao ih a sto se tice toga ne treba to uopšte stavljati jer niko od putnika ne zna cuvati i paziti. Brzo se potrgaju razvuku jer u njih ubacuju po 2 velike flase vode, jakne svasta nesto
Ne znam jel cijena univerzalna za sve proizvođače i godišta (eto sa nekim odstupanjem od ± 5-10 € radi konkurencije ako uopšte postoji), ali za Tourisma najnovije generacije jedna mrežica košta 80€
Pozdrav, da li neko ima fotografije od starih Mercedesa iz Laser d.d(sada d.o.o.) i Krajnović d.o.o.?
jel mislite na O405?
Ne, imam fotografije od O405/G i O407
Zanima me ima li neko od onih što su prije ovih bili nisam siguran jesu li bili O305 ili O307 i jesu li imali O305G?
evo sad sam provjerio i imali su 3x Mercedes O307.
Malo sam tražio po našem starom arhivskom forumu i jedino sam našao ovo iz 2014
http://i.imgur.com/JK24kHp.jpg - autor naveden na slici
Hvala🙂🙂
tko ono ima sprintera sa travego štopkama?
BVB
Bus trans Mujić Mostar
Na Irizar PB/i8 i na nekim Irmaos Motama Atomic poklopci bunkera se otvaraju automatski, na struju. To je elektronika, a elektronika zna zakazati neovisno o kvalitetu. Elektronska brava zakazala, ručki na poklopcima za ručno otvaranje prtljažnika nema. Kako u tom slučaju otvoriti prtljažnik, postoji li način a da se ne provaljuje brava, oštećuje itd?
jučer ujutro baš sjedim sa jednim vozačem koji duži Setru peticu i kaže da su ti bunkeri na električno otvaranje i da svi bočni poklopci imaju isti fazon i da uopšte nema bravice sa ključem. I da su nedavno imali situaciju da su im se akumulatori ispraznili što je napravilo problem jer nisu mogli otvoriti ni vrata ni bunkere, pa samim tim ni odjeljak gdje stoje akumulatori da ih zamjene... I riješili su na način da su zvali Kantićeve vozače u pomoć i oni su im objasnili kako da izvade bravicu i uz pomoć šarafcigera daju kontakt za otključavanje barem poklopaca da dođu do akumulatora...
Dakle, način uvijek postoji, pa čak i da se ne napravi velika šteta :D
Možda je pitanje glupo, ali ne znam. Interesuje me nešto o osiguranju vozila (konkretno autobusa). Pretpostavljam da sva komercijalna vozila imaju neko jače osiguranje (Kasko itd, ne znam kako to ide), što samih vozila ako ih neko obije, ošteti, ukrade, ako se unište u požaru ili u poplavi itd ili iz nehata (normalno da u našoj državi to neće biti isplaćeno ni blizu visine štete al aj)
Uzmimo primjer: za autobus 2005. godište (polovan dakle), redovno održavan itd. plaća se gore navedeni vid osiguranja, taj autobus ostane u kvaru 300 km od sjedišta firme. Sad, nedelja je, servis ne radi, a putnici se trebaju vratiti kući i firma pošalje drugi autobus po putnike ili kontaktira drugog prevoznika u najbližem mjestu da putnike vrati nazad. Opcije su različite, ali zajdničko im je trošak. Prvenstveno trošak goriva, 600 km u oba pravca ide prazan (zamjenski autobus u jednom pravcu a ovaj kad se popravi prazan ide nazad), pa dnevnice za vozače, putarina itd. Hoće li osiguranje isplatiti troškove koje sam nabrojao i još neke koje ne znam ili makar dio njih? Da li podliježe osiguranju kad autobus na putu ostane onesposobljen (crkne neki vitalni dio i sl.) i zbog toga se mora napraviti "prazna" vožnja?
Pa nema osiguranje veze s time kako ti održavaš autobus, ako ostane u kvaru ti snosiš sve troškove i to je to, a sto se tiče isplate štete u svakoj zemlji na ovom svijetu je isto, nikada ti nece isplatiti cijeli iznos, uvijek su kalkulacije.
To sto si naveo vise spada u domenu neke servisne garancije ako je prije napravljen servis, pa se nakon toga bus pokvario ali opet i tu ima svega jel do toga jel do neceg drugog itd itd itd.
Tako Markane osiguranje placas jako skupo a bolje za sve da ti nikad ne zatreba, u SAD-u u zadnje vrijeme su neke firme se prestale baviti prijevozom jer je trosak osiguranja kod njih ogroman, pogotovo ako imas nekih nesreca i toga.
BVB
Znači ovi troškovi prazne vožnje, što je bus išao po putnike prazan i drugi kad se popravio isto prazan se vratio i potrošili pola tanka goriva, i troškovi angažovanja vozača, to kako sam shvatio 99,9% neće biti isplaćeno od nijednog osiguranja?
Nece nema osiguranje nista s time, oni tebi placaju nedaj Dragi Bože u slucaju nezgode i ostecenja autobusa obestecenje ili snose trosak popravka a tu oni rade procjene pa ide vjestacenje i to sto vec, a posebna stavka su osiguranja putnika.
Tako da uvijek prije puta treba dobro prelgedati svoje vozilo sto amerikanci kazu pre-trip a ne samo okrenuti ključ i goni jer tako moze vidjeti ako su neke stvari neispravne one koje se golim okom vide (sijalice, gume, pa malo otvorit motor cisto vidit jel sve izgleda ok, itd itd...) a kvarovi su se uvijek dogadali i dogadat ce se i to je to.
BVB
Imam 1 pitanje vidim da ste komentarisali potrosnju buseva ali sve turisticke nigdje gradskih zanima me postrosnja gradskih dvoosovinaca manuelni/automatik
Vrsta linije sezonska, a period održavanja svaki dan tokom čitave godine - ne znam kako ali evo, kod nas je moguće i to
(https://i.postimg.cc/59kHWsNs/Screenshot-1.png)
pa sezonska - vozi 2 sezone tj. i ljetnu i zimsku sezonu što znači cijelu godinu :D
Jel sad po zakonu obavezno da autobusi i kamioni imaju ove naljepnice za mrtvi ugao jer sve više i više autobusa i kamiona i kod nas i u regionu viđam sa tom naljepnicom
Mada to po meni nije potrebno jer autobusi i kamioni pa i neki kombiji imaju iznad glavnog i ispupčeno ogledalo koje retrospektira dosta prostora oko autobusa ali da je s naljepnicom manja šansa od nastanka nezgode jeste
U Francuskoj je po zakonu ta naljepnica obavezna i propisana je gdje se postavlja zato i piše angles mortes (a puno tih kamiona i buseva tamo ide zato ih imaju) , a inače mrtvi kut je dosta zeznut pa makar i s retrovizorima jer imas puno radnji koje moras pratit u voznji
BVB