Postovani clanovi, pozdravljam sve. Posto je ovo tema za sve i svasta imam pitanje pa bih zamolio ako neko zna neke odgovore da pise ovdje, naime, planiram uzeti dva busa i mini bus i raditi samo vanredne ture u drzavi i inostranstvu. Pa pitam sta mi sve za pocetak treba, od papira, objekata, kome da se sve obratim i ostalo, Ja sam iz Gradiske(BiH)
Kod nas ti je, kao i sve, malo komplikovano za ispratiti proces, jer uvijek fali jedan papir i jedan pečat :D
Ali recimo za početak možete pročitati više na ovim linkovima, pa na osnovu stvari ovdje da pokrente prve korake.
https://www.kontoprom.com/?strana=DOOiliSP
http://osnivanjepreduzeca.rs/osnivanje-preduzeca-u-republici-srpskoj/
http://www.investsrpska.net/files/131210_Koraci_u_registraciji_jednoclani_doo.PDF
Sretno vam i nadam se da ćete uspjeti te da će naš forum dobiti jop jednu temu :D
Hvala na linkovima, nesto sam vec nasao, citao, ne zurim puno ali nadam se da cu staviti vasu naljepnicu na svoj bus. Imam prostora za posao samo mi treba malo srece. :)
Nadam se da sam na pravom mestu postavio komentar :D
Moje pitanje je sta je sve potrebno da se otvori prevoznicka firma u Bih ?
Hvala unapred.
strašno puno papira i veza :D
Papira treba puno, veze trebaju da se to sve ubrza, a vala treba i para...
Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
To su najmanji problemi ;D nego interesuje me jel mora vlasnik da ima polozeno D Kategoriju ko u Austriji ?
Hvala unapred. :D :D
Ne mora ako registrujes kao d.o.o. a ako registrujes kao obrt onda mora
Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
Pozdravljeni
Zanima me sledeće, tačnije imam nekoliko pitanja. Često posjećujem ovu stranicu jer volim autobuse i sve vezano za njih, mada mi je struka skroz deseta. Vidjeo sam red voznje na stranici ministarstva TK i zanima me da li je i dalje validan taj raspored voznje kantonalnih linija. Drugo pitanje je sledeće: Zanima me koliko kosta otvaranje linija sledećih i da li se one plaćaju glede na broj polazaka ili kako vec
a) Opštinske
b) Kantonalne
c) Federalne
d) Međuentitetske
e) Međunardone linije
Pokusao sam naci podatke na netu ali ih nisam pronasao
nema podataka zvanično, jer se u ovoj državi ništa ne poštuje.
Pitanje je pravo, ali jednostavno neće ti niko dati pravi odgovbor zato što to vladajćim tako odgovara. Bukvalno ti ide po principu koliko "podmažeš" tolike su ti šanse za neku liniju...
Postovanje, ne znam da li trebam ovdje pisati ali pisem...
Zanima me sta mi treba sve od papira da bih mogao imati dva tri busa za iznajmljivanje, koja bi radila turizam u bih i inostransvu. Takodje zanim me sta vozilo trebe da posjeduje od dozvola papira i tako dalje.. Recimo da namjeravam kupiti mb sprinter 20 mjesta, setru 315 hd koji su koraci da bih ostvario poziciju za rad. Unaprijed hvala.
ako mislis na poslovanje u BiH, prvo moraš otvoriti firmu sa odgovarajućom djelatnošću, ući u pdv sistem i onda tek krenuti na kupovinu vozila.
Ovisno jel vozilo uvezeno ili je kupljeno u BiH idu određene procedure oko carinjenja, homologacije, registracije i izdavanja licenci za rad vozila.
Dakle, prvo u svoju opštinu da vidiš šta je potrebno za otvaranje firme pa onda dalje korak po korak :D
Za otvaranje firme je potrebno:
Ljekarsko uvjerenje
Potvrda sa suda da nemas zabranu obavljanja samostalne djelatnosti
Potvrda iz centra za socijalni rad o poslovnoj sposobnosti
Potvrda iz porezne da nemas dugovanja
Diploma
Ovjerena kopija licne karte
Ovjerena kopija diplome
Dokaz - uplatnica o uplacenoj opstinskoj taksi
I zahtjev za pokretanje samostalne djelatnosti
Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
Ajd da ovdje pitam....
Jesu li većina autobusa na međunarodnim/međugradskim linijama na dizel?
zvanično 100%, nezvanično ko zna kakvih mješavina ima hhahahaha :D
koliko znam samo su Kinezi do sad napravili visokopodne buseve na struju, ali zbog toga njihov domet nije velik pa nisu zasad zaživjeli niti su trenutno isplativi
Baci se u sevdah, ajd reko bolje da pitam neg da skitam.
Koliko sam goriva treba do nekog Študgarta, a sad je dizel oko 2.00km, a busevi su tu oko 22-25 litara troše na 100km, kako koji.
Te stanične usluge, te pdv indirektnom i poreskoj upravi, plate vozačima, putarine, mnogo rasoha, ali očiglendo ima i mnogo prihoda. :)
ma kakav prihod... gorivo skoro nikad skuplje, a karta jeftinija dok putnika nikad manje...
da ne govorimo da se mora platiti porez za svaku državu posebno. Ovi mali privatnici što voze jednu liniju prema vani su pravi čarobnjaci kako se uklapau i ostaju da rade. Svaka im čast
Ja mislim da Svi ovi imaju neki Popust na Gorivo
Neznam kako to sve ide sa Ovim karticama za Gorivo
Ovi koji sipaju na Benzinskim pumpama imaju 5-15 feninga popusta po litru, ovi sto imaju vece firme, cisterne, pa i svoje pumpe gorivo, dobro prolaze sto se goriva tice, ali troskova ima bas bas mnogo
Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
Putnika nikad nije bilo vise, ali nikad vise ni polazaka.
A o cijenama da ne pricam, da im autobusi idu na vodu ne znam dal bi se isplatilo
Pogotovo međunarodnih linija ima mnogo otkakako su "otvorene" granice.
Iz BL sigurno ima 4 poslaska ka njemačkoj u toku dana, a možda i koja više, za Beč isto 3-4.
Iz Zenice npr za Njemacku ide ujutro prvi Jelinak, pa Halilovic, Kantic, Centro-flix, globturs, biss-flix, srijeda, petak i subota je i Prosic tu, i svi krecu u razdoblju od 7 do 11:30.
Za Bec ujutro prvi Biss, pa Centro, Globtur, pa Kantic
Npr Zagreb, u 7 ide Jelinak, 8:30 Biss, 8:45 Kantic, 11:30 Kantic, 14:30 Jelinak i da sastavis putnike sa tih svih polazaka pitanje je bil imo pun jedan bus
Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
Jel imaju vozači na međunarodnim linijama gdje spavati il moraju u busu?
Odnosno plati li agencija neki smještaj, kakav je da je.
Normalno sa imaju, agencije iznajmljuju stanove
Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
Mislim da je i zakon da se odmor mora koristiti van vozila i da moraš imati potvrdu (račun) iz hotela, pansiona il gdje si već odmarao u slučaju da te inspekcija zaustavi.
Posto se na prethodnim Komentarima Gorivo spominjalo zar nema povrat poreza za Dizel ?
I koliko znam dosao je novi zakon u EU pre nekoliko meseci gde duze pauze ne smeju da se prave u Vozilu vec mora Hotel da bude sa racunom.
Hvala unapred :D
Veće firme u glavnom dobijaju gorivo po povlašćenijoj ceni jer se uzima na veće količinie.
Što se odmora tiče bar u Srbiji niko ne traži račune i td jer ima dosta linija preko dana gde sedimo po autobusima jedino za noćenja svi ili uzimaju stanove/hotel ili ako je neka linija lokal ili slično vozač koji radi je iz tog mesta pa spava kući.
Pitao bih ovdje mada nije adekvatna tema.
Kako vozači iz Bosne voze za inostranstvu, tj zemlje EU, s obzirom na onu foru od tri mjeseca da možeš biti tamo? Odnosno, kako ih vode na graničnom prelazu?
Ne znam iz Bosne naši iz Srbije dobijaju radnu vizu.
Kao prvo ja nisam nigdje cuo da vozaci autobusa spavaju u autobusu, na linijama ili prevoznici imaju stanove iznajmljene ili spavaju u jeftinijim hotelima npr ibis budget i sl.
U turizmu spavaju gdje i grupa.
Inace kad smo vec kod ekonomije, stariji vozaci su mi pricali da je na Njemackoj ranije bilo pravilo sve preko 15 putnika ide dobit.
Sad racunajte da li se isplati do Münchena i nazad otici za 750eur s obzirom da je povratna 50ak eur?
Od 2019. će se vjerovatno ograničiti uvoz polovnih vozila u BiH na Euro 5 standard, a novih vozila na Euro 6. Kada o ovom bude bilo još priče sigurno ćemo viditi veliki uvoz starijih autobusa kao i prije pred zabranu. Nadam se da će se ova odluka odnositi i za autobuse.
Ajd ovdje da pitam, čisto zbog radoznalosti.
Jel mogu svi prevoznici voziti sopstvene linije ili negdje moraš imati kooperanta?
Jel to ima uslov neki za liniju, ili prosto agencije nemaju infrakstrukturu pa moraju uključiti još nekog sa sobom, ili su to neki skroz treći razlozi?
na koje tačno linije mislis? jer mislim da samo za vanjske linije moraš imati kooperanta.
Da su ukinuti kooperanti čak i za međuentitetske linije, a unutar entiteta ti ne trebaju kooperanti, ali tu provući liniju je postala nemoguća misija....
Mislio sam generalno.
Da, za inostranstvo gotovo svi imaju kooperanta, il otvore firme vani, tipa Kantić.
Pozdravljeni forumaši..Pošto sam veliki ljubitelj autobusa, a nisam šofer, imam nekoliko pitanja za Vas..
1. Kada bus vozi međunarodne linije npr. Tuzla - Hamburg, da li se pregled i servis busa radi posle svake linije ili kako već?
2. Koliko jedan šofer smije voziti kad su međunarodne linije u pitanju? Mislim sati i km
3. Koliko košta otprilike održavanje jedne međunarodne linije (plaćanje mjesta na autobuskoj stanici) te ako ste upućeni koliko košta takva jedna linija msm na ostal troskove, putarina, gorivo i ostalo sto ide.
4. Koliko smije biti bus star na međunarodnoj linij?
Nadam se da ne pitam previše :D
piksi, ja koliko znam:
1 . po pravilu bi trebao i prije i poslije svake vožnje bus da se detaljno pregleda, ali...
2 . msm da na netu ima radno vrijeme vozača, a pisali smo i mi jednom o tome, ali ipak i tu se svašta radi....
3. troškove, osim plaćanja stanici, možeš i sam sračunati, sve je dostupno na internetu
4. sudeći prema praksi - i dalje su Euro 3 autobusi na snazi na međunarodnim linijama :)
Po kojem principu funkcioniše kooperacija sa "Flixbusom"?
Jel plaćaju po kilometraži ili?
Pozdrav placaju ti po kilometru znam da imaju kao 3 vremenska roka isplate gdje je ovaj treci najduze cekas ali su ti cijene tu najbolje . Moras imati skroz novi bus ili do 5-6 godina maximalno starosti , dosta se kilometara prelazi ali sto je vise kilometara to ti je veca zarada . Sad ako mislis uzet bus bas da bi samo sa njima radio to je ovako malo ispocetka komplicirano ali se moze naravno . Oni ti u biti traze srednja poduzeca koja mogu bez problema nabaviti 2-3 busa nova i koji imaju jos par novijih. Po meni ti je puno bolje kupiti neki bus ( solidan Starliner 1 pr 2003-2005 ) godiste i raditi izvanlinijske voznje jer za Flix su ti dosta velika ulaganja ali normalno povratak na ulozeno je veci .
Pozz. ;)
U čemu je fora sa tim da registruješ na drugu firmu svoj bus?
Pa da ne bi otvarao svoju firmu vjerovatno, zbog poreza prvenstveno.
Trebaš imati i dosta dozvola koje nije baš najlakše skupiti, npr kod nas treba imati upravitelja prijevoza a to se polaže u Zagrebu.
Zna li se cijena novih autobusa, kad ih kupuješ?
Ono, sa osnovnom opremom, što se i najviše kupuje u okviru Jugoslavije.
Čitao sam na portalu, kad je Centrotrans kupio 4 Neoplana, da su platili preko 2 miliona km. Ajd ja sam to sebi stavio u glavi da je oko 550 000-600 000 maraka, novi Neoplan.
Cijenim da su skuplji Setre i Mercedesi.
I koliko su novi doubldeckeri, to vjerujem prelazi 500 000 eura.